مطالب دورژانس

برد و ریموت کرکره برقی دورژانس

برد و ریموت کرکره برقی

برد کرکره برقی دورژانس کنترل مرکزی جزو قطعات اصلی در نصب کرکره برقی می باشد که کنترل و مدیریت کرکره برقی توسط برد انجام می شود. که دارای سوکت موتور، برق و چشمی می باشد که تمامی سیم های موتور به این سوکت موتور متصل می شود و سوکت برق، برقی تمام اجزا و برد کرکره برقی را تامین می کند.

برد دارای دکمه تایمر می باشد که زمان باز و بسته شدن خودکار کرکره برقی را می توان به وسیله دکمه تایمر تنظیم نمود. در انواع مختلفی از برد ها از دیپ سوییچ استفاده شده که این سوییچ ها کارایی مختلفی دارند، از جمله می توان به تغییر جهت حرکت موتور، تنظیم چندین ریموت برای باز و بسته کردن کرکره برقی، همچنین تنظیم زمان بسته شدن، رول تیغه کرکره برقی پس از زمان مشخصی باز بودن.

در واقع می توان گفت که برد مرکز اصلی تنظیم کارکرد کرکره برقی می باشد. بنابراین برای کارکرد بهتر و بدون مشکل کرکره برقی باید برد از بهترین و باکیفیت ترین یراق آلات استفاده شده در کرکره برقی باشد.   

رسیور کرکره برقی دورژانس

قطعه ای است که تمامی کرکره های برقی دورژانس مجهز به آن هستند. در واقع برد کرکره برقی همان قسمت هوشمند کرکره می باشد و تمامی فرمانهای ارسالی از کاربر را تجزیه و تحلیل نموده و به موتور کرکره ارسال مینماید.

هنگام ورود افراد به محل مورد نظر با فشردن دکمه ی مخصوص باز شدن ریموت ، سیگنالی مبنی بر باز شدن و بالا رفتن کرکره از طرف ریموت به رسیور دستگاه ارسال می شود .

رسیور دستگاه این سیگنال را تجزیه و تحلیل می کند و در صورت تطبیق فرکانس آن ، این سیگنال را به کنترل باکس دستگاه ارسال می نماید و موتور نیروی لازم برای باز کردن کرکره و بالا کشیدن تیغه ها را تامین می نماید .

هنگام بسته شدن کرکره هم با فشردن دکمه ی مخصوص بسته شدن که بر روی ریموت تعبیه شده رسیور دستگاه سیگنالی مبنی بر بسته شدن کرکره و باز کردن تیغه ها دریافت می کند و با ارسال آن به کنترل باکس دستگاه ، موتور نیروی لازم برای حرکت تیغه ها را به طرف پایین تامین می کند و در نتیجه با حرکت شفت، تیغه ها به طرف پایین حرکت می کنند.

 برد کرکره دورژانس انواع مختلفی دارند که هر کدام از آنها متناسب با نوع موتور کرکره ( موتور کرکره توبلار , موتور کرکره ساید و سنترال ) مورد استفاده قرار میگیرد.

درب های کرکره ای به این دلیل که از راه دور کنترل میشوند نیز به یک ریموت دارند. انواع ریموت کرکره برقی در بازار موجود هستند که میتوانند باز و بسته کردن درب های کرکره ای را برای شما راحت کنند.

ریموت کرکره برقی

انواع ریموت کرکره برقی دورژانس

1-ریموت کد لرنینگ 

یکی از رایج ترین مدل ریموت درب کرکره ای ریموت کد لرنینگ است که برای ست کردن آن با موتور کرکره ای باید کار زیر را انجام دهید.

باید درب رسیور را باز کنید و کلید شناسایی کنترل را پیدا کنید و دو ثانیه انگشت خود را بر روی آن نگه دارید. پس از رها کردن دکمه صفحه LED داخل رسیور روشن میشود. بعد از روشن شدن صفحه باید بلافاصله کلید اول ریموت را به مدت دوثانیه فشار دهید. بعد از این مرحله LED تایید ریموت را با چند چشمک اعلام میکند.

بدین ترتیب ریموت کد لرنینگ با موتور درب کرکره ای به خوبی ست میشود و از این به بعد خواهید توانست درب کرکره ای را به وسیله ریموت باز و بسته کنید.

2-ریموت دیپ سوئیچ 

از ریموت های دیپ سوئیچ اغلب برای موتورهای ساید استفاده میشود زیرا این ریموت ها نسبت به ریموت های کد لرنینگ قوی تر هستند و موتورهای ساید نیز نیاز به ریموتی قوی تر از موتورهای توبولار دارند. نحوه ست کردن این ریموت ها برای درب کرکره ای به صورت زیر است.

برای تنظیم ریموت دیپ سوئیچ با موتور ساید باید ابتدا درب ریموت را باز کنید. برای باز کردن درب ریموت باید ابتدا پیچ های ریزی که در پشت درب هستند را به وسیله پیچ گوشتی باز کنید. بر روی برد ریموت 8 عدد کلید وجود دارد. این 8 عدد کلید را باید بچینید. هر طور که آن ها چیدید باید بر روی رسیور هم نیز همین چینش را انجام دهید. با انجام این کار ریموت به وسیله رسیور شناخته خواهد شد و با آن تنظیم میشود.

3-ریموت بلوتوثی 

ریموت بلوتوثی نیز نوع دیگری از ریموت های درب کرکره ای است که میتوان به وسیله آن درب برقی را به راحتی باز و بسته کرد. ریموت بلوتوثی کمتر از مدل های دیگر مورد استفاده قرار میگیرد. نکته ای که در تنظیم این ریموت ها با موتور دستگاه وجود دارد این است که این ریموت ها برای تنظیم شدن نیازی به رسیور اصلی ندارند. نحوه تنظیم کردن این ریموت با موتور به شکل زیر است:

برای ست کردن ریموت و موتور باید ریموت خام و ریموتی که از قبل کددهی شده است را به همدیگر نزدیک تر کرد. به این صورت مچ خواهند شد.
شرکت فنی مهندسی دورژانس با 27 سال سابقه درخشان در زمینه فروش ،نصب و تعمیر انواع کرکره برقی ایرانی و خارجی و نماینده انحصاری محصولات ایتالیا در ایران مفتخر است که به صورت 24 ساعته در حال خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.
شما می توانید از طریق وبسایت ما با محصولات و تیم دورژانس بیشتر آشنا شوید و همچنین جهت دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان دورژانس با شماره  02191003369 تماس بگیرید.
خدمات درب اتوماتیک

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *