مطالب دورژانس

عیب یابی درب اتوماتیک_دورژانس

درب شیشه ای اتوماتیک دورژانس

امروزه با پیشرفت روزافزون فناوری و تکنولوژی و فراگیری استفاده از اتوماسیون های هوشمند سازی ، بکارگیری درب های اتوماتیک یکی از راهکار های هوشمند سازی می باشد.

همواره استفاده از راه های اسایش و رفاه ، مشکلاتی هم به همراه خواهد داشت. در این مقاله قصد داریم به شما عزیزان آموزش دهیم که در هنگام مواجه با خرابی درب پارکینگی ، چطور عملیات عیب یابی درب پارکینگی را انجام دهیم.

مراحل عیب یابی درب پارکینگ

برخی از مهمترین عملیاتی که باید در جهت عیب یابی جک درب پارکینگ برقی انجام شود عبارتنداز : 

  • چک کردن برق سیستم 
  • چک کردن باطری سیستم 
  • چک کردن وضعیت عملکردی ریموت ها 
  • بررسی وضعیت عملکردی سنسورهای سیستم 
  • بررسی وضعیت عملکردی جک های برقی یا موتور کشویی ریلی 
  • مشکل در عملکرد گیرنده سیستم 
  • بررسی وضعیت چراغ هشدار یا فلاشر سیستم 

مراحل عیب یابی جک درب پارکینگ

۱- چطور وضعیت برق سیستم را بررسی کنیم ؟ 

اولین مرحله عیب یابی درب پارکینگی برقی چک کردن وضعیت برق سیستم درب برقی می باشد.

برای بررسی وضعیت برق سیستم می توانید قاب جعبه  مدارفرمان را باز کنید و ببینید که آیا مدار فرمان روشن است ؟ همچنین می توانید بوسیله یک فازمتر ، ورودی برق سیستم را چک کنید زیرا در بسیاری موارد مشکل از سیستم برق پارکینگ باشد و باید توسط برقکار متخصص سیستم برق چک گردد. 

۲- باطری سیستم را چک نمایید 

در برخی موارد که درب های اتوماتیک از باطری پشتیبانی می نماید ممکن است در صورت عدم عملکرد سیستم ، باطری های سیستم فاسد باشد و نیاز به تعویض آن ها باشد. 

۳- عملکرد ریموت را چک نمایید

ممکن است در برخی موارد ریموت سیستم درب برقی به صورت مناسب عمل ننماید و در این هنگام در مرحله اول باطری ریموت چک گردد و تعویض شود در مرحله بعدی می توان در جهت تنظیم مجدد ریموت با سیستم اقدام کرد ( بهتر است این اقدام توسط متخصص انجام گیرد ) 

۴- ممکن است مشکل از سنسور درب اتوماتیک ( چشم های ضدبرخورد ) باشد 

در این مرحله از عیب یابی درب پارکینگی برقی بهتر است با عبور از بین سنسورها ، صدای تیک تیک رله ها چک گردد و همین صدا نشان از کارکرد صحیح سنسورها می باشد در غیر این صورت بهتر است وضعیت ظاهری سنسورها چک گردد ممکن است مانعی به صورت فیزیکی مانع از ایجاد ارتباط بین سنسورها گردد و همین امر باعث عدم کارکرد درب برقی می گردد در صورتی که این اقدام انجام شد و باز هم صدایی شنیده نشد باید توسط متخصص وضعیت کاری سنسورها چک گردد. 

۵- وضعیت عملکردی جک های برقی چک گردد 

در برخی موارد که درب برقی عمل نمی نماید ممکن است مشکل در سیم کشی و تغذیه ورودی بازوهای درب برقی باشد به همین دلیل باید وضعیت ظاهری سیم های اتصالی به بازوهای درب برقی چک گردد. در مرحله بعدی ممکن است مشکل از موتور و گیربکس بازوها باشد که بررسی این مورد نیاز به بررسی تخصصی کارشناس دارد. همچنین بهتر است به صورت دوره ای در جهت بازدید دوره ای و سرویس کامل بازوها اقدام گردد. 

۶- ممکن است مشکل در گیرنده سیستم باشد 

در برخی موارد عیب یابی درب پارکینگی برقی دیده شده که درب به صورت خود به خود باز و بسته می شود که ممکن است به دلیل مشکل در عملکرد ریموت باشد . در برخی موارد نیز به دلیل وجود اختلال های فرکانسی و نویز در منطقه ، امکان ارتباط بین ریموت و گیرنده وجود ندارد و اختلال هایی وجود دارد که عملا تنها راهکار برای این مشکل ، تعویض گیرنده و استفاده از گیرنده هایی با کارکرد در فرکانس کاری دیگری مثل گیرنده ضد نویز سیماران با فرکانس کاری ۸۳۳ هرتز می باشد. 

۷- فلاشر یا چراغ هشدار عمل می کند ؟ 

وضعیت عملکردی فلاشر سیستم نشان از عملکرد مناسب سیستم و عملیات های مختلف می دهد و یکی از بهترین علائم تشخیص در عیب یابی درب پارکینگی اتوماتیک می باشد. به عنوان مثال در صورتی که درب دارای زمان اتوماتیک بسته شو ( یعنی بعد از مدت زمان مشخص ، درب به صورت اتوماتیک بسته می شود ) فلاشر یا چراغ هشدار به صورت ثابت روشن می ماند و این وضعیت سیستم را به کاربر نمایش می دهد. 

شرکت فنی مهندسی دورژانس با 27 سال سابقه درخشان در زمینه فروش،نصب و تعمیر انواع درب های اتوماتیک  ایرانی و خارجی و نماینده انحصاری محصولات ایتالیا در ایران مفتخر است که بصورت 24 ساعته در حال خدمت رسانی به شما عزیزان میباشد.

شما میتوانید از طریق وبسایت ما با محصولات ما و تیم دورژانس یبیشتر آشنا شوید و همچنین جهت دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان دورژانس با شماره زیر تماس بگیرید

69 33 00 91 

خدمات درب های اتوماتیک دورژانس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *