مطالب دورژانس

رایج ترین مشکلات کرکره برقی دورژانس و نحوه تعمیر آن

باید گفت مدرن ترین، محبوب ترین و شیک ترین نوع کرکره، کرکره برقی دورژانس است. این المان، توسط دو موتور کوچک کنترل می شود و فقط با فشار یک دکمه باز و بسته می شود. به علاوه توسط یک ریموت کنترل و یا گوشی های هوشمند از هر کجا که باشید، می توانید آنها را کنترل کرده و باز و بسته نمایید. 

نمونه های مدرن این کرکره ها، می توانند هم با برق و هم با پنل های انرژی خورشیدی کار کنند. این امر، بهره وری انرژی را بسیار بالا می برد و هزینه های مصرف برق را کاهش می دهد. علاوه بر اجزای ذکر شده، لازم به ذکر است که به لحاظ ساختار، کرکره های برقی از تیغه، محفظه، رول، ریل، کنترل پنل، حسگرهای مجاورت، زنجیر خلاص کن اضطراری و اسلات ها نیز تشکیل شده اند و با فولاد گالوانیزه و آلومینیوم ساخته می شوند تا به راحتی با ظاهر ساختمان شما ترکیب شوند.

کرکره برقی

کرکره های برقی به صورت عمودی حرکت می کنند و بالا و پایین می روند، در نتیجه فضایی را اشغال نمی کنند. می توان آنها را به سنسورهایی مجهز کرد که بر اساس تایم مشخصی مثلا در هنگام غروب خورشید، پایین و بالا شوند. این گزینه های غیر قابل نفوذ، به نوعی عایق صوتی و حرارتی به شمار می آیند و از ورود سر و صدای اضافی به فضای داخلی و هدر رفتن گرما جلوگیری می کنند.

به علاوه از قابلیت تشخیص مانع برخوردار اند، به این معنا که اگر مانعی بر سر راه آنها قرار گیرد و مثلا شخصی در حال ورود یا خروج باشد، موتور به طور خودکار متوقف می شود و بدین ترتیب افراد از آسیب در امان نگه داشته می شوند.

بالا نرفتن کرکره برقی

کرکره برقی، قابلیت امنیتی بالایی داشته و آرامش را چه در خانه و چه در محیط کار به افراد هدیه می دهد. این مکانیزم های دفاعی، مانع از ورود غیرقانونی شده و سدی در برابر سارقان و مجرمان به شمار می آیند و از ساکنان و دارایی های آنها محافظت می نمایند. 

بنابراین لازم است که به حد کافی محکم و قدرتمند باشند و همچنین به خوبی توسط تکنسین های حرفه ای سرویس و نگهداری شوند. در این صورت طی سالیان متمادی به خوبی و بدون مشکل کار خواهند کرد. اما گاهی اوقات، افراد با مشکلبالا نرفتن کرکره برقی مواجه می شوند که این امر به دلایل مختلفی رخ می دهد.

مشکلات کرکره برقی

امروزه کرکره های برقی، بخشی جدایی ناپذیر از چارچوب امنیتی ساختمانها را تشکیل می دهند و برای برآورده ساختن نیازهای ایمنی، لازم است که این المانها در بهترین شرایط کار کردن باشند. با این حال، ممکن است متوجه شوید که کرکره های برقی به روشی کارآمد عمل نمی کنند و یا به هر دلیلی، در استفاده از آنها مشکل پیدا کنید.

بدیهی است که برای رفع هر مساله و مشکلی، در ابتدا باید صورت مساله و علت آن مشخص شود. از آنجا که کرکره های برقی مغازه از چندین جنبه مکانیکی برخوردارند، بنابراین در صورت وقوع هر مشکلی در عملکرد آنها، باید موارد مختلف را بررسی و تست کرد و هر مشکلی نیز راه حل خود را دارد.

  • قطع برق پارکینگ

قطعی برق، یکی از دلایل رایج بالا نرفتن کرکره برقی است. بنابراین اگر با این المان به مشکل برخوردید، قبل از انجام هر کار دیگری منبع تغذیه را بررسی کنید. آیا روشن است؟ آیا چراغ هایی برای نشان دادن این موضوع وجود دارد؟ بعضی اوقات مردم فراموش می کنند منبع برق را روشن کنند. بنابراین قبل از اینکه کرکره را راه بیندازید، سوئیچ را بررسی کنید. اگر بعد از بررسی این مسئله هنوز با مشکل روبرو هستید، می توانید به دنبال راه حل دیگری باشید.

  • قطع اتصالات و برق کرکره برقی 

درصورتی که در کارکردن یک کرکره برقی با مشکل روبرو هستید، احتمال خراب شدن سیم کشی و اینکه برخی اتصالات این المان شُل شده باشند یا جریان برق در این سیستم قطع شده باشد وجود دارد. بنابراین لازم است منبع تغذیه و اتصالات را بررسی کنید و دوباره آنها را به کار بیندازید.

در ضمن ریموت کنترل را نیز بررسی کنید، شاید باتری آن از کار افتاده باشد. در این صورت به راحتی می توانید باتری های جدید را جایگزین کنید و سپس کنترل از راه دور را روی کرکره های برقی آزمایش نمایید.

  • گرم شدن بیش از حد 

بالا نرفتن کرکره برقی، ممکن است به دلیل بیش از حد گرم شدن این المان باشد. این مشکل وقتی رخ می دهد که کرکره به طور مداوم مورد استفاده قرار می گیرد و ترافیک رفت و آمد بالاست. اگر چنین احتمالی را می دهید، پس موتور را خاموش کنید و نیم ساعت صبر کنید تا خنک شود. سپس مجددا آن را راه بیندازید و اگر کرکره برقی به درستی کار کرد، پس مشکل را درست تشخیص داده اید.

  • مسائل مربوط به کد

بسیاری از افرادی که به تازگی از کرکره برقی استفاده می کنند، ممکن است از کد اشتباه برای راه اندازی کرکره استفاده کنند. بهتر است در این رابطه، با شرکتی که این المانها را برایتان نصب و راه اندازی کرده تماس بگیرید و در مورد کد درست از آنها اطلاعات کسب نمایید تا از سردرگمی نجات پیدا کنید. 

از طرفی گاهی اوقات، کدهای عملیاتی ممکن است با هم تداخل پیدا کنند. این بدان معنی است که کد کرکره برقی ساختمان شما و همسایه تان ممکن است یکسان شده باشد. این مشکل بسیار رایج است و شرکت نصاب آن را برایتان حل خواهد کرد. 

خدمات درب اتوماتیک
  • انسداد

در صورتی که کرکره برقی فقط تا حد کمی باز یا بسته می شود و همچنان غیر قابل استفاده است، ممکن است در مسیرهای حرکت و ریل های کرکره برقی و مکانیزم موجود، انسداد یا مانعی ایجاد شده باشد. بنابراین لازم است که ابتدا منبع تغذیه را قطع کنید و سپس یک بررسی کامل انجام دهید. عوامل انسداد و موانع را بردارید و مسیرهای موجود سر راه مکانیزم بالا و پایین رفتن کرکره را بطور کامل تمیز کنید.

  • نیاز به روغن کاری

اگر کرکره به طور فزاینده ای چسبناک یا مسدود می شود، این امر ممکن است نشان دهنده مشکلاتی در روغن کاری باشد. بنابراین نیاز به روغن کاری را در قطعات این المان برطرف کنید تا ضمن به کار افتادن کرکره برقی، از صداهای ناخوشایند آن در هنگام بالا و پایین رفتن خلاص شوید

  • فرسودگی و اشکال در ساختار درب

بالا نرفتن کرکره برقی، گاهی به دلیل آسیب دیدگی ساختار درب آن اتفاق می افتد. هر تغییر شکل و فرورفتگی و برجستگی بی موردی، می تواند حرکت کرکره برقی را با مشکل مواجه کند.

ساختار درب ممکن است آسیب دیده باشد بدون این که شما متوجه شوید. به طور کلی اگر از کرکره برقی خود برای اهداف صنعتی استفاده می کنید و ورودی و ترافیک زیاد است، پس احتمال دارد این المان ها در کوتاه مدت دچار فرسودگی بالایی شوند.

همانطور که اشاره کردیم این فرسودگی، معمولا به صورت فرو رفتگی و گود شدن و یا ایجاد پارگی در برخی قسمت های کرکره برقی، خود را نشان می دهد. اگر اعتماد به نفس کافی دارید، می توانید خودتان این مشکلات را به تنهایی بررسی و رفع کنید. در غیر این صورت، بهترین کار این است که شما با یک متخصص خبره تماس بگیرید.

  • شکستگی تیغه ها

ممکن است برخی از تیغه کرکره برقی، آسیب دیده و یا شکسته شده باشند. این امر، قطعا در عملکرد کرکره تاثیرگذار خواهد بود.  برای رفع این مشکل، ممکن است لازم باشد که تیغه ها را بردارید. این المان ها، معمولا از طریق گیره هایی به یکدیگر متصل می شوند. 

اگر تیغه ها قابل تعمیر بودند لازم است این کار صورت گیرد اما در صورتی که شکسته شده باشند، باید نمونه هایی سالم و دقیقا با همان مشخصات را خریداری نمایید. اگر دستورالعمل نصب مجدد آنها را نمی دانید، از یک تعمیرکار حرفه ای کمک بگیرید.

  • حسگرهای مجاورت

اگر حسگرهای مجاورت به دلایلی کثیف شده یا آسیب دیده باشند، باعث می شوند چشمی کرکره های برقی تا نیمه باز شوند و جلوی باز شدن کامل این المانها گرفته خواهد شد. در این صورت باید حسگرها را به طور کامل بررسی کنید و آنها را تمیز کنید و اگر آسیب دیده اند، برای رفع مشکلات موجود اقدام نمایید

  • زنجیر خلاص کن اضطراری

در نهایت پس از بررسی موارد فوق اگر هنوز هم مشکل بالا نرفتن کرکره برقی را دارید، ممکن است مشکل از این زنجیر باشد. احتمال دارد زنجیر آسیب دیده باشد و یا دچار زنگ زدگی و جمع شدگی باشد.

برای رفع معضل، ابتدا زنجیر خلاص کن اضطراری را بگیرید و بکشید و ببینید آیا دچار گیر شده یا پس از کشیدن به درستی کار می کند یا خیر. اگر مشکل حل نشد، کیت مربوطه را که در بالای کرکره برقی قرار دارد باز کنید و زنجیر را روغن کاری کنید. اگر باز هم با مشکل بالا نرفتن کرکره برقی مواجه بودید، لازم است این زنجیر را جدا کرده و با یک نمونه سالم جایگزین کنید.

معایب نصب کرکره برقی

کرکره های برقی در کنار تمام مزایای بی نظیرشان، از معایبی نیز برخوردارند. با آگاهی از این مسائل و بر طبق اولویت هایی که دارید، به راحتی می توانید برای نصب و راه اندازی این کرکره ها تصمیم بگیرید. و اما باید گفت کرکره های برقی نسبت به کرکره های معمولی، به قطعات بیشتری برای ساخت و اجرا نیاز دارند. این امر باعث می شود که گرانتر از گزینه های معمولی باشند و به علاوه در صورت ایجاد خرابی و بالا نرفتن کرکره برقی، هزینه های مضاعفی را به صاحبانشان تحمیل کنند.

همچنین لازم به ذکر است همانطور که از نام این کرکره ها پیداست، آنها برای کارکردن به برق وابسته هستند، بنابراین در صورت قطع برق نمی توان از مزایای آنها بهره مند شد. 

شرکت فنی مهندسی دورژانس با 27 سال سابقه درخشان در زمینه فروش ،نصب و تعمیر انواع کرکره برقی ایرانی و خارجی و نماینده انحصاری محصولات ایتالیا در ایران مفتخر است که به صورت 24 ساعته در حال خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.
شما می توانید از طریق وبسایت ما با محصولات و تیم دورژانس بیشتر آشنا شوید و همچنین جهت دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان دورژانس با شماره  02191003369 تماس بگیرید.
خدمات درب های اتوماتیک دورژانس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *