مقالات

راهنمای خرید جک پارکینگ

راهنمای خرید جک پارکینگ

بهترین جک درب پارکینگ کدام است؟ اگر در میان برند های متعدد جک های پارکینگی دچار سردرگمی شده اید و نمی دانید کدام جک برای ساختمان شما مناسب است، در این مقاله با ارائه راهنمای خرید جک پارکینگ در خدمتتان هستیم. اهمیت استفاده از جک درب پارکینگ در آسایش مردم قابل انکار نیست و امروزه بیشتر درب های  پارکینگ ساختمان مجهز به جک پارکینگ هستند. در این میان انتخاب یک جک درب پارکینگ مناسب ازجمله دغدغه های مشتریان در این زمینه می باشد.

اگر در پی انتخاب جک پارکینگ از میان برندهای ایرانی هستید، با مطالعه مقاله 10 تا از بهترین جک درب پارکینگ ایرانی در سال 1402 هدف خود را تسریع می بخشید.

 برای خرید جک درب پارکینگ باید به نکاتی توجه کرد تا محصولی  را انتخاب کنید که مناسب شرایط درب پارکینگ شما باشد تا در آینده جک ها زودتر از عمرشان خراب نشود و باعث آزار و اذیت شما نشوند.

اولین موردی که در هنگام خرید جک باید به آن توجه کنید، ورودی ساختمان است. عرض ورودی اصلی ترین شرط تعیین نوع و وزن درب است. طول بازوی جک های پارکینگ معمولا 400، 500، 600، 700، میلیمتر هستند، هرچه عرض درب پارکینگ بیشتر باشد باید از جک با طول بازو بیشتر استفاده شود زیرا گشتاور بیشتری ایجاد میشود و نیروی جک ها برای بازو بسته کردن درب ها بیشتر میشود و در نتیجه طول عمر جک ها بیشتر میشود.

روان بودن و حرکت راحت درب، در میزان فشاری که به آن وارد می آید تاثیر گذار است، پس این نکته را هم در نظر بگیرید. شمالی یا جنوبی بودن ساختمان شما نیز تاثیر مستقیم بر انتخاب جک دارد، چون ممکن است میزان حرکت درب و جهت آن را با محدودیت مواجه کند.

برای درب هایی که تردد آنها در روز بالاتر است مانند مجتمع ها و پارکینگ های بزرگ از جک های پارکینگ هیدرولیک استفاده کنید زیرا تردد این جک ها نامحدود است و در اثر باز و بسته شدن مکرر داغ نمی کند و خراب نمیشود، البته قیمت این نوع جک ها بسیار گرانتر است.

نوع دیگر جک های درب پارکینگ الکترومکانیک هستند که عمدتا از این جک ها برای تردد های متوسط حدود 30 مرتبه در روز استفاده میشود، این جک پارکینگی در قدرت های مختلفی تولید میشود و کیفیت آنها نیز متفاوت است. 

هر چقدر میزان تردد در ساختمان ها زیاد باشد می بایست از جک درب پارکینگ بهتر و قوی تری استفاده نمود. ساختمانی با حداکثر 20 یا 30 واحد تردد خودرو می تواند از درب های اتوماتیک الکترومکانیک استفاده نماید، اما برای مجتمع های مسکونی یا تجاری با تردد بسیار بالا سیستمهای هیدرولیکی پیشنهاد می شوند.

.

جک درب پارکینگ الکترومکانیک

اگر هنگام انتخاب جک پارکینگ الکترومکانیک و هیدرولیک سوالاتی برای شما پیش امده و نمیدانید که کدامیک مناسب برای درب شما میباشد با خواندن این مقاله تا حدودی سوالات شما بر طرف میشود و با عملکرد هر دو سیستم اشنا میشوید.

جکهای پارکینگ الکترو مکانیک در واقع همان سیستم گیربکس مکانیکی میباشد که حرکت چرخشی را به حرکت خطی تبدیل می کند.

مکانیزم حرکت این جک های بازویی رتو و چرخ دنده میباشد, رتور که داخل استاتور قرار دارد با خاصیت مغناطیسی حرکت میکند و چرخ دنده را که میتواند برنجی ویا پلاستیکی باشد میچرخاند .

چرخ دنده هم که به شفت گیربکس متصل است حرکت چرخشی را به میل ماردان منتقل میکند و ان را میچرخاند.میل ماردان هم مانند یک پیچ بزرگ عمل میکند و مهره ماردان را که ان هم مانند یک مهره بزرگ ولی ثابت( برون چرخش)است را به جلو ویا عقب میراند .شفت استیل جک نیز که متصل به مهره ماردان است.با عقب و جلو رفتن مهره ماردان روی ماردان حرکت کرده و درب را باز و بسته میکند.جک های درب پارکینگ اتوماتیک الکترو مکانیکی قدرت مناسب و خوبی دارند و قیمت انها نیز در مقایسه با جک هیدرولیک پایین تر و به صرفه تر هستند و بیشتر نیز استفاده میشوند.

اما نقطه ضعف این جک ها استفاده در منطق سرد سیر است (بیشتر از دمای 10- درجه)که عملکرد انها را مختل میکند که مهمترین دلیل ان هم سفت شدن گیریس داخل گیربکس و روی میل ماران میباشد که حرکت چرخ دنده و مهره ماردان را کند میکند و باعث میشود درب کامل با و بسته نشود.

جک درب پارکینگ هیدرولیک چیست؟

جک های پارکینگی هیدرولیکی برای ترددهای زیاد و درب های با وزن بالا استفاده می شود و یک برتری منحصر به فرد دارد آن هم این که در شهرهای سردسیری که جک های دیگر برای کارکرد مناسب مشکل دارند

این جک که از روغن استفاده میکند بدون هیچ تغییر در عملکرد به کار خود ادامه می دهد، و تنها یک نوع 220 ولت دارد. 

ایمنی دربهای اتوماتیک هیدرولیکی بسیار بالاست و این سیستم در برابر فشار متقابل مقاوم است و اگر با قفل برقی همراه شود درصد نفوذ پذیری را برای افرادی که ریموت کنترل ندارند را به تقریبا صفر می رساند.

در ساختمان جک هیدرولیک از این واقعیت استفاده می‌شود که روغن تقریبا تراکم ناپذیر است و نیروی وارد بر خود را منتقل می‌کند.

 فشار وارد بر پیستون کوچک عینا به پیستون بزرگ منتقل می‌شود و آنرا به طرف بالا می‌راند.
کارکرد جک‌های هیدرولیکی بسیار ساده است. در جک‌های هیدرولیکی از سیال که روغن است، استفاده می‌شود. مایعات تراکم‌پذیری بسیار ناچیزی دارند برای همین نیز سرعت جک‌های هیدرولیکی قابل کنترل است و از طرفی قدرت بالایی دارند. در جک هیدرولیک دیگر خبری از گیربکس نیست و بجای ان یک الکترو موتور 220 ولت فشار روغن را وارد سیلندر جک کرده و باعث باز و بسته شدن درب میشود.

مطالب مرتبط

4 نظر در “راهنمای خرید جک پارکینگ

  1. Ali salehi گفت:

    سلام وقتتون بخیر من یه سوالی داشتم ممنون میشم راهنماییم کنید. گرون بودن یک جک پارکینگی میتونه دلیلی بر این باشه که اون جک بهتره و دیگه نیازی به تحقیق نباشه؟

    1. admin گفت:

      با سلام و احترام خدمت شما کاربر عزیز
      از ثبت نظر شما بسیار ممنونیم.
      قیمت جک پارکینگی از آن دسته از مواردی است که می تواند نشان دهنده و مشخص کننده سطح کیفیت محصول باشد. اما برای انتخاب و خرید جک پارکینگ پارامتر های دیگری از قبیل تعداد و میزان تردد و همچنین وزن خود درب از اهمیت بالایی برخوردار بوده و مهم می باشد. اگر شما در زمان خرید این دو پارامتر را مورد بررسی قرار دهید با اطمینان خواهیم گفت که بهترین خرید را دارید. از مورد بعدی که بسیار مهم است، برند و شرکت سازنده جک پارکینگی می باشد. چرا که اگر شما یک جک خوب با طول عمر بالا بخواهید پیشنهاد ما به شما خرید جک فک و یا دیگر برند های ایتالیایی و مطرح دنیا است که امروزه بسیار خوش درخشیده اند. اگر این مسائل از لحاظ کیفی پایین باشد نیاز به استفاده از جک گران قیمت مشابه استفاده کردن از یک ماشین لوکس برای طی کردن مسافت یک کیلومتر است که با دوچرخه هم می توان آن مسیر را به آسانی طی نمود. پس بنابراین بهترین و مطمئن ترین انتخاب را لازم است تا با توجه به شرایط درب پارکینگ بررسی کرد و سپس خرید را نهایی نمود. حال اگر برای انتخاب و یا در زمان ثبت سفارش جک پارکینگی برای شما سوالی پیش آمد، می توانید با شماره 72239-021 تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان کارشناسان ما بهره مند شوید.

  2. هستی ژیان گفت:

    من یه جک میخوام که به در بلند تک لنگه بخوره یدونم جک برای در بلند دو لنگه پارکینگ میخوام. برای این مدل در ها جک اختصاصی موجود دارید؟

    1. admin گفت:

      با سلام و احترام خدمت شما کاربر عزیز
      از ثبت نظر شما بسیار ممنونیم.
      در پاسخ به سوال شما کاربر عزیز باید بگوییم بله. تعداد زیادی از شرکت های تولید کننده جک پارکینگی و درب های اتوماتیک بازوی جک هایشان را مقداری بلند تر می سازند چرا که اگر فردی نظیر شما، نیاز به یک جک با طول بیشتر بود، تقدیم شود. حال اگر برای انتخاب و یا در زمان ثبت سفارش جک پارکینگی برای شما سوالی پیش آمد، می توانید با شماره 72239-021 تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان کارشناسان ما بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *