مقالات, مقالات درب اتوماتیک لولایی

تعمیر جک درب پارکینگ

سرویس جک پارکینگ درب سازان ایمن فک

باز کردن دستی درب پارکینگ برای کسی که عادت کرده با فشردن ریموت درب پارکینگ باز شود واقعا مشقت بار است و زحمت زیادی دارد. در کنار آن زحمت چگونگی باز شدن درب و هزینه های احتمالی تعمیر را باید در نظر گرفت. در این مقاله سعی کرده ایم عیب یابی و روش های تعمیر جک درب پارکینگ را برای شما عزیزان بازگو نماییم.

خرابی جک درب پارکینگ را می توان به دو دسته تقسیم کرد:

1- با مشاهده آثار فیزیکی

2- بدون مشاهده آثار فیزیکی

خرابی جک با مشاهده آثار فیزیکی

1- مشاهده آثار شکستگی در بازو جک

اگر بازو جک درب پارکینگ شکسته باشد و یا شفت آن خم شده باشد.در این صورت کار زیادی از دست شما بر نمی آید و می بایست به خدمات یا تعمیر کار جک  خود تماس گرفته تا بازوها جهت تعمیر باز شود.

ریموت فک 433 

2-شکستگی پایه سر جک و ته جک

این مورد می تواند توسط خودتان یا یک جوشکار مرتفع گردد. شما می بایست ابتدا در صورت دفرمه شدن یا کج شدن پایه ها آن را با ضربه چکش به حالت قبل برگردانید  و پس از تمیز کاری کردن جای جوشکاری بر روی درب، پایه را دقیقا در جای قبلی جوش دهید. این مورد را بدانید که در صورتی که اگر پایه ها دقیقا در جای خودش نصب نشود در زاویه باز شدن درب مشکل جدی ایجاد خواهد شد.

3-ضربه خوردن درب و آثار فرو رفتگی در آن

اگر بر روی درب جای تو رفتگی یا ضربه دیده اید و جک باز و بسته نمی شود و یا با صدا زیاد کار می کند باز هم به موتور و گیربکس جک آسیب رسیده و می بایست تعمیر کار بازو را باز کرده و مشکل آن را بر طرف کند.

ریموت جنیوس

4-شکستگی یا به سرقت رفتن چشمی یا فتوسل

اولین کاری که می توانید کنید این است که سیم های مثبت و منفی چشمی شکسته یا به سرقت رفته را جدا کرده و با لنت بپوشانید. درب را با کلید خاص کن خلاص کرده و به طور موقت با دست درب را باز و بسته نمایید. سپس یک چشمی جک درب پارکینگ خریداری کرده و فتوسل درب را نصب نمایید.

5-ضربه خوردن یا سرقت مدار کنترل یا برد جک پارکینگ

در این صورت نیز کار زیادی برای تعمیر جک پارکینگ از دستتان بر نمی آید. اما اولین کاری که می توانید انجام دهید این است که برق ورودی 220 را به این برد قطع کنید تا مانع برق گرفتگی کسی شوید. سپس با تعمیرکار جک درب تماس بگیرید تا مدار شکسته را بررسی یا یک مدار جدید جایگزین کند.

6-دیدن دستکاری افرد غیر فنی که به تازگی با مدار کنترل یا جک درب پارکینگ کار کرده اند

بسیار پیش آمده که افراد ساختمان جهت ست کردن ریموت بدون آگاهی کافی درب مدار کنترل جک درب پارکینگ را باز کرده و ریموت های کد شده را به اشتباه پاک میکنند و یا تنظیمات جک را بهم می ریزند. اگر تنظیمات بهم ریخته باشد و جک درست باز و بسته نشود به دلیل گسترده بودن انواع جک این بخش هم باید با تعمیر کار جک پارکینگ تماس بگیرید

خرابی جک بدون مشاهده دلیل و آثار فیزیکی

این مورد شاید کمی گیج کننده تر از مورد اول باشد و شما نشانه ای از دلیل خرابی نخواهید یافت. به برخی از این موارد اشاره خواهیم کرد .

ریموت فادینی

1- باتری ریموت تمام شده یا کد ریموت شما پاک شده است

در صورتی که همه ی واحد ها ریموت شان کار می کند و تنها با ریموت شما درب باز نمی شود، پس مشکل از ریموت شماست. اول LED روی ریموت چک کنید. در صورتی که آن LED روشن نشد یا کم سو بود، باتری را تعویض کنید. با تعویض باتری ریموت کار می کند و نیاز به تعریف دوباره کد نیست. گاهی ممکن است با زمین خوردن یا به صورت اتفاقی با دست خوردن ریموت بلوتوثی، ریموت ها کد پرانده و نیاز به ست کردن دوباره ریموت باشد. 

2- قطع شدن برق ساختمان یا برق ورودی مدار کنترل تعمیر جک پارکینگ

اولین کاری که بعد باز نشدن درب پس از مشاهده فیزیکی جک و درب پارکینگ می بایست انجام داد، چک کردن برق ورودی است. ممکن است در آن ساعت که شما می خواهید از درب تردد کنید برق آن منطقه قطع شده باشد و اگر برق ساختمان وصل بود فیوز مربوط به خروجی به جک پارکینگ را چک کنید که آیا برق ورودی دستگاه وصل است یا نه. در صورت قطع بودن برق با احتیاط آن را وصل کنید و اگر فیوز دوباره پرید، به این معناست که سیستم جک پارکینگی شما در جایی اتصالی دارد و چون شما با برق 220 ولت کار دارید پیشنهاد می کنیم به تعمیر کار جک پارکینگ تماس بگیرید.

3-خرابی چشمی درب پارکینگ

خرابی چشمی یکی از خرابی های مرسوم است که حدودا 1.3 تعمیرها را شامل می شود. بهترین حالتی که می توان متوجه خرابی چشمی شد این است که درب پارکینگ باز شده و دیگر بسته نمی شود. در برخی از جکهای پارکینگی با خرابی چشمی درب پارکینگ به طور کلی از کار می افتد. یکی از راه های دیگر شناسایی خرابی چشمی این است که به چشمی ها نزدیک شوید و دستتان رو در جلو چشمی بالا و پایین کنید. اگر صدای تیک تیک نشنیدید، چشمی خراب است. در مواقعی که صدای تیک تیک هم آمد ممکن است گاها چشمی یا ورودی آن در مدار کنترل خراب شده باشند. 

4-خرابی موتور بازوها و یا قطعی سیم و تعمیر جک پارکینگ

گاهی ممکن است یک بازو باز شده و دیگری کار نکند. یا آن بازوی دربی که رو قرار دارد کار نکند و از موتور درب زیری صدای کار کردش بیاید.

سریعترین راه تست این است که اگر بازو 220 ولت است به وسیله خازنی که در مدار کنترل وجود دارد، آن را مستقیما به برق بزنیم و اگر بازو کارکرد دو دلیل بیشتر برای کار نکردن جک وجود ندارد. یکی این که کابل خروجی تا جک قطعی داشته باشد که با تعویض سیم مشکل حل می شود و یا این که رله خروجی از مدار خراب شده باشد که برد جک پارکینگ باید تعمیر گردد.

حال اگر جک را مستقیما به برق وصل کردید و بازوها کار نکردند می بایست سیم فابریکی خروجی جک را نیز دقیقا چک کرد که اگر آن هم قطعی نداشت، خود بازو مشکل دارد که باید جهت تعمیر یا گارانتی به شرکت خدمات دهنده ارسال شود.

5-قطع شدن سیم ها

یکی دیگر از مشکلات شایع قطعی سیم به دلیل عدم کیفیت آن یا قطع شدن به دلیل نصب نا صحیح یا دستکاری است. اگر سیم خروجی به چشمی ها قطع شده باشد جک کار نمی کند  و همچنین قطع شدن سیم بازو ها باعث از کار افتادن هر یک از بازو ها می شود .

یک نکته ای که در این قسمت باید به آن اشاره شود این است که در اکثر جکها سیم از زیر بازو خارج می شود و برخی نصابها فضای لازم را برای آن سیم در نظر نمی گیرند. این مورد باعث می شود با کارکرد جک با گذشت مرور زمان سیم زیرین ساییده شده و یا از داخل پاره شود.

6-مشکل در میکروسوئیچ

این مورد تنها در جک درب پارکینگ میکرو سوئیچ دار دیده می شود (مثل جک های بی اف تی ایتالیا) که در هنگام بسته شدن درب بسته شده اما مگنت میکروسوئیچ تحریک نشود. در این صورت درب ها ایست کرده و به عکس حرکت می کند. این مشکل موقع باز شدن هم می تواند ایجاد گردد. برای تعمیر جک پارکینگ باید به روش زیر عمل کنید.

از زیر جک میکروسویچ را به سمت وسط شفت سوق دهید و با بازو بسته کردن جای آن را تنظیم کنید. اگر با تغییر جای میکروسوئیچ همچنان مشکل پا برجا بود سیم هایش را از روی بازو چک کنید که قطع نشده باشد. اگر قطعی نیفتاد، مدار کنترل را باز کنید و از روی مدار مسیر آن را تا جک چک کنید و اگر قطعی داشت با تعویض سیم مشکل را بر طرف کنید در غیر این صورت کار کمی سخت می شود.

جای دو بازو چپ و راست را عوض کنید و دوباره میکروسویچ ها تنظیم کنید. اگر مثلا جک سمت چپ خراب بود و با جابجاییش به سمت راست آنجا هم ایراد داشت نتیجه می گیریم جک خراب است و اگر دوباره جک سمت چپ به مشکل خورد می بایست برد برای تعمیر برای گارانتی و خدمات فرستاده شود.

7- اختلال در اختلاف دو لنگه و روش تعمیر جک پارکینگ

در این حالت که دربها موقع باز و بسته شدن روی هم گیر میکند و یا در زمان بسته شدن درب رویی، جلو می افتد. برای حل و تعمیر جک پارکینگ می بایست از منو تنظیمات جک خود اختلاف زمان بسته شدن و یا باز شدن را بالا ببرید تا مشکل بر طرف شود.

اگر قبلا این مشکل را نداشته اید و جدیدا با این مشکل روبرو شده اید، دو احتمال وجود دارد که شاید لولای یکی از دربهای شما سفت شده باشد که با روغن کاری بر طرف می شود یا موتور یکی از دربها ضعیف شده و سرعتش کم شده که باید در نهایت تعمیر شود.

خرید جک پارکینگ 

تعمیر جک پارکینگ 

تعمیر شبانه روزی جک پارکینگ 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *