مطالب دورژانس

اصطلاحات تخصصی راجع به جک پارکینگ دورژانس

اصطلاحات تخصصی راجع به جک پارکینگ که باید بدانید!

شاید فکر می کنید که عملکرد جک پارکینگ که راحت است یعنی شما با فشردن یک دکمه روی ریموت می توانید به راحتی جک پارکینگ را باز و یسته نمایید نصب و راه اندازی آن هم که با ترکیب فناوری الکترونیکی و مکانیکی ساخته شده بسیار ساده است امام اگر به جزئیات آن بپردازیم متوجه می شوید که کار بسیار ساده ای هم نیست و کلی اصطلاحاتی تخصصی دارد که نصابان باید تک به تک آن را به طور کامل بلد باشند. 

در ادامه شما را با اصطلاحات جک پارکینگ آشنا میکنیم که می توانید آن ها را مطالعه کنید و از حرفی که بین نصب کننده های جک پارکینگ رد و بدل می شود مطلع شوید.

با تمام واژه های جک پارکینگ مطلع شوید!

جک پارکینگ
جک پارکینگ
جک ریلی

1) فشار پشت جک پارکینگ :

این اصطلاح در قسمت انتهایی مسیر جک پارکینگ و جک ریلی پارکینگ استفاده می شود. در هر درب پارکینگ مخصوصا مدل هایی که ایتالیایی هستند این اصطلاح را بیان می کنند. این اصطلاح را در زمانی که درب پارکینگ بسته می شود که یک فشار دو برابری به درب آمده حتی مقدارش هم قابل تنظیم است. 

از این قابلیت به منظور اینکه فشار روی درب اتوماتیک یا قفل برقی استفاده می شود که باید آن را تنظیم نمود این کار توسط افراد حرفه ای انجام می شود. 

2) فعال کردن حالت تشخیص مانع

در بسیاری از جک های پارکینگ این قابلیت وجود دارد اما در صورتی که در هنگام باز شدن یا بسته شدن درب پارکینگ مانعی وجود داشته باشد مثل خودرو یا شخص از طریق افزایش جریان برق آن را شناسی نموده و درب در هر حالتی باشد متوقف می شود. 

در برخی از کشورها این ویژگی باید بر روی جک برقی وجود داشته باشد چراکه خطر جانی و مالی را کاهش می دهد و باعث می شود تا کمک زیادی به ساختمان شود البته با انجام زمان بندی مناسب به راحتی می توانید از جلوی صدمات ناشی از سریع باز یا بسته شدن درب پارکینگ جلوگیری نمایید. 

3) پس زدن درب پارکینگ 

این اصطلاح را ممکن است خیلی شنیده باشد از تعمیرکارانی که برای بررسی درب پارکینگ به شما مراجعه می کنند مطمئناً این کلمه را از آن ها شنیده باشید ولی با معنی آن آشنایی نداشته باشید. این حالت تکمیل کننده ی قابلیت تشخیص مانع می باشد. 

به عنوان مثال فرض کنید که در هنگام بسته شدن در پارکینگ خودروی شما جلوی چشمی در برقی نیست و سنسور های چشمی وقتی جسمی روبروی آن ها قرار ندارد دستور بسته شدن را می دهند و درب با خودرو برخورد می کند و صدمه ای به خودروی شما وارد می شود. 

اما وقتی سیستم تشخیص مانع در مدار درب اتوماتیک قرار دارد و پس از برخورد با خودرو درب را متوقف می کند در این حالت برد فرمان جک پارکینگ می تواند دو دستور را اجرا کند :

اولین دستور این است که درب را در همان لحظه و همان جا متوقف سازد و فرمان دیگر هم این است که درب را در حالتی هست عملکرد برعکسش را انجام دهد و به حالت طبیعی برگرداند به این حالت می گویند پس زدن درب. در سیستم های جدید جک پارکینگ زمان برگشت در این حالت قابلیت تنظیم شدن دارد.

4) فست کلوز ( سرعت بالای بسته شدن درب پارکینگ)

یکی از دوست داشتنی ترین قابلیت های درب پارکینگ محسوب می شود که اکثر شرکت ها با درخواست مشتریانی که از این قضیه مطلع هستند برای آنها تنظیم می کنند.

حالا فست کلوز چیست؟ به عنوان مثال فرض کنید زمان بسته شدن درب پارکینگ را در یک دقیقه تنظیم کرده اید و کسی درب را باز می کند و هنوز ثانیه نگذشته خودرو سریعاً عبور کرده و اگر همان شخص حواسش نباشد دوباره دکمه ی بسته شدن روی ریموت در برقی را بزند تا درب بسته شود درب ثانیه بدون اینکه حفاظی داشته باشد باز می ماند.

در این حالت خطر سرقت از ساختمان بسیار بالا می رود و اکثراً ساختمان هایی که دزدی می شود این عامل اصلی محسوب می شود که درب پارکینگ مدت زمان زیادی را باز مانده و سارقان به راحتی وارد ساختمان می شوند.

در این حالت فست کلوز به کار می آید و وقتی دربباز می شود پس از اینکه خودرو عبور کرد درب پارکینگ پس از تا ثانیه سریعا بسته می شود حال می خواهد زمان اتوماتیک بسته شدن درب پارکینگ هرچقدر می خواهد مانده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *