مطالب دورژانس

موتور الکتریکی متناوب AC دورژانس

موتور الکتریکی متناوب AC دورژانس

موتورهای الکتریکی انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل می کنند. می توان انواع موتور را به دو دسته تقسیم کرد:

 موتور الکتریکی متناوب AC و موتورالکتریکی مستقیم DC.

 موتور الکتریکی شما ممکن است در یک ربات صنعتی ، کمپرسور هوا ، آسیاب نورد ، پمپ آب ، ابزار ماشین و یا درب اتوماتیک استفاده شود.

موتورهای الکتریکی متناوب AC بسیار انعطاف پذیر هستند. این دسته از موتور های الکتریکی برای شروع به قدرت کم ، شتاب کنترل شده و سرعت و گشتاور قابل تنظیم نیاز دارند .

موتورهای AC مستقیماً با درایوهای سرعت متغیر و کنترل کننده های منطقی قابل برنامه ریزی کار می کنند. و با پیچیدگی بیشتر این قطعات اتوماسیون ، نگهداری موتورهای AC به توانایی فنی بیشتری نیاز دارد.

موتورهای گوناگونی جهت کارهای مختلف تولید شده اندد که موتورهای AC القایی یکی از آنهاست.

موتورهای القایی را می توان به دو نوع تقسیم کرد: تک فاز و سه فاز. موتور القایی تک فاز در لوازم کوچک استفاده می شود در حالی که موتور القایی سه فاز دارای مصارف صنعتی است. موتورهای القایی به دلیل ظرفیت بارگیری، متداول ترین نوع موتور الکتریکی AC هستند.

یک موتور AC سه فاز دارای دو قسمت: استاتور و روتور برای چرخش در آن است. دیگر موتورهای درب اتوماتیک از یک میدان مغناطیسی دوار برای چرخش روتور استفاده می کنند. موتور AC سه فاز تنها گونه ای است که میدان مغناطیسی گردان را به صورت طبیعی به وسیله استاتور به دلیل طبع تغذیه کننده آن تولید می کند.

موتور DC نیازمند وسیله ای الکتریکی یا مکانیکی برای تولید این میدان دایره ای هستند. موتور های AC تک فاز نیز همین طور هستند.

چرخش موتور: چرخش موتور به طور کلی شامل حذف سیم پیچ اصلی استاتور یا آرماتور موتور و جایگزینی آنها با سیم پیچ های جدید ساخته شده از سیم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *