مطالب دورژانس

رسیور کرکره برقی دورژانس چگونه کار میکند؟

رسیور کرکره برقی دورژانس

رسیور کرکره برقی

رسیور کرکره برقی یکی از قطعات مهم است که وظیفه دریافت سیگنال و فرمان دادن به موتور را برای باز و بسته کردن کرکره بر عهده دارد.

این قطعه معمولا در بالای ریل و در قسمت فوقانی نصب می شود. در این مقاله به نحوه عملکرد رسیور کرکره برقی و بررسی جوانب مختلف آن می پردازیم.

همچنین شما می توانید برای اطلاعات بیشتر از قیمت کرکره برقی و نصب کرکره برقی با کارشناسان ما در دورژانس در تماس باشید.

رسیور کرکره برقی چطوری عمل می کند؟

رسیور کرکره برقی چگونه عمل می کند؟ زمانی که شما دکمه ریموت کنترل را فشار می دهید رسیور سیگنال را دریافت و به موتور منتقل می کند.

بعد از انتقال سیگنال به موتور درب کرکره بر اساس خواسته شما باز و یا بسته می شود. رسیور می تواند سیگنال های دریافتی را تجزیه و تحلیل کند و نیروی لازم را برای باز و بسته کردن درب کرکره برقی تامین کند.

کرکره برقی اتوماتیک

کرکره برقی اتوماتیک تحولی در صنعت درب سازی به وجود آورد. امنیت و زیبایی این درب ها موجب شد تا مدت زمان کوتاهی مورد توجه و استقبال افراد زیادی قرار بگیرد. اماکنی مانند پارکینگ ها , منازل , مجتمع های تجاری و حتی بانک ها نیز از این درب های بهره می گیرند.

برخی از درب های اتوماتیک از نوع پلی کربنات هستند که به تیغه های شفاف مشهورند.

این تیغه ها به عنوان تیغه های ضد حریق و ضد سرقت شناخته شده اند به همین خاطر استفاده از آن ها در اماکن عمومی بسیار باب شده است.

رسیور کرکره برقی در تمام مدل های درب اتوماتیک به خوبی کار می کند و می تواند موجب افزایش راندمان و عملکرد آن شود.

مزایای ریموت و رسیور کرکره برقی

در سال های گذشته برای استفاده از درب و باز و بسته کردن آن باید از دست ها کمک می گرفتید و آن را به طور دستی باز و بسته می کردید اما امروزه با رونق درب های اتوماتیک و وجود ریموت و رسیور کرکره برقی از زحمت افراد کاسته شده و می توانند با فشردن یک دکمه سیگنال های مورد نظر را به موتور برسانند و درب از راه دور نیز باز شود. 

یکی از مزایای رسیور کرکره برقی این است که مدت زمان دریافت سیگنال و ارسال آن به موتور بسیار کوتاه است و در کوتاه ترین زمان ممکن عملیات مورد نظر انجام می شود ! درب های کرکره ای علاوه بر رسیور دارای سنسورهایی نیز هستند که در هنگام بسته شدن درب از برخورد آن با زمین جلوگیری می کند. عدم برخورد درب با زمین می تواند به دلیل تنظیم کرکره برقی به طور صحیح در حد بالا و پایین درب نیز باشد.

زمانی که اقدام به نصب کرکره برقی می کنید باید این تنظیمات را به درستی انجام دهید در غیر این صورت درب با سرعت زیاد به زمین می خورد و موتور آسیب جدی می بیند.

انواع ریموت کرکره برقی کدامند ؟

کد لرنینگ

ریموت های کد لرنینگ به عنوان متداول ترین نوع ریموت کرکره برقی شناخته می شوند. به منظور ست کردن یا تنظیم این ریموت ها بر روی کرکره برقی لازم است که درب رسیور را باز کنید و کلید مربوط به شناسایی ریموت را پیدا کنید. سپس انگشت خود را به مدت کوتاه ( 2 ثانیه ) بر روی آن نگهدارید و بعد رها کنید. بعد از اینکه دکمه را رها کردید صفحه ال ای دی درون رسیور کرکره برقی روشن خواهد شد.
به محض مشاهده این وضعیت باید کلید اول ریموت را نیز به 2 ثانیه نگهدارید و سپس رها کنید. بعد از رها کردن دکمه شاهد خواهید بود که ال ای دی چشمک می زند و ریموت را تایید می کند. بعد از اتمام این مراحل ریموت با کرکره به خوبی ست و هماهنگ می شود و می توانید برای باز و بسته کردن کرکره برقی از ریموت استفاده کنید.

دیپ سوئیچ

در مطالب گذشته به معرفی انواع موتور کرکره برقی به نام ساید و توبلار اشاره کردیم و گفتیم که موتورهای ساید برای مکان های صنعتی و پرتردد و موتورهای توبلار برای مکان های کم تردد مانند پارکینگ منازل مسکونی مناسب هستند. معمولا از ریموت های دیپ سوئیچ به منظور باز و بسته کردن موتورهای ساید استفاده می شود. زیرا قدرت بیشتری نسبت به ریموت های کد لرنینگ دارند.

اگر قصد ست کردن ریموت دیپ سوئیچ برای کرکره برقی با موتور ساید را دارید باید پیچ هایی که در پشت درب ریموت کنترل هستند را باز کنید. اگر به خوبی توجه کنید شاهد 8 عدد کلید بر روی برد ریموت خواهید بود. 8 عدد کلید باید چیده شوند. اما توجه کنید که هر با چیدن هر کدام از این کلیدها باید به سراغ چینش این کلیدها بر روی رسیور کرکره برقی نیز بروید. زیرا با انجام این کار ، ریموت توسط رسیور شناسایی می شود و عملیات ست کردن به خوبی انجام خواهد شد.

بلوتوثی

از دیگر انواع ریموت کرکره برقی شامل ریموت بلوتوثی است. این نوع از ریموت ها نسبت به سایر مدل ها مانند کد لرنینگ و دیپ سوئیچ کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. تنظیم این ریموت ها با کرکره برقی نیاز به رسیور ندارد. بلکه برای ست کردن آن ها می توانید ریموت خام و ریموتی که از قبل به آن کددهی انجام شده است را به همدیگر نزدیک کنید تا عملیات انجام شود.

یکی از دلایلی که باعث شده استفاده از ریموت بلوتوثی کمتر از سایر مدل ها باشد این است که امنیت آن ها پایین است و فقط با نزدیک کردن به ریموتی که از قبل کددهی شده است می توان تمام کدهای آن را کپی کرد. در مکان های صنعتی و مکان هایی که نیاز به امنیت بالاتر دارد از سایر مدل های ریموت استفاده خواهد شد.

شرکت فنی مهندسی دورژانس با 27 سال سابقه درخشان در زمینه فروش،نصب و تعمیر انواع فتوسل های ایرانی و خارجی و نماینده انحصاری محصولات ایتالیا در ایران مفتخر است که بصورت 24 ساعته در حال خدمت رسانی به شما عزیزان میباشد.
شما میتوانید از طریق وبسایت ما با محصولات ما و تیم دورژانس یبیشتر آشنا شوید و همچنین جهت دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان دورژانس با شماره زیر تماس بگیرید

69 33 00 91 

خدمات درب اتوماتیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *