مطالب دورژانس

استاندارد های درب اتوماتیک دورژانس

استانداردهای درب اتوماتیک شیشه ای دورژانس
آنچه باید درمورد مشخصات و استاندارد های درب اتوماتیک دورژانس بدانید:

قبل از مشخص کردن درب های اتوماتیک برای هتل ، رستوران یا سایر اماکن، باید درک درستی از انواع درب اتوماتیک موجود و قوانین و استانداردهایی که در مورد شما و درب شما اعمال می شود داشته باشید.

هنگامی که درب های اتوماتیک به درستی انتخاب ، نصب و نگهداری می شوند ، دسترسی راحت و ایمنی را فراهم می کنند و به شما کمک می کنند تا احساس مثبتی به جا بگذارید.

انواع استاندارد ها در حوزه ی درب اتوماتیک دورژانس:

1-ANSI
2-CE
3-ISO
4- ISIR

1-استاندارد ملی آمریکا برای درب های اتوماتیک ANSI / BMHA A156.10 است.

مجموعه استاندارد های ANSI / BMHA A156.10 که به طور گسترده ای شناخته شده است ، ویژگی ها و معیارهایی را برای مجموعه ای از محصولات سخت افزاری سازندگان از جمله قفل ، قفل ، دستگاه های خروجی ، قلم ها ، لولا ، درب های با قدرت و محصولات کنترل دسترسی توصیف و تعیین می کند.

این استاندارد جزئیات و مشخصات لازم را برای نصب درب اتوماتیک ایمن و با عملکرد مناسب را فراهم می کند. به عنوان مثال ، استاندارد شامل اطلاعات مربوط به حداقل یا حداکثر ابعاد ، نیروهای پیشنهادی و چیدمان برای اجزای مختلف سیستم درب های با قدرت است.

2-استاندارد CE استاندارد اتحادیه اروپا است و محصولی که موفق به اخذ این استاندارد شود میتواند در کلیه کشور های عضو اتحادیه اروپا بدون محدودیت برای فروش به بازار عرضه شود.

محصول دارای نشان CE حداقل الزامات اساسی تعریف شده در زمینه درب اتوماتیک در جهت ایمنی و حفاظت از مصرف کننده و محیط زیست را دارا میباشد.


یکی دیگر از استاندارد های قانونی قابل اجرا در آلمان استاندارد DINاست که به عنوان یک استاندارد قدیمی تر و دقیق تر اجباری است.این استاندارد از سختگیرانه ترین استاندارد ها در دنیاست که در زمینه ی درب اتوماتیک هم از اعتبار بالایی برخوردار است.

درحال حاضر استاندارد ایمنی سیستم های درب اتوماتیک در آلمان بالاترین در جهان است. از آنجا که این اجزاء دارای درایو برقی هستند ، آنها طبق دستورالعمل ماشین آلات و دستگاههای الکترونیکی در نظر گرفته می شوند.

بنابراین آنها در معرض خواسته های ایمنی ویژه هستند.

3-سازمان بین المللی استاندارد (ISO)سازمان بین المللی استاندارد که به اختصار ایزو نامیده میشود متشکل از نمایندگان موسسات استاندارد ملی 157 کشور در دنیا میباشد.

سازمان ایزو از کمیته های مختلفی تشکیل شده که کار ان ها بررسی و تدوین استاندارد های مرتبط با آن کمیته میباشد.به عنوان مثال کمیته های کیفیت؛ ایمنی و …

اخذ این استاندارد نشان از کیفیت بالای محصول است.

4-استاندارد ملی ایران (ISIR)
سازمان اداره استاندارد ملی ایران وظیه ی تدوین استاندارد های ملی ایران ر ا دارا میباشد.

تولیدکنندگان درب اتوماتیک در ایران می بایست نشان استاندارد ملی را بر روی محصولات خود داشته باشند. بدیهی ست تولید و عرضه ی محصولاتی که موفق به اخذ این استاندارد نشده اند غیر قانونی و غیر مجاز میباشد.

همچنین در زمینه صادرات کالا به خارج از کشور اخذ این استاندارد ضروری میباشد.

حتما به خاطر داشته باشید برای خرید درب اتوماتیک، دارا بودن استاندارد را به عنوان یکی از معیار های خود قرار دهید چه بسا درب های اتوماتیک بدون استاندارد هزینه های بسیار بیشتری بر دوش شما خواهند گذاشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *