مطالب دورژانس

سنسور مادون قرمز پسیو دورژانس

سنسور مادون قرمز از انواع سنسور های کاربردی برای درب اتوماتیک می باشد که در دو نوع اکتیو و پسیو مورد استفاده قرار میگیرد. سنسور PIR یا سنسور مادون قرمز پسیو در درب های اتوماتیک همانند دوربین های مادون قرمز در ساختمان ها عمل می کند.
یک سنسور مادون قرمز پسیو (PIR) یک حسگر الکترونیکی است که نور مادون قرمز (IR) تابش شده از هر جسمی که دمای آن 273 درجه زیر صفر یا بالای صفر مطلق باشد، را در میدان دید خود اندازه گیری می کند. در یک اتاق معمولی تمام سطح تمام اجسام نور مادون قرمز از خود منتشر می کنند. میزان این انرژی به اختلاف دمای سطح جسم با دمای محیط، میزان انعکاس نور از جسم، ابعاد جسم، میزان دمای جسم و فعالیت متابولیسم جسم بستگی دارد. سنسورهای PIR از محل مشخص شده تصویر حرارتی را ایجاد میکنند پس از حدود 20 ثانیه که به آن زمان تنظیم اولیه گویند تصویر مادون قرمز ذخیره می شود. در مرحله ی بعدی اگردر تصویر حرارتی حرکتی اتفاق افتاد سنسور به خروجی سوئیچ می کند.
سنسورهای PIR حرکت کلی را تشخیص می دهند ، اما اطلاعاتی در مورد اینکه چه کسی یا چه چیزی حرکت کرده است را نمی دهند. برای این منظور ، یک سنسور IR تصویربرداری مورد نیاز است.
از مدل های خاصی از این سنسور در سیستم های اعلام سرقت و دوربین های مدار بسته هم استفاده می شود.
همانند دیگر سنسور ها، سنسور مادون قرمز پسیو هم مزایا و معایبی دارد. از مزایای این سنسور می شود به دقت آن اشاره کرد. سنسور PIR می تواند با دقت خوبی تنظیم شود و در محدوده ی تشخیص خود بسیار دقیق عمل کند.
معایب این نوع از سنسور هم عبارت است از: عدم تشخیص اشیای ثابت توسط سنسور، عدم تشخیص اجسامی که با محیط اختلاف دما ندارند و یا اجسامی که اختلاف دمای انها با محیط کم است با دقت کمی شناسایی می شوند.
اگر برای شما این سوال پیش آمده است که چه نوع سنسوری برای درب اتوماتیک محل سکونت و یا محل کارتان مناسب تر است میتوانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید

خدمات درب اتوماتیک

شرکت فنی مهندسی دورژانس با 27 سال سابقه درخشان در زمینه فروش،نصب انواع حسگر های درب   اتومات ایرانی و خارجی و نماینده انحصاری محصولات ایتالیا در ایران مفتخر است که بصورت 24 ساعته در حال خدمت رسانی به شما عزیزان میباشد.

شما میتوانید از طریق وبسایت ما با محصولات ما و تیم دورژانس یبیشتر آشنا شوید و همچنین جهت دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان دورژانس با شماره زیر تماس بگیرید:

69 33 00 91 -021

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *