مطالب دورژانس

تفاوت فتوسل نقطه ای و پرده ای دورژانس چیست

بی شک همه ما با اهمیت آسانسور و نقش آن در آسایش و راحتی آشنا هستیم.

در این مقاله سعی داریم به قطعه ی مهمی از آن بعنوان سنسور یا چشمی آسانسور بپردازیم و تفاوت انواع آن را بیان کنیم.

در مقاله ای تحت عنوان انواع فتوسل آسانسور،به تشریح فتوسل و انواع آن را بیان کردیم .

شما میتوانید از طریق این لینک مقاله را مطالعه کنید،که اگر آشنایی با انواع آن ندارید مطالعه آن را توصیه میکنیم.

فتوسل اسانسور دورژانس

معرفی فتوسل آسانسور

فتوسل از قطعات ایمنی یک آسانسور میباشد که وظیفه آن تشخیص موانع در مسیر ورودی کابین میباشد.

در صورتی که مانعی وجود داشته باشد درب اسانسور بسته نخواهد شد و کابین نیز حرکت نخواهد کرد.

روش کار فتوسل اسانسور معمولا به این شکل است که یک یا چند شعاع نوری از یک فرستنده ارسال میشود و گیرنده ای در سمت دیگر ورودی وجود دارد که اگر جسمی مانع از رسیدن این شعاع نوری به آن بشود،عملا مدار کامل نخواهد بود و درب اسانسور بسته نمیشود.

تفاوت فتوسل نقطه‌ای و فتوسل پرده ای چیست؟

چنانچه پیش از این نیز به این موضوع اشاره شد مهمترین تفاوت این دو تعداد نقاط تحت پوشش می باشد در واقع در ساخت فتوسل پرده ای آسانسور دقت بیشتری به خرج داده شده و تعداد سنسورهای آن بالاتر می‌رود . در نتیجه امنیت و ایمنی آن نسبت به فتوسل نقطه ای افزایش می یابد.

 یکی دیگر از تفاوت های بین این دو این است که فتوسل های پرده ای به دلیل وجود سنسور های زیاد و همچنین گیرنده های متعدد امکان خرابی شان افزایش می یابد. در نتیجه ممکن است این خرابی ها روی عملکرد آسانسور تاثیر منفی بگذارند که در صورت رسیدگی به موقع به این قطعات، می‌توانید از این خرابی ها تا حد چشمگیری جلوگیری کنید .

قیمت آن ها نیز متفاوت است. به طبع ساختار فتوسل نقطه ای ارزان تر از فتوسل پرده ای تمام می شود و این نکته در قیمت فروش آن ها موثر خواهد بود. همانطور که پیش تر نیز به این نکته اشاره شد، قطعات به کار گرفته شده در فتوسل نقطه ای کمتر هستند.

شرکت فنی مهندسی دورژانس با بیش از 27 سال سابقه کاری درخشان و هم یاری بهترین متخصصین و مهندسین اقدام به طراحی و تولید انواع بالابر ها و آسانسور ها برای مجتمعات مسکن ، اداری-تجاری و مجتمعات کرده است. این مجموعه برای هر یک از آسانسور ها از بهترین قطعات از جمله بهترین نوع فتوسل ها استفاده می کند . با توجه به محل مورد نظر برای نصب آسانسور و همچنین نوع آسانسور یکی از فتوسل ها در ساخت آن به کار گرفته می شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *