مقالات

مزایا و معایب کرکره برقی پلی کربنات

کرکره برقی پلی کربنات شفاف

کرکره برقی پلی کربنات

کرکره برقی پلی کربنات یکی از انواع کرکره برقی می باشد که دارای طرح شیشه ای و شفاف است ولی استحکام بسیار بالایی نسبت به شیشه دارد. در این مقاله به مزایا و معایب کرکره برقی شفاف پلی کربنات می پردازیم.

مزایا و معایب کرکره برقی شیشه ای

مزیت کرکره برقی شفاف پلی کربنات

از مزيت هاى كركره برقى شيشه اى ميتوان به سبك بودن و مقاومت بسيار بالا نسبت به وزن كركره اشاره كرد. 

عواملى نظير زلزله و طوفان و تگرگ و نياز به قابلیت دیده شدن به صورت بيست و چهار ساعته در فروشگاه و حوادث ديگر در انتخاب كركره شيشه اى بسيار موثر بوده اند.

باتوجه به آنچه گفته شد کرکره برقی پلی کربنات قدرت ضربه پذيرى بسيار بالايى دارد و در همين حين شفاف و قابل ديد و وزن پايينى رو هم دارا مي باشد و خصوصيت نشكن بودن دارد.

با استفاده از كركره هاى برقى پلى كربنات شفاف ميتوانيم در سلامت خود در برابر اشعه ماورا بنفش خورشيد بدليل وجود لايه ى ضد عبور اين اشعه، فضايى سالم براى خود تهيه كنيم.

از مزایای دیگر تیغه های شیشه ای آنتى استاتيك بودن آنها است. كركره برقى پلى كربنات بدليل خاصيت آنتى استاتيك، گرد و غبار و دوده ى موجود در فضا را جذب خود نمی كند و با يك شست و شوى راحت يا آب باران بسادگى تميز ميشود.

از سایر مزایای كركره برقى پلى كربنات يا همان كركره برقى شيشه اى سبك بودنه آن نسبت به كركره برقى فولادى يا آلومينيومى است كه ميتوانيم موتورى با قدرت كم تر و طبعا ارزان تر استفاده كنيم. 

البته موضوع انتخاب موتور کرکره برقی خود موضوع بسیار مهمی است که باید در هنگام خرید بسیار به آن دقت داشته باشید.

بخاطر مقاومت بالایى که کرکره برقی شفاف پلی کربنات دارد در گلخانه ها تقاضاى زيادى براى اجراى كركره برقى شيشه اى داريم.

و براى صاحب گلخانه مزيت هاى فراوانى از جمله صرفه جويى انرژى را دارد كه در تابستان باعث جلوگيرى از ورود گرما به داخل می شود و در زمستان مانع خروج گرما خواهد بود.

مقاومت ضربه اى كركره برقى پلى كربنات ١٢٠ برابر شيشه معمولى با همان ضخامت می باشد. همچنین در مقابل اغلب مواد شيميايى و حلال ها مقاومت نشان ميدهد.

كركره برقى پلى كربنات يك ويژگى خاص نسبت به ساير كركره ها دارد. این ویژگی مقاومت كششى بالای آن است. این کرکره با وارد شدن ضربه به هيچ وجه نخواهد شكست.

مواردى كه از پلى كربنات استفاده ميشود ميتوان كركره برقى شيشه اى، عينك هاى ايمنى، سپر پليس هاى ضد شورش، شيشه هاى چراغ جلوى ماشين هاى لوكس و مدرن، توليد هولوگرام، بطرى هاى شفاف براى دارو و مواد غذايى، آمپول هاى بدون سوزن، ساخت DVD و حتى شيشه هاى جلوى هواپيماها و شيشه هاى ضد گلوله نام برد.

معایب کرکره برقی پلی کربنات شیشه ای

کرکره برقی شفاف داره مزایا و معایب می باشد و برای خرید کرکره برقی بهتر است که این مزایا و معایب را بدانید تا بهتر بتوانید برای خرید کرکره برقی تصمیم‌گیری کنید.

در قسمت قبلی درباره مزایای کرکره برقی شفاف برای شما توضیح دادیم و در این قسمت درباره معایب کرکره برقی شفاف توضیحاتی را برای شما ارائه میدهیم.

تنها ایرادی که می‌توان برای کرکره برقی شفاف یا همان کرکره پلی کربنات شیشه ای در نظر گرفت قیمت بالای کرکره برقی شفاف در مقایسه با سایر کرکره برقی ها است.

اگر این مطلب برایتان مفید بود و می خواهید اطلاعات بیشتری درباره کرکره برقی به دست بیاورید پیشنهاد می کنیم مقاله بالا بردن کرکره برقی بدون ریموت و روش حذف باطری کرکره برقی را نیز مطالعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *