مقالات

روش حذف باطری کرکره برقی

باطری کرکره برقی-ups

باطری کرکره برقی منبع تغذیه ای که اصطلاحا آن را ups نیز صدا می زنند، از جعبه ای تشکیل شده است که داخل آن هم برد کرکره برقی وجود دارد و هم دو باطری کوچک مانند باطری موتور سیکلت. در زمان قطع برق اصلی کرکره برقی، باطری در مدار قرار میگیرد و موتور بوسیله ی برق باتری کار می کند. این قطعه یکی از قطعات مورد نیاز در نصب و راه اندازی انواع کرکره اتوماتیک می باشد که در این مقاله به معرفی آن خواهیم پرداخت.

باطری کرکره برقی موتورهای مختلف

معمولا موتورهای کرکره برقی ساید DC پک کامل باتری و برد را دارا می باشند و موتورهای کرکره برقی ساید AC بدون باتری هستند. در ضمن تمام موتورهای کرکره برقی ساید دارای زنجیر خلاص کن هستند که در صورت قطع برق می توان از زنجیر هم استفاده کرد که مانند چرثقیل های دستی عمل می کنند. در پک اصلیموتورهای کرکره برقی توبلار باتری وجود ندارد و گاها از باتری مجزا استفاده می شود.

برای اطلاع از قیمت باطری کرکره برقی با ما تماس بگیرید: 72239-021

کمتر از موتور های باطری دار استفاده کنید

ما ترجیح می دهیم کمتر از موتورهای باطری دار استفاده کنیم چرا که باطری ها همیشه در مدار قرار دارند و خیلی به ندرت از آنها استفاده خواهد شد. به همین دلیل عمر آنها بعد از یک الی دو سال تمام می شود و باتری آنها باید تعویض گردد. تعویض باطری کرکره اتوماتیک قطعا یک هزینه ی اضافی است مگر اینکه در منطقه ای قرار داشته باشید که واقعا قطعی برق زیاد باشد و موارد استفاده از باتری بیشتر شود و خرابی باتری کمتر اتفاق بیفتد.

درصورتی که باتری کرکره برقی شما دچار مشکل شده یا هر گونه از مشکلات رایج کرکره برقی مواجه شدید، برای دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید: 02172239

بسیار خوب در این مقاله با یکی از قطعات مورد نیاز در نصب کرکره برقی آشنا شدید. امیدواریم سایر مقالات ما نیز برای شما سودمند باشد.

روش حذف باطری کرکره

در صورتی که باتری کرکره برقی شما مجهز به ups باشد شما میتوانید در زمان قطع برق به راحتی از آن استفاده کرده و درب برقی خود را باز و بسته نمایید. روش حذف باطری کرکره برقی در واقع روشی است که میتوانید ups کرکره برقی را غیر فعال کرده تا تنها از برق شهری برای باز و بسته شدن درب برقی استفاده شود.

با حذف باطری کرکره برقی امکان باز و بسته کردن درب با برق اضطراری وجود ندارد و کار کمی دشوار میشود. به طور کلی روش حذف باطری کرکره برقی به معنی غیرفعال کردن ups میباشد که برای این کار باید باتری معمولی را در کرکره برقی خود نصب نمایید و یا از طریق برد ups را غیرفعال کنید.

برای باز و بسته کردن دستی کرکره برقی هم میتوانید مقاله بالا بردن کرکره برقی بدون ریموت را مطالعه کنید تا در مواقع ضروری بدون نیاز به ریموت کرکره برقی را دستی بالا ببرید. اگر برق اضطراری کرکره برقی تان را غیر فعال کرده اید در زمان قطع برق میتوانید از آچار آلن یا خلاص کن برای باز و بسته کردن کرکره برقی استفاده کنید.

تعمیر باطری کرکره برقی

برای باتری کرکره برقی مشکلات متعددی رخ خواهد داد که موجب خرابی و از کار افتادن کرکره برقی شود. یکی از نشانه های خراب شدن باتری، تورم و نا فرم شدن ظاهر آن میباشد. در صورتی که ups کرکره برقی خراب شده باشد به احتمال زیاد مشکل از باتری است. در این صورت شما باید برق سیستم را قطع کرده و فیوز را بررسی نمایید.

در صورتی که فیوز کار نکرد از برق قطع کرده و تعویض نمایید. و اگر باز هم به درستی کار نکرد در حالی که ups در حالت ایستاده است باز کرده و کابل های قرمز و سیاه باتری را جدا نمایید. شما میتوانید برای تعمیر باطری کرکره برقی به صورت تخصصی با همکاران ما تماس بگیرید تا در سریع ترین زمان برای خدمات رسانی تعمیر کرکره برقی به شما حاضر شوند.

همچنین اگر مشکل باتری کرکره شما حاد نباشد به صورت تلفنی میتوانید از مشاوره رایگان کارشناسان بهره مند شوید تا خودتان مشکل را برطرف کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *