مطالب دورژانس

درب اتوماتیک گردان، درب اتوماتیک با طراحی لاکچری

کاربری یا به عبارت دیگر، محل نصب درب اتوماتیک گردان از جمله مهمترین معیارهای انتخاب درب اتوماتیک می باشد

معیارهای انتخاب درب اتوماتیک

به دلیل طراحی های متنوعی که تاکنون برای درب های اتوماتیک صورت گرفته است، کسب اطلاع از معیارهای انتخاب درب اتوماتیک، امری اجتناب ناپذیر است. از این رو، تمامی معیارهایی که لازم است قبل از انتخاب درب اتوماتیک لحاظ شوند، در ادامه توضیح داده شده است.

1. کاربری

کاربری یا به عبارت دیگر، محل نصب  درب اتوماتیک از جمله مهمترین معیارهای انتخاب درب اتوماتیک می باشد. با توجه به اینکه هدف اصلی از نصب درب اتوماتیک تسهیل در عبور و مرور می باشد، از این رو لازم است تا شرایط و ویژگی های محل نصب درب اتوماتیک حتما مورد توجه قرار گیرد.

2. میزان ترافیک

معیار مهم دیگری که نباید در هنگام انتخاب درب اتوماتیک، کم اهمیت تلقی شود، میزان ترافیک است. یعنی در صورتیکه محل نصب درب اتوماتیک در طول روز از تعداد تردد زیادی برخوردار است، لازم است از درب اتوماتیکی استفاده شود که برای چنین میزان ترددی کارآمد باشد. فراهم شدن چنین قابلیتی، نیازمند این است که سرعت باز و بسته شدن درب اتوماتیک بالا باشد و از سنسورهای خاص استفاده شود.

3. کاهش مصرف انرژی

معیار دیگری که در انتخاب درب اتوماتیک لازم است در نظر گرفته شود، کاهش مصرف انرژی است. درب های اتوماتیک این امکان را فراهم می نمایند تا در مصرف انرژی صرفه جویی شود. برای این منظور از اپراتورهای پرسرعت برای باز و بسته شدن درب ها و همچنین فریم هایی با درز بندی خاص استفاده می گردد تا از این طریق، کمترین میزان تبادل انرژی بین محیط بیرون و محیط داخل صورت گیرد.

4. زیبایی شناختی

همخوانی درب اتوماتیک با معماری و فضای خارجی ساختمان، معیار دیگری در انتخاب درب اتوماتیک به حساب می آید. به عنوان مثال، درب اتوماتیک گردان برای یک هتل لوکس می تواند انتخاب ایده آلی در نظر گرفته شود؛ به این دلیل که درب اتوماتیک گردان با ظاهر شیکی که دارد می تواند باعث شود تا ورودی هتل، ظاهری کاملا لاکچری داشته باشد.

5. بودجه

بسته به اینکه کدام یک از انواع درب اتوماتیک برای استفاده در کاربری مورد نظر انتخاب می شود، بودجه مورد نیاز متفاوت خواهد بود. علاوه بر این، تجهیزاتی که برای پیاده سازی درب اتوماتیک در نظر گرفته می شود بر هزینه پیاده سازی درب اتوماتیک موثر خواهد بود؛ به طوری که نصبدرب اتوماتیک گردان  تیل، نسبت به زمانی که درب اتوماتیک از فریم های ارزان قیمت تر بهره می برد، بودجه بیشتری لازم دارد.

6. میزان بازشو مورد نیاز

علاوه بر کاربری، توجه به معماری ساختمان نیز اهمیت ویژه ای دارد. در بعضی مواقع ممکن است کاربری و میزان تردد به گونه ای باشد که با معماری ساختمان همخوانی نداشته باشد. در چنین مواردی میزان بازشو مورد نیاز در انتخاب درب اتوماتیک بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

7. کاربران

یکی از مهم ترین دلایل نصب درب های اتوماتیک، تسهیل در رفت و آمد می باشد؛ بنابراین توجه به شرایط افرادی که وارد و خارج می شوند نیز لازم است هنگام انتخاب درب اتوماتیک لحاظ شود.

درب اتوماتیک گردان

یکی از انواع درب های اتوماتیک که علاوه بر ظاهر منحصربفرد، عملکردی هوشمندانه دارد، درب اتوماتیک گردان است.

درب اتوماتیک گردان دارای یک محفظه استوانه ای شکل است که سه یا چهار درب حول محور مرکزی واحد، گردش می کنند.

طراحی درب اتوماتیک گردان به طرز هوشمندانه ای انجام شده است؛ به طوری که همزمان با بسته بودن درب، درب اتوماتیک باز است و امکان عبور و مرور وجود دارد. این نوع طراحی، باعث شده است تا درب اتوماتیک گردان برای محیط هایی که اختلاف دما در فضای داخلی و خارجی زیاد است، بسیار مناسب باشد. همچنین این شیوه طراحی موجب می شود تا میزان اتلاف انرژی به حداقل برسد و از نفوذ گرد و غبار به فضای داخلی جلوگیری شود.

درب اتوماتیک گردان دارای دستگاه کنترل سرعت می باشد در نتیجه این امکان وجود دارد تا سرعت گردش درب ها حول محور عمودی تنظیم شود و حتی در موارد اضطراری به درب های ثابت تبدیل گردد.

در مواردی که درب اتوماتیک گردان به صورت درب ثابت مورد استفاده قرار می گیرد، لازم است تا افراد برای عبور و مرور، درب ها را هل داده و از این طریق نیروی لازم برای حرکت درب ها را فراهم نمایند. این حالت در شرایطی که لازم است افراد با سرعت بیشتری عبور و مرور نمایند و یا در هنگام جابجایی تجهیزات، بسیار مناسب است.

انواع درب اتوماتیک گردان

به منظور اینکه امکان نصب و پیاده سازی درب اتوماتیک گردان در کاربری های مختلف و با معماری های ساخت متفاوت وجود داشته باشد، انواع مختلفی از درب اتوماتیک گردان طراحی شده است که در ادامه به معرفی آنها پرداخته شده است.

1. درب اتوماتیک گردان با سه یا چهار پنل

این نوع  درب اتوماتیک گردان از سه یا چهار پنل تشکیل شده است و از این طریق بر روی صرفه جویی در مصرف انرژی تاثیرگذار خواهد بود.

2. درب اتوماتیک گردان بدون فریم

درب اتوماتیک گردان بدون فریم، فاقد محور مرکزی و فریم است و تمام تجهیزات الکترونیکی آن در سطح کف درب اتوماتیک تعبیه می شود. شیشه های به کار رفته در این نوع از درب اتوماتیک گردان، کاملا مقاوم و ایمن است.

3. درب اتوماتیک گردان ترکیبی

درب اتوماتیک گردان ترکیبی، به صورت چرخشی عمل می کند و در صورت نیاز این امکان وجود دارد که عملکرد آن به صورت کشویی تنظیم شود.

4. درب اتوماتیک گردان خروج اضطراری

از درب اتوماتیک گردان می توان به صورت درب خروج اضطراری نیز مورد استفاده قرار گیرد. در چنین مواقعی، با وارد شدن ضربه به پنل ها،آنها روی یکدیگر جمع می شوند و مسیر مستقیمی را برای خروج اضطراری فراهم می نمایند.

 

 

شرکت فنی مهندسی دورژانس با 27 سال سابقه درخشان در زمینه فروش،نصب و تعمیر انواع درب های اتوماتیک  ایرانی و خارجی و نماینده انحصاری محصولات ایتالیا در ایران مفتخر است که بصورت 24 ساعته در حال خدمت رسانی به شما عزیزان میباشد.

شما میتوانید از طریق وبسایت ما با محصولات ما و تیم دورژانس یبیشتر آشنا شوید و همچنین جهت دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان دورژانس با شماره زیر تماس بگیرید

69 33 00 91 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *