متعلقات و لوازم جانبی

بست شیشه سکوریت

بست شیشه سکوریت چیست؟

شیشه، مخصوصا شیشه ثابت نیاز به نگهدارنده دارد. منظور از شیشه ثابت شیشه بدون باز شدن است که توسط یراق آلات مخصوص به هم متصل شده و ثابت است. یراق آلات مخصوص این کار انواع قاب و بست شیشه ای نشکن می باشد. فریم ها معمولا دور شیشه را احاطه کرده و از ریزش شیشه جلوگیری می کنند، اما اتصال شیشه را به خوبی انجام نمی دهند و در مواردی که شیشه ها نسبت به هم زاویه داشته باشند، فریم دیگر نمی تواند شیشه ها را کنار هم نگه دارد. برای جلوگیری از ریزش شیشه و اتصال آن ها یک بست شیشه سکوریت تعبیه شده است. اتصال بین شیشه ها از طریق اتصالات بین شیشه ها انجام می شود. بست های سکوریت شیشه ای انواع مختلفی دارند که بسته به کاربرد هر کدام می توان شیشه های سکوریت را در زوایای مختلفی به هم متصل کرد.

بست شیشه سکوریت فقط برای اتصال شیشه های ثابت می باشد و شیشه های باز شونده از آن مستثنی هستند. همچنین بست های شیشه سکوریت می توانند بین دیوار و شیشه یا زمین و شیشه ارتباط برقرار کنند.

بست های شیشه سکوریت انواع مختلفی دارند که بسته به کاربرد آن می تواند متفاوت باشد و حتی جنس و آلیاژ آن بست نیز تغییر می کند. از انواع بست های شیشه سکوریت می توان به ارتباط انواع شیشه حمام، شیشه تراس، نرده شیشه ای، شیشه پارتیشن ثابت، شیلتر شیشه ای و تمامی شیشه های ثابت که در کنار هم قرار می گیرند اشاره کرد. بست های شیشه ای سکوریت در جنس های مختلفی موجود می باشد و جنس بست های شیشه ای می تواند از فولاد، سرب، آهن با آبکاری و آلومینیوم با روکش باشد.

انواع بست شیشه سکوریت عبارت‌اند از

  1. بست شیشه به دیوار
  2. بست شیشه به شیشه
  3. بست نبشی
  4. بست اسپایدری
  5. بست 120
  6. بست گرد
  7. بست بدون جاساز
  8. بست پایه
  9. بست 80*40
  10. بست 80*80
  11. بست 80*100
  12. بست پوینت
انواع بست شیشه سکوریت

بست شیشه به دیوار

بست شیشه به دیوار برای اتصال شیشه سکوریت به دیوار یا پروفیل آهنی استفاده می شود. اتاق های پرو یا شیشه های ثابتی که برای جداسازی دو فضا از یکدیگر استفاده می شود باعث اتصال شیشه به دیوار می شود و بهترین یراق آلات برای تثبیت شیشه به دیوار کناری استفاده از شیشه به دیوار است.

برای تحمل وزن بهتر، نصب توسط چندین بست دیواری شیشه ای انجام می شود. در ساخت بست شیشه به دیوار از واشر چوب پنبه ای ضد زنگ استفاده شده است که مقاومت بالایی در برابر آب دارد.

بست شیشه به شیشه

بست شیشه به شیشه برای اتصال شیشه به شیشه کناری است و به شیشه فشار وارد نمی کند. بست شیشه به شیشه برای اتصال شیشه های عمود بر 90 درجه یا شیشه های موازی به صورت صفحه ای قابل استفاده است و در استیل 304 و استیل 201 برای استفاده در محیط های مرطوب و خشک کاربرد دارد.

برای نصب بست شیشه به شیشه ابتدا باید شیشه را قبل از سفت شدن روی لبه شیشه قرار داد و معمولاً برای مقاوم تر شدن، از دو بست برای اتصال دو شیشه به یکدیگر استفاده می شود.

بست اسپایدری

نمای اسپایدر یا نمای شیشه ای یکی از انواع نمای مدرن به حساب می آید و در بین افراد مدرن طرفداران زیادی دارد و معمولا برای نمای تمام شیشه استفاده می شود. یکی از مهمترین اجزای یراق اسپایدر، بست اسپایدری است و شیشه ها را طوری به هم وصل می کند که کاملا عایق بوده و آب یا هوا به داخل جریان نداشته باشد. کیفیت بالای یراق آلات و بست های اسپایدر باعث شده است که نمای اسپایدر نسبت به سایر نمای ساختمان ها انتخاب شود. بست های اسپایدر که همگی از جنس استیل ضد زنگ و دارای کیفیت بسیار بالایی هستند به دو دسته تقسیم می شوند:

  1. بست اسپایدری شیشه به شیشه
  2. بست اسپایدری شیشه به دیوار

بست اسپایدری شیشه به شیشه می‌تواند تک‌ شاخ، دوشاخ، سه شاخ و چهارشاخ باشد، که هرکدام برای اتصال نوع خاصی از شیشه کاربرد دارند و برای اتصال بین دو یا چند شیشه می‌توانند استفاده شوند. بست اسپایدری شیشه به دیوار جهت اتصال شیشه به دیوار بوده و دارای زاویه قابل تنظیم با دیوار است.

بست های اسپایدری شیشه به شیشه می توانند تک شاخ، دو شاخ، سه شاخ و چهار شاخ باشند که هر کدام برای اتصال نوع خاصی از شیشه استفاده می شود و برای اتصال دو یا چند شیشه قابل استفاده است. بست اسپایدری شیشه برای اتصال شیشه به دیوار استفاده می شود و دارای زاویه قابل تنظیم با دیوار است.

بست نبشی شیشه به دیوار

همانطور که از نام آن پیداست، بست نبشی یا گونیایی شیشه سکوریت برای استفاده در شیشه هایی است که نسبت به یکدیگر موقعیت 90 درجه یا گونیایی دارند. بست های گونیایی برای زوایای غیر از 90 درجه نیز قابل استفاده هستند.

بست نبشی شیشه به شیشه و بست نبشی شیشه به دیوار دو نوع بست است که به ترتیب جهت اتصال دو شیشه یا اتصال شیشه به دیوار هستند و در جنس‌های مختلف آلومینیوم و استیل تولید می‌شوند که پاسخگوی تمام نیازهای شما می باشند.

شما می توانید از طریق وبسایت ما با محصولات و تیم دورژانس بیشتر آشنا شوید و همچنین جهت دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان با شماره 02172239 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *