مطالب دورژانس

تفاوت کرکره برقی و فولادی دورژانس

یکی از تجهیزات کاربردی برای درب‌های ورودی مغازه‌ها و خانه‌ها، کرکره برقی است. کرکره در زمان‌های گذشته به صورت دستی بود، یعنی فرد با نیروی دست و به سختی کرکره را به سمت بالا یا پایین می‌کشید؛ اما امروزه این تجهیزات برقی هستند و به صورت اتوماتیک کار می‌کنند، یعنی افراد با لمس یک دکمه، بدون دخالت نیروی دست می‌توانند درب را باز و بسته کنند.

کرکره برقی و فولادی در واقع یک نوع درب اتومات است که برای موارد تجاری، صنعتی و خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع از کرکره‌ها با ساختاری که دارند توانسته‌اند زمینه‌های امنیت و در نتیجه زندگی آسان را برای مردم فراهم آورند.

کرکره برقی و فولادی بر اساس نوع کاربردی که دارند به دسته‌های زیر تقسیم می‌شوند:

کرکره پارکینگی

کرکره برقی فولادی نیز برای پارکینگ‌های عمومی و خصوصی به کار گرفته می‌شود. از ویژگی این نوع از کرکره‌ها تنوع در انواع موتور با توجه به تیغه و میزان تردد است. کرکره پارکینگی در مقایسه با درب‌های معمولی از امنیت بالا و اشغال میزان کم فضا برخوردار است. کرکره پارکینگی به هنگام باز شدن، به قسمت بالا رول می‌گردد این امر موجب می‌شود تا میزان فضای بیشتری را برای تردد افراد فراهم آورد.

کرکره پنجره

همان طور که از نام این نوع از کرکره‌ها بر می‌آید، برای پنجره ساختمان‌های بزرگ، خانه، ویلا و … به کار می‌روند. از مهمترین ویژگی کرکره برقی پنجره راحتی در باز و بسته شدن، سبک بودن، عایق حرارت، عایق گرد و غبار و همچنین کم سر و صدا بودن است.

کرکره برقی سکشنال

کرکره برقی سکشنال یکی از پرطرفدارترین نوع کرکره‌های موجود است. از ویژگی این کرکره می‌توان به رول شدن به زیر سقف در نتیجه اشغال فضای کم، امنیت بالا و همچنین برخورداری از سیستم سقوط اشاره کرد.

کرکره برقی صوتی

این نوع از کرکره همان طور که از نام آن بر می‌آید برای مکان‌هایی کاربرد دارد که نسبت به سر و صدا حساس هستند. کرکره برقی صوتی موجب می‌گردد تا هیچ صدایی از بیرون به محیط داخل نفوذ نکند.

آشنایی با انواع کرکره برقی از نظر متریال

یکی از عمده تفاوت کرکره برقی و فولادی در نوع تیغه است. تیغه کرکره برقی بر اساس متریال‌های مختلفی ساخته می‌شود که در زیر به برخی از این متریال اشاره نموده‌ایم:

کرکره برقی فولادی

فولاد یکی از پرمصرف‌ترین نوع متریال در ساخت تیغه کرکره برقی است. از تفاوت کرکره برقی و فولادی با سایر متریال می‌توان به مقاومت بالا در برابر فشار و ضربه و همچنین تنوع در رنگ تیغه اشاره کرد. از این رو به طور گسترده‌ای برای درب پارکینگ، مغازه، فروشگاه، استفاده در پنجره و … به کار گرفته می‌شود.

کرکره برقی گالوانیزه فوم‌دار

تیغه این نوع از کرکره به صورت دو لایه‌ای از فولاد منیزیم و فوم فشرده شده ساخته می‌شود. معمولا چون این لایه‌ها به صورت نازک هستند بین آن‌ها فوم تزریق می‌گردد، به همین دلیل به آن گالوانیزه فوم‌دار گفته می‌شود. از مهمترین ویژگی کرکره برقی گالوانیزه فوم‌دار، عایقی مناسب در برابر نفوذ صدا است، همچنین به هنگام باز و بسته شدن صدای کمی ایجاد می‌کند.

کرکره برقی پلی کربنات

یکی دیگر از پر مصرف‌ترین نوع متریال در ساخت انواع کرکره برقی است. از ویژگی تیغه ساخته شده از پلی کربنات، برخورداری از ظاهری زیبا است. جنس پلی کربنات در دو نوع شفاف و مات موجود است که نوع شفاف برای اماکنی همچون صرافی و طلا فروشی‌ها بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بیشترین تفاوت کرکره برقی و فولادی در تیغه است. تیغه فولادی علاوه بر استحکام بالا از ظاهری زیبا نیز برخوردار است. البته این نوع از کرکره برقی از نظر قیمت نیز گرانتر است. افرادی که می‌خواهند کرکره‌ای زیبا و مستحکم بر روی درب ورودی پارکینگ، فروشگاه و یا حتی پنجره منزل خود نصب و راه اندازی کنند، با پرداخت بهایی بیشتر می‌توانند کرکره برقی فولادی را با به عنوان گزینه‌ای مناسب، خریداری نمایند.
درب کرکره دورژانس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *