مطالب دورژانس

قفل الکترومکانیکی درب اتوماتیک دورژانس

امروزه داشتن قفل مناسب و امن، نه تنها برای ادارات، اماکن تجاری و به طور کل موسسات امنیتی امری ضروری ست، بلکه برای ساختمان های مسکونی نیز مهم می باشد.
قفل الکترومکانیکی درب اتوماتیک دورژانس

قفل های مکانیکی قفل های معمولی هستند که برای دسترسی به آنها فقط یک راه وجود دارد و آن داشتن کلید است.

مشکل عمده ی این نوع از قفل ها که باعث شده امروزه کمتر مورد استفاده قرار گیرند ، توانایی استفاده از کلید توسط اشخاص دیگر و یا تکثیر کلید می باشد.

علاوه بر این ، بیشتر قفل های مکانیکی قابل دستکاری هستند به طوری که هیچ مدرکی مبنی بر ورود غیرمجاز باقی نگذارد.

قفل های الکترومکانیکی از دو قسمت مکانیکی و الکتریکی تشکیل شده است. این قفل ها جزو قفل های دیجیتالی به شمار می آیند و قابل نصب بر انواع درب های اتوماتیک می باشند و به صورت ترکیبی با قفل و زبانه مکانیکی روی درب ها کار می کنند.

قفل های الکترومکانیکی از نظر عملکرد به دو دسته تقسیم میشوند:

 1- Fail Safe : نیاز به جریان الکتریکی برای قفل کردن درب دارند و زمانی که جریان قطع شود قفل باز می شود.

 2- Fail Secure : نیاز به جریان الکتریکی برای باز کردن درب دارند.

ویژگی ها:

– نسبت به قفل های مکانیکی از امنیت بالاتری برخوردار هستند.

– برای ایجاد امنیت بیشتر میتوان دستگیره ها و کلید مکانیکی را حذف کرد تا کنترل کاملا هوشمند باشد.

– می توانید زمان و تاریخ را به قفل الکترومکانیکی اضافه کنید و دسترسی یک نفر یا همه را به تاریخ ها و زمان های خاص محدود کنید.

– می توانید از ورورد و خروج افراد خاص اطلاع پیدا کنید. برخی از قفل های الکترومکانیکی و نرم افزارهای عملیاتی شرکت ها را قادر می سازد تا زمان و حضور پرسنل را تعیین کنند.

– قفل الکترومکانیکی می تواند طوری برنامه ریزی شود که وقتی یک یا چند کاربر خاص به آن ورود می کنند ، قفل برای مدت زمان مشخصی باز شود. هنگامی که کاربر مشابه یا کاربر دیگری اعتبار خود را به قفل در انتهای شیفت ارائه می دهد ، قفل دوباره محدود می شود و دسترسی مجاز را محدود می کند.

– از قفل های الکترومکانیکی می توان با کلید اصلی (برنامه ریزی شده) کار کرد تا تمام قفل هایی را که هر کاربر برای انجام کارهای خود نیاز دارد ، کار کند.

– اگر قفل به رایانه متصل باشد ، می توان کاربر جدیدی به آن اضافه کرد. با این کار میزان تأسیسات کاهش یافته و سطح امنیتی بیشتری به آن افزوده می شود.

– با استفاده از فناوری موجود ، می توان از تلفن هوشمند برای دریافت اطلاع از تلاش غیرمجاز ، مشاهده فیلم و هنگامی که افراد غیر مجاز می خواهند دسترسی پیدا کنند ، استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *