مطالب دورژانس

انواع درب کرکره ای دورژانس

انواع درب کرکره ای دورژانس

بررسی کامل و تخصصی انواع درب کرکره ای دورژانس

امروزه انواع درب کرکره ای در مکان های مختلفی همچون ساختمانی و مسکونی، پارکینگ، اداره ها، فروشگاه ها، ویلاها، درب و پنجره ها و شرکت های مختلف استفاده میشود. همچنین بسته به خواست مشتری و حتی کاربردی که مدنظر دارند میتوان آنها را در انواع درب کرکره ای گالوانیزه، آلومینیومی، آهنی، پلی کربنات و نانو کامپوزیت ساخت و وارد بازار کرد.

انواع درب کرکره ای را میتوان به صورت دستی یا اتوماتیک که به آن برقی هم میگویند در نظر گرفت که براساس شیوه ی عملکرد است که از نام آنها نیز مشخص است و تقریبا میتوان گفت که دوره ی استفاده از انواع دستی گذشته و امروزه به دلیل مزایای گسترده ای که انواع درب کرکره ای برقی یا اتوماتیک دارند بسیار رایج شده اند و شاید بتوان ادعا کرد به جز در مواردی اندک کاملا جای انواع دستی را گرفته اند که در ادامه ی این مطلب به مزیت ها اشاره خواهیم کرد.

لازمه ی داشتن اطلاعات کامل در مورد انواع درب کرکره ای، اطلاع پیدا کردن از کلیه ی موارد مرتبط با این نوع دربهاست که در این مطلب به آنها خواهیم پرداخت اما توجه داشته باشید که در بحث قیمت ها ذکر دقیق قیمت به دلایلی که ذکر خواهیم کرد کار درستی نیست که به ذکر محدوده ی قیمت و عوامل تأثیرگذار خواهیم پرداخت.

انواع و ابعاد درب کرکره ای پارکینگ

در تعیین ابعاد درب کرکره ای پارکینگ دو موضوع مطرح میشود: چطور ابعاد انواع درب کرکره ای پارکینگ را تعیین کنیم و اینکه ابعاد استاندارد چه اندازه هایی هستند؟

ابتدا اجازه دهید به سؤال دوم پاسخ دهیم. برای انواع درب کرکره ای برای استفاده در هر مکانی از جمله پارکینگ بسته به ابعاد اولیه ی مکان نصب، ابعاد درب کرکره ای نیز مشخص میشود و هیچ سایز استانداردی تعیین نشده چرا که هر مکانی ابعاد و اندازه ها منحصربفرد و خاص خود را دارد که براساس آن انواع درب کرکره ای سایز بندی شده و ابعاد آن مشخص می گردد.

برای اینکه بتوانید ابعاد انواع درب کرکره ای پارکینگ را مشخص کنید و پس از آن سفارش دهید، ابتدا دهنه یا عرض را مشخص کنیم. اگر ستون شاسی کشی شده، پس هر چقدر عرض دهنه ی پارکینگ بود، 3 سانتی متر از آن کم کنید (1 سانتی متر برای نصب درپوش و 2 سانتی متر برای بادخور) یعنی اگر عرض دهنه ی پارکینگ 90 سانتی متر است، 87 سانتی متر یادداشت کنید. اما اگر شاسی کشی نشده 8 سانتی متر از عرض واقعی کم کنید.

همچنین برای تعیین ارتفاع انواع درب کرکره ای پارکینگ، بسته به اندازه های پلیت و لوله، اگر از موتور توبلار استفاده خواهید کرد معادل 60 سانتی متر و اگر از نوع ساید استفاده خواهید کرد 80 سانتی متر به ارتفاع کل اضافه کنید.

انواع درب کرکره ای دورژانس که برای پارکینگ استفاده میشوند شامل:

  • سکشنال

مدرنترین و استانداردترین نوع درب کرکره ای برقی پارکینگ که جمع شدن آن زیر سقف است و مشکل سر و صدا و کندی سرعت را به هیچ وجه ندارد.

این نوع درب کرکره ای برقی سیستم ایمنی ضد سقوط داشته و از ورود هر چیزی به داخل جلوگیری میشود. همچنین از انواع درب کرکرهای با چشم فتوالکتریک است یعنی اگر چیزی زیر آن قرار گرفته باشد به صورت اتوماتیک به عقب میگردد و مشکلی برای تیغه ها و موتور پیش نمی آید ضمن اینکه ایمن ترین نوع درب کرکره ای است و در استفاده ی زیاد با داشتن موتور ساید گیربکسی هیچ عیبی پیدا نمیکند.

  • آلومینیومی

از انواع درب کرکره ای پارکینگ مدل برقی که با داشتن رنگ کوره ای الکترواستاتیک ضد خش بوده و در برابر دما و ضربات نیز مقاومت خوبی از خود نشان میدهد.

از نوع تیغه ی تک پل آن برای پارکینگ های کوتاه استفاده میشود.

  • گالوانیزه ی فوم دار

از انواع درب پارکینگ کرکره ای دورژانس که از جنس آلیاژ فولاد منیزیم هستند در داخل خود فوم فشرده دارند که طرح و رنگ آن تنوع خوبی دارد که استحکام آنها نسبت به نوع آلومینیومی به دلیل ضخامت بیشتر بالاتر خواهد بود که بیشتر برای پارکینگ هایی استفاده میکنند که در ضلع جنوبی ساختمان بوده و بالای آن اتاق خواب قرار گرفته است که بی صدا بودن آن مزاحمتی ایجاد نمیکند.

انواع درب کرکره ای دورژانس برای خانه

درب کرکره ای خانه از انواع درب کرکره ای محسوب میشود که بسته به مکان مورد استفاده مدل های مختلفی از آن استفاده میگردد به عنوان مثال در مطالب قبلی در مورد انواع درب کرکره ای پارکینگ صحبت کردیم که با کاربرد در منازل مسکونی (و البته تجاری) در دسته ی درب کرکره ای خانه قرار میگیرد. اما دیگر انواع درب کرکره ای برای منازل شامل:

  • شفاف

از انواع درب کرکره ای مدل برقی برای منازل مسکونی است مخصوصا منازلی که امنیت ضد سرقتی، ضد ضربه ای و ضد گلوله ای آن اهمیت بسیار ویژه ای داشته باشد. این ویژگی های در این نوع درب کرکره ای برقی دورژانس بخاطر ساختار ساخته شده از پلی کربنات است که یک نوع پلیمر به حساب می آید. این نوع درب کرکره ای با این اهداف بهترین جایگزین برای انواع درب کرکره ای آلومینیومی و فولادی خواهند بود.

  • پنجره ای

معمولا از انواع درب کرکرهای پنجرهای مدل برقی برای طبقات زیرین ساختمان استفاده میشود که بیشتر در معرض نفوذ دزدها و سرقت بوده و مسائل امنیتی اهمیت بیشتری دارند هر چند برای طبقات دیگر هم منعی ندارند. همچنین توجه داشته باشید که نوع پنجره ای، رول آن در بیرون نصب خواهد شد تا مزاحم نصب پرده در داخل ساختمان نباشد.

نکته ی بعدی در مورد این مدل از انواع درب کرکره ای مسأله ی ورود نور است که اگر میخواهید نور خورشید را از دست ندهید جنس پلی کربنات را انتخاب کنید که شفاف هستند در غیر این صورت نوع آلومینیومی یا فولاد ضد زنگ گزینه ی مناسبی است و اگر در برخی مواقع به نور حتما نیاز خواهید داشت می توانید از نصاب بخواهید رول درب کرکره ای را بالاتر از تیغه بگذارد تا از بالا نور وارد ساختمان شود.

  • صوتی

یکی دیگر از انواع درب کرکره ای برای منازل مسکونی نوع صوتی آن است که اجازه ی ورود و خروج کوچک ترین صدایی را نخواهد داد و معمولا مناسب کسانی است که در محیط های بسیار شلوغ شهری زندگی میکنند و صدای بیرون آنها را بسیار اذیت میکند

مجموعه دورژانس ایمن فک دارای بهترین نیروه های متخصص در زمینه فروش و تعمیرات درب اتوماتیک فعالیت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *