مطالب دورژانس

راهبند اتوماتیک دورژانس

راهبند اتوماتیک دورژانس
 
راهبند اتوماتیک دورژانس چیست و چه ویژگی هایی دارد؟
راهبند اتوماتیک به چه منظوری نصب می شود؟

 

راهبند اتوماتیک دورژانس چیست

راهبند اتوماتیک وسیله ای است که به منظور یک سد در ورودی/خروجی پارکینگ نصب می شود.
این راهبند ها می توانند تردد وسایل نقلیه را چک کرده و همچنین ورود/خروج آن ها را محدود کنند. این کار کمک می کند فقط کسانی که مجاز به استفاده از پارکینگ هستند، وارد پارکینگ شوند. چرا که در همه مکان ها حفاظت و مدیریت از پارکینگ اهمیت دارد. بنابراین راهبند وسیله بسیار عالی برای مدیریت پارکینگ هستند. 
از راهبند ها در مکان های مختلف که تردد باید کنترل شود استفاده می شود. مانند هتل ها، بیمارستان ها، پارکینگ های عمومی و … .
راهبندها علاوه بر اینکه در فضاهای روباز و جهت کنترل تردد نصب می شوند، در مکان هایی که سربسته هستند نیز کاربرد دارند.
نصب راهبند اتوماتیک در اماکن، مقرون به صرفه تر از حفاظ های دستی و سنتی هستند. همچنین نصب راهبند اتوماتیک موجب آسان شدن کار نگهبان مرکز می شود. زیرا برای باز/بسته کردن راهبند اتوماتیک، تنها زدن یک دکمه کافی است.
با زدن دکمه ی باز توسط نگهبان، بوم راهبند به سمت بالا حرکت کرده و مانع رفع می شود. پس از رد شدن وسیله نقلیه یا فرد، راهبند با سنسور تشخیص وجود فرد یا وسیله نقلیه، تشخیص می دهد که فرد رد شده و بوم به سمت پایین حرکت می کند.
همچنین با فشردن کلید بسته شدن راهبند نیز می تواند راهبند را ببندد. اما اگر زودتر از رد شدن مانع دکمه را فشار دهد، راهبند با سنسورهای تشخیص وجود مانع، وجود وسیله نقلیه را تشخیص داده و بسته نمی شود.این سنسور باعث می شود، به مانعی که در زیر راهبند قرار دارد آسیب نرسد.
راهبندهای جدید به گونه ای ساخته می شوند که می توان تردد آن ها را به صورت هوشمندانه کنترل کرد. مثل سیستم های تک خوان، پلاک خودرو و … .
استفاده از سیستم هوشمند راهبند در مکان های شلوغ جهت ایمنی و همچنین مدیریت پارکینگ ها مفید می باشند.
نصب سیستم RFID بر روی راهبندهای اتوماتیک کمک می کند تردد افراد و وسایل نقلیه را ثبت کنیم و این کار سبب می شود در صورت لزوم به راحتی رفت آمد ها را چک و بررسی کنیم.

سیستم مکانیکی راهبند اتوماتیک دورژانس

راهبندهای اتوماتیک یک بوم افقی از جنس آلومینیوم دارند. این بوم به عنوان سد و مانع برای اتومبیل های غیرمجاز است.
بوم راهبند به یک پایه ثابت وصل می شود که در آن پایه موتور اصلی AC، گیربکس و پیستون های قفل کننده وجود دارد. 
بوم راهبند به صورت عمودی بلند می شود که موتور AC وظیفه این کار را برعهده دارد.
موتور AC بسیار قدرتمند است و به راحتی بوم را بالا/پایین می کند.
گیربکسی که داخل موتور AC قرار دارد در برابر گرما، سرما و فشار مقاومت بسیار بالایی دارد. به همین علت نصب راهبند اتوماتیک به آب و هوا و منطقه خاصی محدود نمی شود.
در راهبند ها می توانید از انواع بازویی مانند تاشو، مستقیم و … استفاده کنید. 
بر روی بوم برخی از راهبند ها برچسب شب نما یا LED نصب می شود که در شب به دید بهتر و تشخیص وجود راهبند توسط افراد کمک می کند.
اصلی ترین مزیت نصب راهبند اتوماتیک قابل اعتماد بودن آن است. زیرا می توان به راحتی امنیت پارکینگ و محل های شلوغ و پر رفت آمد را کنترل و مدیریت کرد.
شرکت دورژانس ایمن فک ارائه دهنده ی کلیه خدمات فروش و خدمات پس از فروش و تعمیرات راهبند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *