مطالب دورژانس

تنظیمات اولیه سنسور درب اتوماتیک شیشه ای دورژانس را چگونه انجام دهیم؟

تنظیمات سنسور اپراتور شیشه ای

ابتدا باید درب سنسور را باز کنید. با باز کردن درب سنسور با قطعه ای به نام پتانسیومر یا ولوم بسیار ریز مواجه خواهید شد. این قطعه وظیفه ی تنظیم کردن حساسیت سنسور را برعهده دارد. به واقع به وسیله ی همین قطعه است که میزان حساسیت سنسور در مقابل پیش آمدن متحرک تعیین شده و برخی از درب ها حساسیت بالایی دارند و برخی دیگر با تاخیر و کندی عمل می کنند.
بدیهی ست که با شدت دادن به این سنسور و قطعه پتانسیومر، حساسیت چشمی بالا رفته و سرعت عمل آن نیز افزایش می یابد. البته همیشه خواستار بالا رفتن حساسیت و سرعت عمل چشمی درب نیستیم. زیرا در چنین شرایطی با عبور هر چیزی یا شخصی از مقابل درب، لت ها باز شده و به نوعی استهلاک را بالا برده ایم.
به طور معمول این قطعه را روی حد متوسط قرار داده و کمتر پیش می آید که آن را تا سطوح بالایی و ماکزیمم یعنی حداکثر حساسیت بالا ببریم.
در کنار قطعه ی پتانسیومر، یک برد الکترونیک نیز قرار دارد که در واقع همان چشمی مادون درب اتوماتیک است. این قطعه با حرکت به طرفین، تنظیم می شود. این قطعه نیز قابل تنظیم است. به این شکل که محدوده ی سنسور را به کمک آن تعیین می کنید.
به طور مثال زمانی که درب خودکار به پیاده رو نزدیک بوده و با عبور هر عابری لت ها باز می شوند، به کمک این قطعه دامنه را محدودتر ساخته و تنها با نزدیک شدن شخص به درب، لت ها باز خواهند شد. در غیر این صورت با عبور هر عابر پیاده از مقابل درب، باید انتظار باز و بسته شدن لت ها را داشته باشید.
در شرایطی دیگر نیز مانند تالارها، نیاز به باز کردن و گسترش دادن محدوده ی سنسورها هستید و لازم است که به کمک این قطعه، دامنه حساسیت سنسورها را به صورت محیطی افزایش دهید.
سنسور درب اتوماتیک شیشه ای نقش اساسی و محوری در باز و بسته شدن به موقع لت های درب ایفا می کنند. به همین دلیل تنظیمات سنسور درب اتوماتیک نیز از مواردی ست که باید با دقت کامل انجام شده و در صورتی که کوچکترین مشکلی در خصوص آن وجود داشته باشد، با نقص عملکرد درب و یا مشکلات بزرگتر مواجه خواهید شد.

شرکت فنی مهندسی دورژانس با 27 سال سابقه درخشان در زمینه فروش،نصب انواع سنسور های درب های اتومات ایرانی و خارجی و نماینده انحصاری محصولات ایتالیا در ایران مفتخر است که بصورت 24 ساعته در حال خدمت رسانی به شما عزیزان میباشد.

شما میتوانید از طریق وبسایت ما با محصولات ما و تیم دورژانس یبیشتر آشنا شوید و همچنین جهت دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان دورژانس با شماره زیر تماس بگیرید:

69 33 00 91 –021

خدمات درب اتوماتیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *