مطالب دورژانس

سیستم برق کرکره برقی دورژانس چگونه نصب میشود؟

کرکره برقی از انواع درب اتوماتیک است که به طور اتومات و با استفاده از نیروی برق باز و بسته میشود که این عمل با انتقال دستورالعمل ریموت به کرکره ها انجام می شود.

نیروی محرک کرکره های اتوماتیک، برق است و می‌توان گفت که مهمترین مرحله ی نصب کرکره های برقی، بخش سیم کشی آن می باشد، زیرا در صورت صحیح انجام نشدن آن کارکرد کلی کرکره مختل می‌شود و در صورت خرابی شاید حتی باز و بسته هم نشود.

سیستم برق کرکره برقی دورژانس

سیستم برق کرکره ی برقی دورژانس

زمانی که از برق کشی سیستم کرکره ی برقی حرف به میان می آید، اولین موردی که باید به آن دقت شود شناسایی نوع موتور کرکره ی برقی است.

این موتورها معمولاً سه نوع دارند؛ توبلار، سانترال و ساید، که به برق کشی هر کدام معمولا با دیگری متفاوت است. بر اساس نوع موتور کرکره برقی، متعلقات آن مانند چشمی، فلاشر، نوع مدار، کنترل و… را باید تهیه کرد.

رسیور یا مدار کنترل کرکره، سیستم پیچیده‌ای نیست. این مدار کنترل دارای ۵ ورودی و ۲ خروجی می باشد. یکی از ورودی ها مرتبط با بالا رفتن کرکره، یکی برای پایین آمدن و دیگری هم مشترک می باشد.

اکثر این کرکره ها به جز سیستم ورودی، ۲ بخش برای فلاشر و چشمی نیز وجود دارند.

تنظیم رسیور و کدها به ریموت

بعد از سیم کشی ابتدایی، باید تنظیم رسیور ها صورت گیرد. رسیورها، مغز اصلی کرکره های برقی هستند. این قطعه ی کرکره برقی، دو عدد کانکتور دارد. 

کانکتور اول مربوط به ورودی برق ۲۲۰ ولت یعنی فاز و نول است و کانکتور دوم مربوط به اتصالات سیم های موتور می باشد.

این کانکتورها و یا کابل ها، هر کدام دارای سه سیم هستند، که رنگ آنها به این صورت است: آبی مشترک مربوط به سیم مشترک و مشکی با مشکی راست گرد و قهوه ای به قهوه‌ای چپگرد وصل می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *