مطالب دورژانس

معرفی رسیور کرکره برقی دورژانس

برای آن که کرکره برقی باز و بسته شود رسیور یکی از قطعات اصلی در آن میباشد که نقش مهمی را ایفا میکند و سیگنال های فرمان را دریافت و به موتور کرکره برقی ارسال میکند. در این مقاله هرآنچه درباره رسیور کرکره برقی نیاز است بدانید را توضیح داده ایم.

رسیور کرکره برقی یکی از اجزای اصلی و مهم در کرکره برقی است که در باز و بسته شدن کرکره برقی نقش اصلی را ایفا میکند. محل نصب رسیور کرکره برقی در قسمت بالای کرکره برقی و در بالای ریل ها میباشد. رسیور همان طور که از معنای لغت انگلیسی آن مشخص است سیگنال ها را دریافت کرده و به موتور کرکره برقی ارسال میکند. در این مقاله صفر تا صد رسیور کرکره برقی را به شما معرفی میکنیم و مدل های متنوع رسیور کرکره برقی را با هم مقایسه میکنیم. اگر میخواهید کرکره برقی باکیفیتی را با قیمت مناسب و با گارانتی دریافت کنید دورژانس یکی از بزرگترین نمایندگی های فروش کرکره برقی با قیمتی ارزان در ایران است.

رسیور کرکره برقی

وظیفه رسیور کرکره برقی این است که فرمان کاربر را که از ریموت ارسال میکند دریافت کرده و پس از تجزیه و تحلیل آن را برای اجرا به موتور کرکره برقی ارسال میکند. درواقع رسیور نقش یک واسطه را ایفا میکند که پیام های فرمان را از ریموت به موتور ارسال میکند.

رسیور سیگنال را دریافت میکندو در صورتی که فرکانس آن با فرکانس دستگاه یکی باشد آن را به موتور ارسال میکند. در واقع در این حالت است که کرکره برقی با ریموت سایر رککره برقی ها باز نمیشود و رسیور تشخیص میدهد که فرکانس این ریموت با کرکره برقی مورد نظر یکسان نیست.

وقتی قرار است کرکره برقی بسته شود و دکمه بسته شدن ریموت فشرده میشود مجدد سیگنال بسته شدن ارسال میشود و در صورت یکسان بودن فرکانس آن کرکره بقی بسته میشود.

مزایای رسیور کرکره برقی

در زمان های گذشته برای آن که کرکره برقی باز و بسته شود از نیروی دست استفاده میشد اما امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی، کرکره برقی ها اتوماتیک شده و با ریموت و سیگنال های ارسالی باز و بسته میشوند.

به این ترتیب نیازی به صرف انرژی زیادی برای باز و بسته کردن کررکه برقی نیست و همین امر امنیت اماکن را بیشتر کرده است.

یکی از مزایای رسیور کرکره برقی این است که افراد میتوانند در مدت زمان کوتاهی درب کرکره برقی را باز و بسته کنند و دیگر به صرف زمان زیاد برای باز و بسته شدن درب کرکره برقی نیست.

از دیگر مزایای رسیور کرکره برقی قیمت مناسب آن است که در صورت خراب شدن میتوانند یا یک نمونه دیگر جایگزین شوند.

از دیگر مزایای رسیور کرکره برقی وجود سنسور در آن است که در زمان بسته شدن درب کرکره برقی از برخودر آن با زمین جلوگیری میکند.

نصب راحت رسیور کرکره برقی از دیگر مزیت هایی است که در زمان تعویض ریموت کاملا حس میشود.

علت خرابی رسیور کرکره برقی

دلایل متعددی برای خرابی رسیور کرکره برقی وجود دارد که در این قسمت تعدای از این موارد را با هم بررسی میکنیم.

  • نفوذ آب

یکی از دلایل متعدد خرابی رسیور کرکره برقی نفوذ آب به داخل آن است. معمولا در اثر شستشو و بارش باران ابن اتفاق رخ میدهد که برای جلوگیری از این رخداد میتوان پلاستیکی را روی رسیور قرار داد.

  • تابش مستقیم خورشید

رسیور در شهر های گرم ایران که در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار میگیرد زودتر خراب میشود که برای جلوگیری از خراب شدن زود هنگام آن میتوانید سایبانی را روی آن قرار دهید تا رسیور خراب نشود.

  • تنظیمات اشتباه

رسیور و قطعات الکترونیکی کرکره برقی باید به درستی تنظیم شوند تا ایرادی در آن ها رخ ندهد. بهتر است برای تنظیمات آنها از افراد متخصص در این حوزه کمک بگیرید.

  • عوامل طبیعی

بارش باران و وزش طوفان یکی از عواملی است که باعث خرابی رسیور میشود.

شرکت فنی مهندسی دورژانس با 27 سال سابقه درخشان در زمینه فروش،نصب و تعمیر انواع درب های اتوماتیک  ایرانی و خارجی و نماینده انحصاری محصولات ایتالیا در ایران مفتخر است که بصورت 24 ساعته در حال خدمت رسانی به شما عزیزان میباشد.

شما میتوانید از طریق وبسایت ما با محصولات ما و تیم دورژانس یبیشتر آشنا شوید و همچنین جهت دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان دورژانس با شماره زیر تماس بگیرید

69 33 00 91 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *