مطالب دورژانس

نصب اصولی قفل برقی دورژانس

در خیلی جاها دیده شده که نصابها قفل ساده را از روی درب پارکینگ باز کرده و نمونه برقی را جایگزین آن میکنند. یعنی قفل را درست وسط درب نصب میکنند. این نوع نصب کمک زیادی به ارتقاء امنیت ساختمان نمی کند. چرا که نصب قفل برقی وسط درب باعث می شود که درب چند سانتیمتری باز شود و در آنجا درب را قفل کند که به دلیل همزمان نبودن فشار جک و قفل، این نوع نصب توصیه نمیشود.

برای ایجاد بهترین امنیت برای درب پارکینگ می بایست خود قفل روی لنگه ی رویی درب نصب شده و زبانه آن روی چهارچوب قرار گیرد تا قفل برقی در کنار فشار جک ایمنی شگفت انگیزی برای ساختمان ایجاد کند.

یکی دیگر از حسن های استفاده از قفل برقی در زمان خرابی جک و یا نبود برق است که می توان جک را خلاص نمود و از درب پارکینگ به صورت دستی استفاده کرد و پس از بسته شدن درب قفل برقی درب پارکینگ را بسته نگه می دارد.

قفل برقی به دو صورت باز میشود یکی با ولتاژی که از طرف جک یا آیفون تصویری به آنها داده میشود و دوم به وسیله شاسی یا کلید که در زمان نبود برق یا خرابی جک می بایست از آن استفاده شود .

قفل برقی در صورت نصب صحیح واقعا در امنیت تاثیر گذار است و بجز قدرت بازوها قفل برقی نیز باعث میشود که با فشار زیاد هم نشود درب پارکینگ را باز نمود.

دو سیستم کارکرد جک ها به دو صورت است دسته اول که دارای سنسور تشخیص مانع هستند و در صورت گیر کردن قفل ،جک را از کار باز میدارند و دسته دوم از سیستم تایمینگ استفاده میکند که در صورت گیر کردن قفل موتور به گیربکس فشار آورده و قادر نیست درب را باز کند و پس از اتمام تایم قطع می کند که در این صورت اگر خرابی قفل طولانی باشد ممکن است به بازوها آسیب برسد اما با چند بار باز و بستن امکان خرابی وجود ندارد .

این کار اتوماتیک توسط مدار کنترل جک پارکینگی انجام می شود حتی برنامه های خاص برای درست باز شدن درب در هنگام استفاده از قفل برقی در مدار کنترل جک ریموتی تعبیه شده است تا با فشردن ریموت ابتدا دستور باز شدن قفل داده شود و سپس بازوها درب را باز کنند .

بسیار اتفاق می افتد که در مجتمع های ساختمانی که تعداد افراد زیادی از کلید برای باز نمودن قفل برقی استفاده می کنند، مغزی قفل برقی چند ماهی بیشتر کار نمی کند و برای باز کردن درب می بایست با کلید بازی کرد تا بچرخد و درب باز شود. البته این حالت نیز چند مدتی کارا نیست و پس از آن کلید کاملا از کار می افتد.

جنس مغزی اکثر قفل های برقی مانند سیزا و یوتاب از برنج می باشد و کلید اصلی آنها نیز از همین جنس است. حال در مجتمع های ساختمانی بزرگ، برخی از اهالی به علت عدم اطلاع کلید های فولادی و یا غیر برنجی خریداری می کنند. آهن خورنده جنس برنج است و پس از استفاده مکرر از این کلید ها، مغزی آسیب دیده و بعد از مدتی از کار می افتد.

نصب قفل برقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *