مطالب دورژانس

رگلاژ کردن جک درب پارکینگ دورژانس

چرا جک درب پارکینگ نیاز به رگلاژ دارد؟

به طور معمول جک درب  پارکینگ به دلیل تردد و باز و بسته شدن درب نیاز به رگلاژ و سرویس پیدا می کند.

برای درب هایی که تردد محدود دارد هر سال یکبار نیاز به رگلاژ پیدا می کند و برای ترددهای بالا هر 6 ماه یکبار باید رگلاژ شود.

آموزش نحوه رگلاژ جک پارکینگی دورژانس

برای برطرف کردن مشکل در باز و بسته شدن درب اتوماتیک جک دار نیاز به اقداماتی به شرح ذیل است:

  • برای شروع ابتدا بازوی جک پارکینگی را از موتور جدا کنید. برای این کار ابزار مخصوص این کار را خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا پیچ اتصال گیربکس موتور و مارپیچ باز شود.
  • سپس با استفاده از ابزار مخصوص تیغه فلزی را در چاک انتهای موتور قرار داده و به گیره بند کنید. سپس ضربه ای باشدت متوسط به بدنه موتور زده تا موتور گیربکس از آن جدا شود.
  • سپس از ابزاری که دارای دو نیم استوانه فوم پلاستیکی باشد بازوی جک را محکم کنید.
  • از میله لبه دار برای بیرون درآوردن بلبرینگ استفاده کنید . برای این کار میله را در انتهای موتور قرار دهید به نحوی که به لبه داخلی بلبرینگ گیر کند.
تعمیر جک پارکینگی دورژانس

در تعمیر جک پارکینگی دورژانس به نکات ذیل توجه کنید:

  1. چک کردن ریموت جک پارکینگ : یکی از شایع ترین علت باز و بسته نشدن درب پارکینگ ، خراب شدن ریموت است. نشانه های خرابی ریموت، خاموش شدن یا کمرنگ تر شدن چراغ آن می باشد. برای رفع این مشکل می توانید باطری یا خود ریموت را تعویض کنید.
  2. چک کردن بُرد : در صورتی که ریموت سالم بود به سرغ بُرد یا مدار فرمان بروید و با فشار دادن دکمه ریموت صدای دستگاه را به دقت گوش کنید در صورتی که صدا داشت، فیوز و بُرد سالم است. اما اگر صدایی نداشت، باید فیوز چک شود. در صورتی که سالم بود به سراغ بُرد مدار و سیم های داخلی آن بروید. این کار نیاز به تخصص و مهارت دارد که باید توسط کارشناس انجام شود.
  3. در صورتی که درب باز شود ، اما بسته نشد مشکل از چشمی هاست. در این صورت چشمی قطع شده که ارتباط برای فرمان گرفتن برقرار نمی شود.
  4. اگر جک نه باز شود نه بسته مشکل از جک پارکینگ می باشد که در این وضعیت باید جک تعویض یا تعمیر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *