مقالات

آموزش تعمیر میکروسوییچ کرکره برقی

تعمیر میکروسوییچ کرکره برقی

میکروسوییچ کرکره برقی چیست

کرکره های برقی یا اتوماتیک از اجزای مختلفی تشکیل شده اند که در صورت انجام درست کارکرد هر کدام از این قطعات ، عملکرد مناسبی در کرکره برقی خواهیم دید. یکی از مهمترین قطعات در کرکره برقی ، موتورهای کرکره برقی هستند که وظیفه اصلی در حرکت کرکره برقی را برعهده دارند. برای اطلاع از نحوه محاسبه قدرت موتورهای کرکره های برقی مقاله قدرت موتور کرکره را چگونه محاسبه کنیم را مطالعه نمایید. میکروسوییچ کرکره برقی به نوعی از طریق ارتباط با چرخ دنده اصلی موتور ، میزان حرکت موتور را زیر نظر می گیرد و از طریق ارتباط با مدار فرمان ، میزان حرکت موتور و به نوعی حدود حرکتی بالا و پایین تیغه ها را تعیین می نماید. این مجموعه میکروسوئیچ ها داخل موتور به نوعی قرار گرفته اند که با سیستم چرخ دنده های حرکتی موتور و مدارفرمان در ارتباط هستند.

تعمیر میکروسوئیچ کرکره برقی

در بسیاری موارد که کرکره برقی قابل تنظیم نمی باشد و یا حدود ارتفاع کرکره تغییر می کند باید میکروسوئیچ کرکره برقی تعویض و یا تعمیر گردد و حتی در برخی موارد نیاز هست که موتور تعویض گردد که باید توسط کارشناس متخصص بررسی گردد.

عوامل خرابی میکروسوئیچ کرکره برقی

در این قسمت برخی از مهمترین عواملی که می تواند باعث خرابی میکروسوئیچ در انواع مدل های موتور کرکره برقی می شود را بررسی می نماییم :
  • عدم استفاده از کاور یا پوشش مناسب برای قسمت موتور کرکره برقی که باعث رسیدن رطوبت و یا سقوط اشیا بر روی موتور و احتمال اسیب رسیدن به میکروسوئیچ های موتور خواهد شد.
  • تنظیم نامناسب میکروسوئیچ یا لیمیت سوئیچ های موتور
  • خشک شدن مسیر حرکتی چرخ دنده های مربوط به میکروسوئیچ
  • سوراخ کردن بیش از حد کاور میکروسوئیچ در موتور توبولار که باعث اسیب رسیدن به میکروسوئیچ های خواهد شد.

آچار تنظیم میکروسوئیچ کرکره برقی چیست

آچار تنظیم میکروسوئیچ کرکره برقی یکی از ابزارهایی است که در جهت حد بالا و پایین موتور کرکره برقی یا تنظیم میکروسوئیچ ها در موتور کرکره برقی مورد استفاده قرار می گیرد این اچار از جنس پلاستیکی می باشد که درون پکیج های موتور کرکره برقی قرار می گیرد و سر اچار مشابه با اچار های الن شکل می باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *