مطالب دورژانس

لوله شفت یا درام کرکره برقی چیست ؟

به لوله ای که تیغه در ابتدا روی آن رول می شود شفت یا درام گفته می شود 

شفت کرکره برقی دورژانس

نحوه عملکرد شفت کرکره برقی :

موتور کرکره برقی لوله شفت را می چرخاند و با چرخاندن لوله تیغه کرکره برقی به دور آن رول می شود. صفحه پلیت ، اندکپ و موتور دست به دست هم داده تا در نهایت لوله کرکره برقی بچرخد و این عمل باعث بازو بسته شدن کرکره برقی می شود .

لوله ها معمولا قطر ۹۰ و ۱۱۰ میلیمتر دارند . که از لوله های با قطر ۹۰ معمولا در موتورهای ساید و از لوله های با قطر ۱۱۰ در موتور های ساید استفاده می شود . هر چقدر که قطر شفت یا درام بیشتر باشد رول کردن کرکره برقی با سر و صدای کمتری انجام می گیرد . در بعضی موارد از لوله هایی با قطر کمتر استفاده می شود که به وسیله یک تبدیل می توان قطر آن را بیشتر کرد .

بهتر است که شفت ها از داخل تفلون ها عبور کنند چرا که عدم استفاده از تفلون ممکن است باعث برخورد تیغه و شفت با هم شده و به هر دوی آن ها آسیب وارد شود . بنابراین به ازای هر متر لوله یک عدد تفلون به کار برده می شود که برای ثابت شدن شفت داخل تفلون باید توجه شود که قطر داخلی تفلون با قطر خارجی لوله هم اندازه باشد .

شفت کرکره برقی یا شافت کرکره برقی به دو نوع تقسیم بندی شود :

  1. لوله هشت ضلعی کرکره برقی : جنس لوله های هشت ضلعی در دو قطر ۶ و ۸ سانتیمتری تولید می شوند که جنس آن ها  گالوانیزه می باشد از لوله های با قطر ۶ در موتور های توبولار ۳۰ و ۵۰ نیوتن و لوله های با قطر ۸ در موتورهای توبولار ۶۰ و ۸۰ و ۱۰۰ نیوتن استفاده می شود.

  2. لوله گرد کرکره برقی : جنس لوله های گرد آهنی بوده و دارای چهار قطر ۸ ، ۱۱ ، ۱۵ و ۲۲ با ضخامت های ۱٫۸ و ۲ میلیمتر هستند . از قطر ۸ آن برای موتور های توبولار ۱۲۰ و ۱۴۰ نیوتن و موتورهای ساید ۱۵۰ کیلوگرم استفاده می شود. از قطر ۱۱ برای موتورهای ساید ۳۰۰ ، ۵۰۰ و ۶۰۰ کیلوگرم استفاده می شود و قطر ۱۵ این لوله ها برای موتورهای ساید ۷۵۰ و ۸۰۰ کیلوگرم کاربرد دارد و در نهایت در موتورهای ۱۳۰۰ و ۱۵۰۰ کیلوگرم ساید از قطر ۲۲ استفاده می کنند .
خدمات درب های اتوماتیک دورژانس

شرکت فنی مهندسی دورژانس با 27 سال سابقه درخشان در زمینه فروش،نصب و تعمیر انواع راهبند های  ایرانی و خارجی و نماینده انحصاری محصولات ایتالیا در ایران مفتخر است که بصورت 24 ساعته در حال خدمت رسانی به شما عزیزان میباشد.

شما میتوانید از طریق وبسایت ما با محصولات ما و تیم دورژانس یبیشتر آشنا شوید و همچنین جهت دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان دورژانس با شماره زیر تماس بگیرید:

69 33 00 91 -021

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *