مقالات

نحوه نصب کلید مجزا برای قفل برقی

نصب کلید مجزا برای قفل برقی

در بسیاری موارد مشتریان در جهت افزایش امنیت درب ورودی ، تصمیم می گیرند که قفل برقی را از حالت دستی خارج و فقط به صورت مخفیانه ، از نقطه ای که افراد ساختمان در جریان باشند بتوانند قفل برقی را باز کنند. البته راهکار دیگر استفاده از سیستم کنترل دسترسی می باشد که شما می توانید به هر کدام از ساکنین یک کارت یا تگ تحویل دهید که به صورت کاملا مشخص اجازه ورود و خروج به افراد داده شود. در این مقاله به نحوه نصب کلید مجزا برای قفل برقی می پردازیم.

مراحل نصب شاسی مخفی قفل برقی

در مرحله اول جهت تامین امنیت بیشتر می توان کلید قرمز پشت قفل که به وسیله کلید های مکانیکی قفل ، باز و بسته می شود به وسیله کلید غیر فعال نمایید که فقط با کلید برقی یا آیفون درب باز شود.

در مواردی که قرار باشد برای مشتری شاسی جداگانه و کاملا مخفی برای بازکردن قفل برقی نصب گردد.

در مرحله دوم باید موقعیت شاسی توسط ساکنین مشخص گردد.

سپس با توجه به اینکه یک دسته سیم در پشت پنل درب بازکن ایفون قرار دارد می توان سیمی که از سمت ترانس ایفون جهت تغذیه پنل وجود دارد را با قرار دادن یک شاسی در مسیر ان به سمت قفل برقی هدایت کنیم.

بدین ترتیب علاوه بر امکان بازشدن قفل بوسیله ایفون شما می توانید با استفاده از این شاسی قفل برقی را به سادگی باز نمایید.

برای آشنایی بیشتر با انواع قفل برقی و نحوه انتخاب آن مقاله قفل برقی برای درب حیاط را چگونه انتخاب کنیم و انواع آن کدام ها هستند را مطالعه فرمایید.

نوع دیگری از نصب به شکل زیر است :

از ترانس آیفون دو سیم خروجی ۱۲ ولت AC گرفته شده است .

یک سیم مستقیم به قفل متصل می شود و یک قفل ابتدا وارد پنل آیفون و سپس به قفل متصل می شود.

برای اتصال کلید قفل برقی و همزمان آیفون می بایست از سیمی که ابتدا وارد پنل آیفون می شود و سپس به قفل برقی متصل می شود (از محل سوکت ترانس ) یک انشعاب به کلیدی مشابه کلید زنگ داده و سپس به قفل متصل نمایید .

در حالت کلی به قفل برقی سه سیم وارد می شود

یک سیم مستقیم از ترانس، یک سیم از پنل آیفون و یک سیم نیز از کلید برقی (سیم پنل ایفون و کلید به یک سوکت قفل برقی متصل می شوند)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *