مطالب دورژانس

درب شیشه ای برقی خود به خود باز یا بسته می شود_دورژانس

خرابی-درب-شیشه-ای-برقی دورژانس

در بسیاری موارد مشتریان با این مشکل مواجهند که درب شیشه ای اتوماتیک بدون اینکه کسی یا فرد به سیستم فرمان دهد عمل می نماید .

این مورد باعث هدررفت انرژی بسیاری می گردد. در این مقاله قصد داریم به بررسی این مشکل و راهکار های برطرف کردن آن در جهت تعمیر درب شیشه ای برقی بپردازیم.

مشکل بازشدن خود به خود درب شیشه ای

در مرحله اول پیشنهاد می کنیم که در صورتی که تخصص کافی در حوزه تعمیرات درب اتوماتیک را ندارید به هیچ وجه عملیات تنظیم یا تعمیر را خود انجام ندهید زیرا در صورت اسیب رساندن به قطعات درب شیشه ای ، هزینه بالایی برای شما ایجاد می شود. به صورت کلی این مشکل می تواند ناشی از دو عامل باشد . 

  • در برخی موارد مشتری از این موضوع که با عبور هر فرد از نزدیک درب شیشه ای ( افراد گذری ) ، درب شیشه ای باز می شود گلایه دارند این موضوع با تنظیم کردن چشم درب شیشه ای و کم کردن حساسیت یا شعاع پوششی چشم می تواند برطرف شود.
  • در حالت دوم ، این مشکل پیش می اید که بدون اینکه کسی نزدیک درب شیشه ای شود سیستم به صورت خودکار شروع به باز یا بسته شدن می کند در این حالت مشکل از چند عامل ناشی می شود که باید تک به تک بررسی گردد .

راهکار رفع مشکل بازشدن درب شیشه ای

  • بررسی گیرنده درب شیشه ای برقی 

ممکن است مشکل از قسمت گیرنده مدارفرمان درب شیشه ای باشد که به صورت خودکار فرمانی به سمت سیستم ارسال می نماید شما می توانید با ریست کردن حافظه گیرنده و یا تعویض گیرنده ، این مشکل را برطرف نمایید. 

  • بررسی چشم درب شیشه ای 

ممکن است چشم درب شیشه ای برقی مشکل داشته باشد که شاید با یک ریست و قطع و وصل برق چشم ، مشکل برطرف گردد در غیر اینصورت در اکثر موارد باید سنسور تعویض گردد. البته چک کردن سنسور توسط یک تعمیرکار متخصص می تواند در کاهش هزینه شما موثر باشد.

  • تابش نورخورشید

در برخی موارد ، تابش نورخورشید در حالتی خاص در برخی سنسورهای بی کیفیت و درجه دو چینی می تواند باعث باز شدن بی علت درب شیشه ای گردد. 

  • انعکاس نور 

همچنین انعکاس نور نیز می تواند به عنوان عاملی در بازشدن سنسور شناخته شود.

شرکت فنی مهندسی دورژانس با 27 سال سابقه درخشان در زمینه فروش،نصب و تعمیر انواع درب های اتوماتیک  ایرانی و خارجی و نماینده انحصاری محصولات ایتالیا در ایران مفتخر است که بصورت 24 ساعته در حال خدمت رسانی به شما عزیزان میباشد.

شما میتوانید از طریق وبسایت ما با محصولات ما و تیم دورژانس یبیشتر آشنا شوید و همچنین جهت دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان دورژانس با شماره زیر تماس بگیرید

69 33 00 91 

دورژانس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *