مطالب دورژانس

راهبند بازویی مناسب به پیشنهاد دورژانس

این موضوع که چه راهبند اتوماتیک بازویی برای پارکینگ یا مسیر عبوری شما مناسب است بستگی به مشخصه های متفاوتی دارد که عبارتند از:

1- تعداد تردد در طول شبانه روز

راهبند های پارکینگ به دلیل استفاده از سیستم های محرک برقی متفاوت و همچنین کیفیت قطعات به کار رفته در آن‌ها دارای محدودیت هایی در تعداد عملکرد هستند.

 راهبند های اتوماتیک بازویی به طور کلی به دو نوع الکترومکانیک و الکتروهیدرولیک تقسیم می‌شوند؛ راهبند های برقی الکتروهیدرولیک به علت ساختار داخلی دارای قدرت بالاتری نسبت به راهبند های الکترومکانیک هستند و امکان تردد نامحدود را دارند.

راهبند های الکترومکانیک دارای مدل های تردد کم، متوسط و نامحدود هستند. مدل نامحدود آن همانند راهبند های الکتروهیدرولیک محدودیتی در میزان تردد و قدرت ندارند و مناسب امکان پر تردد هستند.

راهبند الکتروهیدرولیک 

مدل 640 فک

بهترین راهبند بازویی دورژانس

2- محدودیت های مسیر عبوری

زمانی که مسیر عبوری دارای سقف یا محدودیت های دیگر باشد نمی‌توان از بازو های معمولی و تلسکوپی استفاده کرد؛ در این موارد می‌توان از بازو های تاشو 90 درجه و 180 درجه استفاده کرد.

3- قیمت راهبند اتوماتیک برقی

راهبند های الکتروهیدرولیک در حالی که در مواردی دارای قدرت بالاتری نسبت به راهبند های الکترومکانیک هستند ولی به مراتب قیمت بالاتری دارند؛ این مدل از راهبند ها اکثرا وارداتی هستند و هزینه خدمات بالاتری هم نسبت به راهبند های الکترومکانیک دارند.

راهبند های الکترومکانیک در حالی که در مدل های نامحدود تقریبا با راهبند های الکتروهیدرولیک برابری می‌کنند ولی قیمت مناسب تری دارند و گزینه مناسب تری برای خرید هستند.

4- گارانتی و خدمات پس از فروش

بسیاری از راهبند های موجود در بازار وارداتی هستند و به علت محدودیت های موجود در کشور با مشکلاتی برای تامین قطعات تعمیری رو به رو هستند.

این نکته که راهبند اتوماتیکی که قصد خرید آن را دارید دارای گارانتی و از همه مهمتر خدمات پس از فروش باشد بسیار با اهمیت است تا در صورت خرابی راهبند به راحتی قابل تعمیر باشد و دیگر مجبور به خرید راهبند جدید نباشید.

5- امکان اتصال به سیستم های کنترل تردد

راهبند های بسیاری در بازار موجود است که هر یک دارای قابلیت هایی هستند ولی راهبند هایی در زمان حال ارزش خرید دارند که قابلیت اتصال به انواع سیستم های کنترل تردد و کنترل دسترسی را داشته باشند.

سیستم های تگ خوان، پلاک خوان اکسس کنترل ها، لوپ دیتکتور ها و… نمونه هایی از سیستم های کنترل دسترسی هستند.

اگر شما در زمان خرید راهبند به سیستم های کنترل تردد نیازی نداشته باشید تضمینی وجود ندارد که در آینده هم به آن نیاز پیدا نکنید. عواملی مانند افزایش ترددات، شرایط جدید مسیر عبوری و… این نیاز را به وجود می‌آورد که سیستم هایی به کمک نگهبان و یا اپراتور راهبند بیایند تا کنترل عبور و مرور با دقت بالاتری انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *