مقالات

درب کشویی صنعتی

درب کشویی صنعتی

درب کشویی یا ریلی به نوعی از درب اطلاق می‌گردد که بصورت افقی بر روی ریل حرکت کرده و باز و بسته می‌شود. در حقیقت سیستم این درب کاملا اتوماتیک بوده و بدون دخالت هرگونه نیروی فیزیکی یک لنگه درب به حرکت درآمده و امکان رفت و آمد را فراهم می‌کند. البته در گذشته این درب ها با کمک نیروی فیزیکی انسان و به دشواری جابه جا می‌شدند. در محیط‌های بزرگ صنعتی نظیر انبارها، سوله و کارخانجات اغلب اوقات از درب اتوماتیک کشویی استفاده می‌گردد، برای اینکه سهولت و سرعت در عبور و مرور وسایل نقلیه سنگین حرف اول را می‌زند. درب کشویی سوله، درب کشویی صنعتی و درب آشیانه فرودگاه برخی از انواع مهم این نوع از درب اتوماتیک هستند که تا حدودی خصوصیات و ویژگی‌های مشابه دارند. جهت سهولت و سرعت عملکرد در واحدهای صنعتی از درب اتوماتیک صنعتی استفاده می‌شود، بدین معنا که این درب ضریب ایمنی و طول عمر بالایی دارد و در اماکن بزرگ که تردد بسیار زیاد است برای صرفه جویی در انرژی بهتر است این نوع درب نصب و راه اندازی شود.

درب کشویی فلزی

در گذشته به علت آنکه جنس این محصولات از فلز بود، گاهاَ به آنها درب کشویی فلزی نیز می‌گفتند. جنس سازه درب های کشویی یا ریلی صنعتی معمولاَ از ورقه های فلزی، آلومینیوم یا صفحات پلی اورتان بوده و بر روی آن موتور سه فاز یا 220V نصب می‌گردد. سیستم انتقال قدرت در این درب ها گیربکس بوده و به دو صورت شانه ای یا زنجیری کار می‌کند. بسیاری از افراد برای امنیت صنعت و تجارت خود به استفاده از درب کشویی صنعتی روی آوردند.

یکی از دلایل سفارش متعدد درب کشویی صنعتی را می‌توان در مزایای بی شمار این نوع از درب اتوماتیک دانست که برخی از آنها عبارتند از:

  • تردد بسیار بالای وسایل نقلیه و عدم محدودیت در تردد ماشین آلات صنعتی.
  • وجود سیستم خلاص کن دستی در این درب ها.
  • امکان انتخاب در میان کلاچ های مکانیکی و هیدرولیکی با مزایای خاص هریک.
  • امکان تنظیم سرعت باز و بسته شدن درب توسط افراد.
  • وجود سنسور یا چشمی حساس به گونه‌ای که در صورت برخورد درب با مانع، از حرکت می‌ایستد.

همانطور که پیش از این اشاره کردیم درب ریلی صنعتی از فلز، آلومینیوم یا ترکیبی از این دو خواهد بود؛ همچنین برای اینکه انتقال قدرت در این درب ها به راحتی و با سرعت انجام گیرد از موتور قدرتمند سه فاز استفاده می‌گردد تا بر طول عمر محصول بیافزاید. ساخت درب کشویی صنعتی به گونه‌ای است که در صورت قطعی برق سیستم عبور و مرور لحظه‌ای متوقف نخواهد شد و بصورت پیوسته ادامه خواهد داشت. در صورتی که درب بطور ناگهانی بسته شود و با وسیله نقلیه برخورد کند سریعاَ به عقب بازگشته و هیچ یک آسیبی نخواهند دید.

درب اتوماتیک صنعتی کشویی یک سازه کاملاَ یکپارچه بوده که با کمک موتور و چرخ‌ها روی ریل به حرکت درمی‌آید. 

درب آشیانه فرودگاه

ساخت درب کشویی آشیانه فرودگاه همانطور که از نام آن برمی‌آید، پروژه‌ای سنگین و نفس گیر است که همانند سایر طرح‌ها با همت و همکاری متخصصین به ثمر خواهد رسید. کارشناسان ابتدا محاسبات مربوط به سازه و کلیه نقشه‌های اجرایی را بررسی کرده و برای ایجاد فضای موجود اقدام به حفاری و خاکبرداری می‌نمایند. سپس عملیات ریل گذاری با دقت و حساسیت بالا انجام می‌گیرد، به طوری که طول ریل های مصرف شده بیش از ۲۰۰ متر خواهد بود که از یک آلیاژ بسیار مقاوم ساخته می‌شوند. در این مرحله باید ساخت سازه نگه دارنده و لنگه‌های درب آغاز گردد.  

ساخت درب کشویی آشیانه فرودگاه

درب­ های کشویی آشیانه فرودگاه، به دلیل داشتن ماهیت عالی، اکثراً در مقیاس بزرگ استفاده می­شوند. چه درب­های صنعتی تاشو، درب­های آشیانه کشویی، درب­های آشیانه هواپیما یا درهای انبار و سوله را انتخاب کنید، می­توانید اطمینان حاصل کنید تا از امنیت، حفاظت و دوام یکسانی برخوردار می­شوید.

 درب­ آشیانه “Aircraft Sliding Hangar Gate for Airport“ دارای انعطاف پذیری بسیار زیادی بوده و به آسانی می­توان متناسب با نوع ساختمان، آن­ها را در اندازه و متریال مناسبی تهیه نمود. به طور معمول درب­ آشیانه هواپیما برای مقاومت در برابر نوسانات رطوبت و دما طراحی شده است و باعث محافظت از هواپیماها برای مدت طولانی­تری خواهد بود.

قیمت درب کشویی فلزی

شاید به سادگی بتوان در مقابل درب­های ورودی ساختمان­ های مسکونی، تجاری و یا حتی اداره ­های دولتی، درب کشویی فلزی را مشاهده کرد که با طرح ها و مدل ها متفاوت قابل عرضه می باشد.

این نوع از درب ها به شکل ریلی و کشویی عمل می­کنند و با استفاده از یراق درب فلزی  و ریل­ درب فلزی  ساخته شده برای این منظور به سهولت در حرکت بوده و جابجا می­شود.

درب کشویی فلزی از بهترین ساختارهای امنیتی و حفاظتی به شمار آمده و به خوبی می­تواند مانند یک گارد آهنی در مقابل  ورودی پارکینگ  به کار گرفته شود. با درب فلزی ریلی امنیت کامل و صد در صدی ساختمان را تضمین نماید.

از این درب های کشویی فلزی برای ورودی اصلی پارکینگ و ساختمان نیز استفاده می­شود که با پرداخت یک هزینه اندک، می­توان خیالی آسوده و راحت را برای تمامی ساکنین ایجاد نمود. قیمت درب کشویی فلزی در مقایسه با درب­ های آهنی بسیار پایین تر بوده و خود یک سرمایه­ گذاری مناسب محسوب می­شود.

نگاهی به سرقت­ های انجام شده از انبارهای تجاری یا آپارتمان های مسکونی، هر فردی را وا می دارد تا با پرداخت هزینه درب کشویی فلزی، امنیت سرمایه و زندگی خود را به خوبی تامین نماید.

 

ساخت درب ریلی فلزی

شاید به جرات بتوان گفت که درب های کشویی فلزی با کاربری های متفاوتی که دارند یکی از کاربردی­ترین نوع درب در صنعت ساختمان به شمار می ­آیند. این نوع درب در ساختمان­های مسکونی و تجاری به کاربرده می شود تا مانع سرقت شده و امنیت ساختمان را بالا ببرد.

درب کشویی فلزی به حتم بسیار ایمن تر از درب­ های ضد سرقت آهنی هستند که به سادگی با ابزارهای ساده ای مانند پیچ گوشتی باز می­شوند. ضمن آن که در ورودی­های پارکینگ، سوله ­های صنعتی، ساختمان­های تجاری بزرگ،درب آشیانه فرودگاه نیز قابل استفاده بوده و می­تواند در ایجاد محیطی ایمن نقش بسزایی داشته باشد.

در حقیقت دیتیل درب کشویی فلزی، به طور معمول از مجموعه ای قطعات دارای استاندارد تشکیل شده است تا بتواند نتیجه مطلوبی را در ایجاد درب کشویی فلزی داشته باشد.

ساخت درب کشویی فلزی سوله

درب­ های کشویی فلزی سوله اصولا برای تحمل سایش سنگین صنعتی، مقاومت در برابر رطوبت و درجه حرارت­های متفاوت، ایجاد عایق صدا و محافظت در برابر انواع بادهای آسیب رسان ایجاد شده اند. با توجه به مقیاسی که از آنها استفاده می­شود، داشتن درب کشویی فلزی سوله و برای کاربری صنعتی، مناسب می­باشد، زیرا نگهداری آنها آسان و مقرون به صرفه است.

کاربردهای درب کشویی فلزی

لازم به ذکر است که کاربرد این گونه درب ها بسیار زیاد خواهد بود. می­توان برای ایجاد امنیت بیشتر، برای درب­ های ساختمان­های مسکونی و تجاری، از انواع درب کشویی فلزی استفاده نمود ضمن آن که امکان استفاده و به کارگیری قفل­های خارجی برای ورودی پارکینگ و یا ساختمان­های تجاری نیز می­باشد.

از سویی دیگر برای ورودی­ های بسیار بزرگ مانند سوله­ های صنعتی و یا آشیانه فرودگاه، برخی از اوقات از درب­های آهنی بزرگ و سنگینی استفاده می­شود که در کنار هزینه­های بالایی که دارد، امکان حرکت و جابجا نمودن آن ها چندان ساده نیست.

ساخت درب کشویی فلزی سوله برای ورودی سوله­ های صنعتی اقتصادی و مناسب بوده و در مقایسه با درب­ های آهنی بزرگ، سبک تر می­باشد. همچنین قابلیت جابجایی آسان­تری دارند. به همین دلیل است که امروزه ساخت درب کشویی فلزی آشیانه فرودگاه  را نیز در اولویت قرار داده­اند.

 

خرید درب کشویی فلزی

برای آن که بتوانید انتخاب مناسبی از درب ­های کشویی فلزی داشته باشید لازم است که به نکات مهمی توجه کرده و به خوبی دیتیل درب کشویی فلزی را بدانید. این کار باعث می­شود که مطابق با موقعیتی که قرار است درب کشویی را نصب کنید، جزئیات را در نظر گرفته و انتخاب صحیحی داشته باشید.

درب کشویی فلزی که انتخاب می کنید بایستی بیش از سه لوزی انتخاب شود. این گونه از درب های کشویی فلزی، به خوبی می توانند امنیت ورودی ها را برقرار نمایند.

همچنین استفاده از قفل های استاندارد و ایمن، می­تواند در ایجاد امنیت بیشتر نقش داشته باشد. به خاطر داشته باشید که ریل درب کشویی فلزی ، لازم است که به روان حرکت کردن درب کشویی فلزی کمک نماید. در صورتی که جابجایی درب به آسانی صورت نگیرد، می­توانید در قسمت ریل، از روان کننده استفاده نمایید.

این را توجه داشته باشید که درب کشویی فلزی، نبایستی هنگام حرکت دارای سر و صدای زیادی باشد. همچنین هنگام ساخت درب کشویی فلزی ، به خوبی دقت نمایید که از پروفیل­های آهن ضایعاتی استفاده ننمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *