مطالب دورژانس

خلاص کردن اپراتور درب شیشه ای دورژانس

سیستم درب های اتوماتیک برپایه نیروی الکتریکی و برق است و زمانی که برق شهری قطع شود این سیستم ها نیز از کار خواهند افتاد. درب اپراتور شیشه ای نیز از این قاعده مستثنی نیست. پس سوال اینجاست که در هنگام قطع شدن برق چگونه درب را باز و بسته کنیم؟

خلاص کردن اپراتور درب شیشه ای به چه معناست و اپراتور چگونه خلاص می‌شود؟

برای خلاص کردن اپراتور و باز و بسته کردن درب اتوماتیک شیشه ای در هنگام قطعی برق دو راه وجود دارد که عبارتند از:

1- قطع برق ورودی دستگاه:

در این روش باید برق دستگاه را قطع نمایید که در این صورت موتور در حالت خلاص قرار میگیرد. وقتی موتور اصطلاحا خلاص شد میتوانید لت های متحرک درب اتوماتیک شیشه ای خود را با دستتان باز یا بسته کنید.

2- کلید کنترل عملکرد اپراتور:

در این روش با استفاده از کلید کنترل عملکرد اپراتور، موتور دستگاه از مدار خارج شده و میتواند موتور خلاص شود. در این حالت و زمانی که اپراتور در حالت دستی قرار گیرد شما میتوانید لت های متحرک درب اتوماتیک شیشه ای خود را با دست باز و بسته کنید.

3- در مورد درب هایی کارایی دارد که هنگام قطع برق، به حالت قفل در می آیند:

در این روش از خلاص کن دستی برای باز کردن قفل استفاده می شود . البته در مورد استفاده از خلاص کن دستی، توصیه می شود که این خلاص کن ها در داخل ساختمان کارگذاری شوند که این امر نیز کارایی این سیستم را از بین می برد و به لحاظ امنیتی پیشنهاد نمی شود لذا در صورتی که نیاز به استفاده از درب هنگام قطع برق دارید حتما از برق اضطراری UPS استفاده نمایید در غیر این صورت درب را به صورت دستی یا در حالت باز نگه دارید.

خلاص کردن درب شیشه ای دورژانس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *