مطالب دورژانس

قفل برقی چیست؟

از دیرباز تا کنون امنیت جزو نیازهای اساسی بشر بوده و در عصرهای مختلف انسان توجه ویژه ای به این موضوع داشته است. در گذشته‌های نه چندان دور افراد برای مراقبت از لوازم خود از قفل‌های زنجیری استفاده می‌کنند. اما با گذشت زمان و پیشرفت در صنعت سیستم‌های امنیتی قفل‌های برقی به بازار آمده اند و پروسه امنیت و حفاظت را راحت تر کرده اند. یکی از این ابزار که باعث راحتی در ایجاد امنیت شده است؛ قفل برقی نام دارد.

قفل برقی

قفل برقی یکی از تجهیزاتی است که می‌توان به درب اتوماتیک پارکینگی اضافه کرد و امینت این نوع درب را بالا برد.

اکثر جک‌های پارکینگی به صورتی طراحی شده اند که در هنگامی‌ که درب بسته می‌شود باز هم با فشار دو نفر از بیرون به راحتی گیربکس آنها باز می‌شود و درب باز می‌شود اما وجود یک قفل برقی بر روی درب اتوماتیک این مشکل را حل خواهد کرد.

مزایای قفل برقی

معمولا افراد در شب درب ورودی ساختمان  خودشان را قفل می‌کنند و در این هنگام درب از طریق آیفون نیز باز نمی‌شود. اما اگر از این نوع قفل استفاده کنیم؛ با فشردن دکمه درب باز کن آیفون، درب باز می‌شود و دوباره درب به صورت کامل ( 3 قفله) می‌شود.

از دیگر مزایای قف برقی می‌توان به نصب شدن کامل آن بر روی انواع درب‌های پارکینگ اشاره کرد.

این نوع قفل  علاوه بر مزایای زیاد معایبی نیز دارد که عمده عیب این وسیله شکل ظاهری زشت و ابعاد بزرگ آن است.

کارکرد قفل برقی

به طور کلی بعد از نصب قفل برقی بر روی درب اتوماتیک پارکینگی نیاز به انجام هیچ کار خاصی نیست و قفل با زدن ریوت درب باز می‌شود و درب شروع به حرکت می‌کند و بلافاصله بعد از بسته شدن درب قفل دوباره بسته می‌شود.

پس می‌توان بدون داشتن اطلاعات فنی خاص از قفل برقی استفاده کرد.

انواع قفل برقی

مانند تمامی ‌تجهیزات امنیتی و نظارتی قفل برقی هم انواع متفاوتی دارد که می‌توان بر حسب شرایط و نیاز از آن‌ها استفاده کرد.

قفل برقی

قفل کلونی

بدنه این نوع قفل از جنس گالوانایز بوده و قطعات زبانه آن برنجی می‌باشد. این نوع قفل برقی در ابتدا در ایران مورد استقبال قرار گرفت اما بعد از مدتی به دلیل مشکلات وارداتی کمتر مورد استفاده قرار گرفت.

بعد از نصب این نوع قفل بر روی درب اتوماتیک، درب به هیچ عنوان ( تحت زور و فشار) باز نمی‌شود البته این نکته ملزم به نگه داری دقیق و خوب از آن است.

قفل کلونی

قفل زبانه دار

این نوع قفل در وسط درب وصل شده و به وسیله یک ضامن در یک غلاف جا گرفته و درب را بسته نگه می‌دارد. این نوع قفل به دلیل مزایای نسبتا زیادی که دارد جز محبوب ترین قفل‌های برقی در ایران به شما می‌آید.

از معایب این نوع قفل می‌توان به زبانه قابل مشاهده آن اشاره کرد در صورتی که در نوع کله گاوی این عیب برطرف شده است.

قفل زبانه دار

قفل سیزا( کله گاوی) یا لاک پشتی

نوع دیگر قفل برقی، قفل‌های با روکش محافظ دار هستند که در چند سال گذشته در بین نصاب درب پارکینگی و اتوماتیک مورد استقبال قرار گرفته اند.

جنس این نمونه قفل از نوع گالوانیزه با روکش گالوانیزه رنگ شده است که در شرایط سخت جوی مقاومت بالایی دارد.  این نوع قفل توسط یک کابل به مدار فرمان دستگاه وصل می‌شود و بی نیاز از هر گونه برنامه یا تنظیم به صورت اتوماتیک و با ریموت کار می‌کند.

قفل ریموتی

احتمالا بار ها عبارت قفل ریموتی را شنیده اید که برای باز کردن درب از راه دور استفاده می شود. با فشردن کلیدی بر روی قفل ریموتی درب واحد باز می گردد. انواع برند های این محصول را می توانید با استفاده از ریموت کنترل به کار ببرید.

بد نیست اشاره ای داشته باشیم به این موضوع که در بین برند های خارجی قفل برقی سیزای ایتالیا ، بهترین گزینه برای درب حیاط به شمار می رود.

نکته دیگری که در هنگام خرید قفل برقی باید به آن توجه کنید این است که با استفاده از آن نیازی به استفاده از تغذیه ریموت کنترل نخواهید داشت. چرا که قفل تسا دارای یک ترانس قفل برقی است که باعث می شود دیگر نیازی به تغذیه نداشته باشید.

قفل ریموت دار برقی

معمولاً افراد در هنگام شب درب ورودی ساختمان خود را ۳ قفله می نمایند. در صورتیکه بر روی درب ساختمان شما قفل آیفونی معمولی نصب شده باشد، اگر زمانی که درب ۳ قفله است کسی زنگ را بزند از طریق آیفون درب باز نمی شود و شما ناچارید تا پشت درب رفته و با استفاده از کلید درب را باز نمایید.

اما اگر شما از قفل های برقی یوتاب ، سیزا و یا کاویان استفاده نمایید با فشردن کلید درب بازکن آیفون درب باز شده و پس از ورود شخص مورد نظر مجدداً درب بصورت اتوماتیک در حالت قفل دائم (۳ قفله) قرار خواهد گرفت.

این قابلیت در آپارتمانها و مجتمع های مسکونی واقعاً یک مزیت بزرگ به شمار می آید. همچنین اگر دوست دارید که درب همیشه ۳ قفله باشد و اینکه هر شب با استفاده از کلید درب را ۳ قفله نمایید برای شما خسته کننده و ملال آور است.

می توانید از قفل های برقی استفاده کنید. زیرا هنگامی که درب بسته می شود درب به حالت قفل دائم می رود و دیگر نیازی به سه قفله کردن درب نیست. کلید این قفل های برقی فقط جهت غیر فعال نمودن شستی قرمز رنگ قفل از سمت داخل و همچنین باز نمودن درب از سمت بیرون کاربرد دارد.

می توانید با اضافه نمودن یک مدار ساده و ارزان قیمت ریموت کنترل به قفل خود، با فشردن کلید ریموت کنترل درب را باز نموده و تردد نمایید. در صورت نصب سیستم ریموت کنترل می توانید از سایر کلید های ریموت کنترل جهت باز و بسته نمودن درب پارکینگ ، کرکره برقی پارکینگ و مغازه ، روشن نمودن چراغها و … استفاده نمایید.

قفل برقی ریموتی

ویژگی قفل اتوماتیک حیاطی

کیفیت عالی مطابق استانداردهای جهانی

 قابل نصب بر روی درب حیاط و پارکینگ   

قابل نصب بر روی دربهای چپ و راست   

دارای مستر کارت برای افزودن کارت های اضافی باز شدن درب با ریموت ، کارت ، تگ  باز شدن درب با ریموت ، کارت ، تگ

بدنه فلزی ضد آب و مقاوم در برابر پوسیدگی

دارای قفل کامپیوتری ضد سرقت

قفل درب حیاطی هوشمند که به سیستم آر.اف.آی.دی و ریموت کنترل مجهز می باشد

 

قفل برقی ایرانی یا خارجی؟

سوالی که برای اکثر افراد در هنگام خرید قفل پیش می آید این است که قفل ایرانی بخریم یا خارجی؟ قفل های  موجود در بازار به دو نوع خارجی (ایتالیایی) و ایرانی تقسیم بندی می شود.

این نکته قابل ذکر است که کیفیت قفل های برقی ایتالیایی از هم نوع ایرانی و تولید داخل بسیار بیشتر است

طبق آمار فروش این محصول در کشور، مدل قفل برقی سیزا ایتالیا بیشترین استفاده را در بین مشتریان داشته است.

محصولات مشابه داخلی نیز چند سالی است که تولید می شود و به دلیل قیمت تمام شده پایین مورد استفاده زیادی قرار می گیرد.

باید در نظر داشت قفل های مشکی بزرگ که دکمه قرمز رنگ روی آن قرار دارد (کله گاوی) در هنگام باز و بسته شدن درب دارای صدای بسیار پایین به نسبت دیگر قفل ها می باشد. در کل قفل برقی که شبیه ایزو می باشد و به صورت مربع است دارای صدای زیاد و طول عمر کمتر نسبت به قفل های کله گاوی می باشد.

برندهای مختلف قفل برقی

     قفل تسا

    قفل سیزا ایتالیا

    قفل کاویان

    قفل یوتاب

    قفل برقی یال

    قفل سیماران

   

قفل برقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *