مقالات, مقالات درب اتوماتیک لولایی

بهترین جک درب پارکینگ خارجی

بهترین جک پارکینگ خارجی | درب سازان ایمن فک

بهترین جک پارکینگ خارجی کدام است؟ در این مقاله قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم. امروزه اپراتورهای درب اتوماتیک نقش ارزشمندی در تأمین امنیت، زیبایی و رفاه خانه یا محل کار ما دارند به طوری که تقریبا در هر مکان پر ترددی که پا می گذاریم احتمال این که از یک درب اتوماتیک گذر نکنیم بسیار کم است. اما سوالی که پیش می آید این است که بهترین جک درب پارکینگ کدام است؟ بهترین برند جک پارکینگ خارجی چیست؟ در این مقاله می خواهیم 10 تا از بهترین جک های پارکینگ خارجی را به شما عزیزان معرفی نماییم. با ما همراه باشید.

تاریخچه درب های اتوماتیک خارجی

تولید درب های اتوماتیک برای اولین بار در کشور ایتالیا صورت گرفت. در سال 1965 میلادی یک پیمانکار ساختمان ایتالیایی به نام جوزپه مانینی متوجه باز ماندن همیشگی درب ساختمان شد. افراد هنگام ورود از اتومبیل پیاده می شدند تا درب را باز کنند ولی بعد از ورود پیاده نمی شدند تا درب را ببندند. همین مشکل باعث شد تا جوزپه به اختراع اولین سیستم اتوماتیک دنیا دست بزند و جزو اولین افراد خانواده عظیم کمپانی Faac ایتالیا شود.

بعد از گذشت چند سال، استفاده از درب های اتوماتیک رواج پیدا کرد و شرکت های متعددی در زمینه تولید جک درب پارکینگ فعالیت خود را آغاز کردند. اما لازم به ذکر است که با وجود تعدد و تنوع شرکت های تولید کننده جک پارکینگ، همچنان جک های ایتالیایی از لحاظ کیفیت و زیبایی در صدر جدول هستند و همیشه حرف اول را می زنند.

حدود 25 سال پیش این محصولات به ایران نیز وارد شدند و امروزه شرکت های ایرانی نیز به تولید جک درب پارکینگ می پردازند که ما در مقاله 10 تا از بهترین جک پارکینگ ایرانی به بررسی آنها نیز پرداخته ایم. اما امروز می خواهیم راجع به بهترین جک های پارکینگی خارجی صحبت کنیم.

10 تا از بهترین جک های پارکینگی خارجی

همانطور که گفته شد کشور ایتالیا مهد درب اتوماتیک است. ما در این مطلب سعی کردیم 10 مدل از بهترین جک های پارکینگی لولایی خارجی که اغلب از برندهای ایتالیایی هستند را به همراه خلاصه ای از مشخصات فنی‌شان برای مطالعه و راهنمایی شما عزیزان گرد هم آوریم. بهترین برندهای جک درب پارکینگ خارجی به ترتیب شامل موارد زیر می شوند:

  1. فک (Faac)
  2. فادینی (Fadini)
  3. بی اف تی (BFT)
  4. وی تو (V2)
  5. پروتکو (Proteco)
  6. جنیوس (Genius)
  7. بنینکا (Beninca)
  8. نایس (Nice)
  9. بلانکو (Blanco)
  10. لایف (Life)

جک پارکینگی FAAC مدل S450H (صنعتی 24DC)

161,000,000 تومان
  • تعداد تردد نامحدود
  • وزن هر لنگه درب متغیر ( 500 - 550) کیلوگرم
  • عرض هر لنگه درب ( 1.5 – 2 ) متر
  • دارای فناوری هیبرید (هیدرولیک 24 ولت)

جک پارکینگ GENIUS مدل GBAT 300 (مسکونی)

35,300,000 تومان
  • تعداد تردد ( 10 - 18) در ساعت
  • وزن هر لنگه درب متغیر ( 200 - 350) کیلوگرم
  • عرض هر لنگه درب ( 1.8 – 3 ) متر منوط به نصب قفل برقی
  • دارای قفل موتور ( مناسب برای مناطق بادخیز تا حداکثر عرض هر لنگه 1.8 متر )

جک پارکینگی GENIUS مدل GBAT 400 (مسکونی)

38,500,000 تومان
  • تعداد تردد ( 10 - 18) در ساعت
  • وزن هر لنگه درب متغیر ( 250 - 400 ) کیلوگرم
  • عرض هر لنگه درب ( 2.5  – 4 ) متر منوط به نصب قفل برقی
  • دارای قفل موتور ( مناسب برای مناطق بادخیز تا حداکثر عرض هر لنگه 2 متر )

جک پارکینگی FADINI مدل NUPI 66 (نیمه صنعتی)

63,000,000 تومان
  • تعداد تردد ( 25 - 35 ) در ساعت
  • وزن هر لنگه درب متغیر ( 300 - 400) کیلوگرم
  • عرض هر لنگه درب ( 1.5 – 2.5 ) متر

جک پارکینگی FADINI مدل HINDI 880L (صنعتی)

193,500,000 تومان
  • تعداد تردد ( 35 - 50 ) در ساعت
  • وزن هر لنگه درب متغیر ( 400 - 600 ) کیلوگرم
  • عرض هر لنگه درب ( 2.3 – 4 ) متر منوط به نصب قفل برقی
  • دارای قفل موتور ( مناسب برای مناطق بادخیز تا حداکثر عرض هر لنگه 2.3 متر )

جک پارکینگ فک (Faac) مدل 412

بهترین جک درب پارکینگ خارجی - 412 فک

یکی از بهترین جک های پارکینگ خارجی موجود در دنیا، جک پارکینگ برند فک است. شرکت فک یکی از بزرگ ترین، قدیمی ترین و معتبر ترین شرکت های تولید کننده جک پارکینگی و راهبند در جهان است که در ایتالیا واقع شده و محصولاتش را به کشورهای مختلف صادر می کند. تخصص این شرکت در تولید جک های پارکینگی هیدرولیکی بوده و از این رو، جک های پارکینگی فک از قدرت و دوام بسیار بالایی برخوردار هستند. البته شرکت فک به منظور حفظ رضایت و تأمین نیاز مشتریان خود اقدام به تولید جک پارکینگ الکترومکانیکی نیز کرده است که از قیمت مناسب تری برخوردار اند و مناسب ترددهای پایین تر می باشند.
جک پارکینگ الکترومکانیکی مدل 412 فک جزو محبوب ترین و پر فروش ترین جک های پارکینگی این شرکت می باشد که بیشتر مناسب درب های ساختمان های مسکونی با تردد پایین است. در ادامه برخی از مشخصات فنی و نقاط قوت جک پارکینگ 412 فک را مشاهده می فرماییم.

وزن هر لنگه درب

320 کیلوگرم

عرض هر لنگه درب

1.8 متر

نوع سیستم

الکترومکانیک

میزان تردد

18 مرتبه در ساعت

آی پی حفاظتی

IP44

قابلیت ضد آب

دارد

قابلیت ضد گرد و خاک

دارد

قابلیت فست کلوز (بسته شدن سریع درب پس از عبور خودرو بدون فشردن ریموت)

دارد

قابلیت ترمز گیری

دارد

قابلیت استفاده به صورت تک لنگه و دو لنگه

دارد

لازم به ذکر است که شرکت درب سازان ایمن فک نزدیک به 30 سال است که نمایندگی رسمی و انحصاری برند فک در ایران است و تمامی محصولات این کمپانی بزرگ، به صورت مستقیم و بدون واسطه به شرکت ما عرضه می شوند. تمامی محصولات برند فک در شرکت درب سازان ایمن فک با گارانتی 5 ساله، نصب رایگان در تهران، یک سال قرارداد نگهداری رایگان و خدمات پس از فروش به مشتریان عرضه می شود.

جک پارکینگ فادینی (Fadini) مدل Nupi 66

جک درب پارکینگ نوپی 66 فادینی

یکی دیگر از بهترین جک های پارکینگی خارجی، جک پارکینگ فادینی مدل نوپی 66 است. کمپانی فادینی در دهه 60 میلادی در ایتالیا تأسیس شد و با اینکه جزو اولین ها بود، خیلی سریع تصمیم به رشد و توسعه خود گرفت. این شرکت در زمینه طراحی و تولید انواع سیستم های هیدرولیکی و الکترومکانیکی کنترل تردد با کاربردهای مسکونی، تجاری و صنعتی فعالیت می کند. شرکت فادینی یکی از اولین شرکت هایی است که به منظور کنترل عملکردهای درخواست شده از ریز پردازنده ها استفاده کرده است.
جک پارکینگ لولایی nupi 66 فادینی یکی از بهترین جک های هیدرولیکی ارائه شده توسط شرکت Fadini می باشد. این محصول یک محصول کاملا ایمن، قابل اعتماد و دارای دوام بسیار بالا است که مناسب مکان های پر تردد مانند ساختمان های تجاری است. در جدول زیر ویژگی های فنی جک پارکینگ نوپی 66 آورده شده است.

وزن هر لنگه درب

400 کیلوگرم

عرض هر لنگه درب

2 متر

نوع سیستم

هیدرولیک

میزان تردد

نا محدود

آی پی حفاظتی

IP67

زاویه بازشو

90 تا 110 درجه

سرعت باز و بسته شدن

16 میلی متر بر ثانیه

دمای کارکرد

از 20- تا 80+ درجه سانتی گراد

کلید خلاص کن دستی

دارد

جک پارکینگ بی اف تی (BFT) مدل LUX L

جک درب پارکینگ بی اف تی مدل lux

بی اف تی یکی دیگر از بهترین شرکت های ایتالیایی است که از سال 1980 شروع به کار کرد. تنوع و کامل بودن محصولات در کنار کیفیت و پاسخگویی صحیح به نیاز مشتری، عامل موفقیت و رشد این برند بوده است. در بی اف تی کامل ترین مجموعه جک درب پارکینگ اعم از هیدرولیکی و الکترومکانیکی و انواع راهبند وجود دارد. اگر قصد تهیه جک درب پارکینگ برای یک مکان پر تردد را دارید، جک های هیدرولیکی بی اف تی می تواند یک انتخاب بسیار خوب و قوی باشد. جک پارکینگ هیدرولیکی LUX L یکی از بهترین جک های پارکینگی برند BFT است که در کنار ظاهر زیبا و مقاوم از قدرت بالایی نیز برخوردار است. پیشنهاد می کنیم برخی از ویژگی هایش را بررسی نمایید.

وزن هر لنگه درب

500 کیلوگرم

عرض هر لنگه درب

4 متر

نوع سیستم

هیدرولیک

قابلیت استفاده به صورت تک لنگه

ندارد

آی پی حفاظتی

IP57

قابلیت ضد آب

دارد

قابلیت ضد گرد و خاک

دارد

دمای کارکرد

از 20- تا 60+ درجه سانتی گراد

سیستم تشخیص مانع

دارد

جک پارکینگ وی تو (V2) مدل Calypso

جک درب پارکینگ وی تو مدل کالیپسو 500

کمپانی وی تو یک شرکت ایتالیایی است که از سال 1980 فعالیت خود را آغاز کرده و در ایران نیز بیش از 10 سال است که سابقه دارد. محصولات این کمپانی از کیفیت و دوام بالایی برخوردار هستند و می توان گفت جزو محبوب ترین برندهای درب های اتوماتیک در ایران می باشند. شرکت وی تو ابتدا با جک پارکینگ کالیپسو 400 وارد ایران شد که توجه بسیاری از فروشندگان را به خود جلب کرد سپس مدل Gold و کالیپسو 500 را به بازار عرضه نمود. کالیپسو 500 مدل شفت بلندی است که به دلیل قدرت زیاد در درب های تک لنگه نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد. این جک پارکینگی دارای کارایی بالای تابلو فرمان است. در ادامه به بررسی برخی از ویژگی های این محصول می پردازیم.

وزن هر لنگه درب

500 کیلوگرم

عرض هر لنگه درب

3 متر

نوع سیستم

الکترومکانیک

قابلیت استفاده به صورت تک لنگه

دارد

آی پی حفاظتی

IP44

قابلیت ضد آب

دارد

قابلیت ضد گرد و خاک

دارد

برق اضطراری

ندارد

مقاومت در صورت برخورد با مانع

ندارد

جک پارکینگ پروتکو (Proteco) مدل Leader

جک درب پارکینگ پروتکو مدل leader 4

شرکت ایتالیایی پروتکو با 40 سال سابقه در زمینه تولید درب های اتوماتیک، کرکره برقی، راهبند و… فعالیت می کند. جک درب پارکینگ پروتکو جزو جک های قدرتمند ایتالیایی است که از ویژگی های عمده آن می توان به اتصال این جک به انواع درب برقی، راهبند و… اشاره نمود. جک های پارکینگ پروتکو نسبت به کیفیت و کارکردی که ارائه می دهند دارای قیمت مقرون به صرفه ای هستند. سهولت در استفاده در کنار دوام بالا از دیگر ویژگی های مثبت جک های پارکینگی پروتکو می باشند. مدل های Leader، Mover، Ace و Advantage از جمله مدل های معروف جک پارکینگی این برند هستند. در ادامه برخی از مشخصات فنی جک پارکینگ مدل Leader 4 را مشاهده می نماییم.

وزن هر لنگه درب

350 کیلوگرم

عرض هر لنگه درب

2.75 متر

نوع سیستم

الکترومکانیک

قابلیت استفاده به صورت تک لنگه

دارد

برق اضطراری

ندارد

قابلیت فست کلوز

دارد

جک پارکینگ جنیوس (Genius) مدل Gbat

جک درب پارکینگ جنیوس مدل gbat 400

شرکت جنیوس تولید کننده انواع جک درب پارکینگ لولایی و ریلی الکترومکانیکی در ایتالیا، عمده محصولاتش را زیر نظر و با همکاری کمپانی فک تولید و عرضه می کند. به این ترتیب دارای محصولاتی با کیفیت است که به بیش از 70 کشور در دنیا صادر می شوند. اگر نگاهی به لیست محصولات کمپانی جنیوس بی اندازید متوجه خواهید شد که این شرکت بیشتر تمرکز خود را روی کیفیت قرار داده است تا کمیت! از این رو تمام محصولات جنیوس اعم از جک پارکینگ لولایی، ریلی و راهبند از کیفیت و دوام بالایی برخوردار هستند.
جک پارکینگ مدل Gbat یا Gflash 300 و 400 جزو بهترین جک های لولایی برند جنیوس هستند. در ادامه برخی از مشخصات فنی Gbat 400 را بررسی می نماییم.

وزن هر لنگه درب

250 کیلوگرم

عرض هر لنگه درب

4 متر

نوع سیستم

الکترومکانیک

قابلیت استفاده به صورت تک لنگه

دارد

آی پی حفاظتی

IP54

میزان تردد

25 مرتبه در ساعت

سرعت باز و بسته شدن

16 میلی متر بر ثانیه

دمای کارکرد

از 20- تا 55+ درجه سانتی گراد

جک پارکینگ بنینکا (Beninca) مدل BOB 21

جک درب پارکینگ بنینکا مدل bob 21 - بهترین درب اتوماتیک خارجی

شرکت بنینکا در سال 1979 توسط برادران آلدو و لوییجی بنینکا در ایتالیا تاسیس شد. نام BENINCA در زبان ایتالیایی معنی “با کیفیت” و “قابل اطمینان” می دهد. در واقعیت نیز همین است! به جرأت می توان گفت برند بنینکا جزو قوی ترین کمپانی ها در حوزه تولید انواع جک پارکینگ لولایی و کشویی هیدرولیکی و الکترومکانیکی و راهبند است که از مرغوب ترین مواد اولیه و با دانش ترین افراد در خط تولیدش بهره می گیرد و محصولاتش را به اکثر کشورهای دنیا حتی کشورهای اروپایی صادر می کند.
کمپانی بنینکا همواره سعی بر این داشته تا محصولی با کیفیت و مطابق با تکنولوژی روز دنیا تولید کند که تا کنون نیز در این امر موفق بوده است. اگر چه قیمت محصولات برند بنینکا کمی بالاتر از حد معمول است اما با توجه به کیفیتی که ارائه می دهد، این قیمت منطقی و مقرون به صرفه است.
جک پارکینگ مدل BOB 21 بنینکا یکی از محصولات با کیفیت و پر طرفدار این کمپانی است که به بررسی آن می پردازیم.

وزن هر لنگه درب

250 کیلوگرم

عرض هر لنگه درب

2.1 متر

نوع سیستم

الکترومکانیک

قابلیت استفاده به صورت تک لنگه

ندارد

آی پی حفاظتی

IP44

سیستم تشخیص مانع

دارد

سیستم عیب یابی خودکار

دارد

جک پارکینگ نایس (Nice) مدل Toona

جک درب پارکینگ نایس مدل toona 4024 - بهترین درب اتوماتیک خارجی

در سال 1993 لائورو برونو با ساخت ریموت و تجهیزات جانبی برای ورودی های اتوماتیک، شرکت نایس را در ایتالیا پایه گذاری کرد. امروزه شرکت نایس یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان درب اتوماتیک با هدف تولید محصولات اتوماتیک ساده و با کیفیت است. جک های پارکینگ نایس از ساده ترین ترکیبات و در عین حال حرفه ای ترین سیستم های الکترونیکی تشکیل شده اند. یکی از بهترین جک های پارکینگ برند نایس مدل TOONA 4024 است که در جدول زیر برخی از مشخصات فنی آن را مورد بررسی قرار می دهیم.

وزن هر لنگه درب

500 کیلوگرم

عرض هر لنگه درب

3 متر

نوع سیستم

الکترومکانیک

میزان تردد

20 مرتبه در ساعت

قابلیت برق اضطراری

ندارد

ولتاژ موتور

24 ولت

جک پارکینگ بلانکو (Blanco) مدل Hera

جک درب پارکینگ بلاکنو مدل hera - بهترین درب اتوماتیک خارجی

جک پارکینگ لولایی بلانکو مدت زیادی نیست که وارد بازار ایران شده است اما در همین مدت کم توانسته بازار ایران را به خاطر کیفیت بالایی که دارد، در دست بگیرد. محصولات بلانکو داخل ایران تحت لیسانس کمپانی بلانکو اسپانیا در کشور چین تولید شده اند. این برند به دلیل اینکه تازه وارد بازار شده است، چندان دارای محصولات متنوعی نیست ولی همین تعداد محدودی که تولید شده اند دارای کیفیت بسیار بالایی هستند.
جک درب پارکینگ لولایی بلانکو مدل Hera یکی از محصولات محبوب و با کیفیت این برند است که برای کاربری مسکونی و اداری مناسب است. مشخصات فنی این محصول در جدول زیر آورده شده است.

وزن هر لنگه درب

500 کیلوگرم

عرض هر لنگه درب

4 متر

نوع سیستم

الکترومکانیک

قابلیت برنامه ریزی و نصب آسان

دارد

قابلیت تنظیم سرعت حرکت

دارد

قابلیت استفاده به صورت تک لنگه

ندارد

دمای کارکرد

از 20- تا 50+ درجه سانتی گراد

آی پی حفاظتی

IP55

جک پارکینگ لایف (Life) مدل Optimo Uni 3

جک درب پارکینگ لایف مدل اپتیمو 3 - بهترین درب اتوماتیک خارجی

کمپانی لایف نیز یکی دیگر از بزرگترین تولید کنندگان درب های اتوماتیک تک لنگه و دو لنگه در ایتالیا می باشد که از سال 1972 فعالیت خود را آغاز کرده است و محصولاتش دارای کیفیت مرغوبی می باشند. یکی از مهم ترین ویژگی هایی که محصولات لایف را جزو بهترین ها قرار داده است، قدرت بالای آنهاست. به طور مثال جک پارکینگی مدل Optimo Uni 3 این برند با اینکه الکترومکانیکی است قادر است درب تا وزن 700 کیلوگرم را جا به جا کند!
جک درب پارکینگ سری اپتیمو برند لایف جزو بهترین محصولات این شرکت است که ما در اینجا به برخی از ویژگی های فنی جک Optimo Uni 3 می پردازیم.

وزن هر لنگه درب

350 کیلوگرم

عرض هر لنگه درب

3 متر

نوع سیستم

الکترومکانیک

قابلیت ضد آب

دارد

قابلیت ضد گرد و خاک

دارد

قابلیت استفاده به صورت تک لنگه

ندارد

مرکز کنترل هوشمند

دارد

دمای کارکرد

از 20- تا 80+ درجه سانتی گراد

میزان تردد

نا محدود

آی پی حفاظتی

IP44

کلام پایانی

درب های اتوماتیک در دنیای امروز در انواع و اقسام مدل ها با ویژگی و کیفیت های متفاوت وجود دارند. اگر قصد خرید درب اتوماتیک لولایی را دارید باید به سه مشخصه طول درب، وزن درب و میزان تردد توجه نمایید و با توجه به بودجه ای که در اختیار دارید با جستجو در اینترنت مناسب ترین محصول را با توجه به نیازتان انتخاب کنید. ما در این مقاله سعی کردیم 10 تا از بهترین جک های پارکینگی خارجی محبوب در دنیا را با شرح برخی از ویژگی هایشان به شما معرفی نماییم تا شاید در جهت رسیدن به هدفتان کمکی کرده باشیم.

10 نظر در “بهترین جک درب پارکینگ خارجی

  1. علیرضا گفت:

    سلام وقت بخیر
    ممنون از شما میخواستم،بدونم آیا ارزش داره برای جک پارکینگ هزینه کنیم و جنس خارجی بگیریم ، مسلما تفاوت قیمت جنس خارجی و ایرانی زیاده، آیا واقعا تفاوت کیفیت هم دارند و یا اینکه فقط بخاطر اینکه جنس خارجی هستند باید آنقدر هزینه بکنم برلش

    1. Admin گفت:

      سلام وقت بخیر
      ممنون از ثبت نظرتان
      قطعا بین جنس ایرانی و ایتالیایی تفاوت زیادی وجود دارد و جک های ایتالیایی با توجه به کیفیت و کاربردی که دارند (پر تردد تجاری، صنعتی) با سایر برندها قابل مقایسه نمی باشند. این مورد را هم در نظر بگیرید که خرید یک جنس اصل و با کیفیت با گارانتی بالا در دراز مدت بسیار به صرفه تر از خرید جنسی با کیفیت کمتر و قیمتی ارزان تر است.

  2. زهرا مردانی گفت:

    خیلی عالی بود ولی فقط در رابطه با جک پارکینگ لولایی توضیح دادید، کاش در رابطه جک پارکینگ ریلی یا کشویی هم توضیح می‌دادید، من میخوام جک ریلی بخرم ولی هنوز سر در گم هستم برای خرید ، نمیدونم چه جکی با چه برندی بخرم.کاش در این رابطه هم توضیح میدادید

    1. نجفی گفت:

      سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      با تشکر از ثبت نظر شما
      در رابطه با جک های ریلی نیز برندهای ایتالیایی حرف اول را می زنند. پیشنهاد ما به شما جک های ریلی اتوماتیک متعلق به برندهای فک، فادینی و جنیوس ایتالیا می باشد.

  3. ایمان قنبری گفت:

    سلام
    بین این مواردی که گفته شد کدوم جک از لحاظ قیمتی مناسب تره؟

    1. نجفی گفت:

      سلام وقت بخیر
      محصولات برند V2 (وی تو) نسبت به بقیه برندهای ایتالیایی قیمت ارزون تری دارند.

  4. بهاور گفت:

    سلام قیمت جک های پارکینگ که معرفی کردید رو هم میشه بزارید ؟

    1. Admin گفت:

      سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      به زودی قیمت ها در سایت قرار داده میشه

  5. بهنام مومنی گفت:

    412 فک یکی از بهترین جک پارکینگ لولایی ، کیفیت بی نظیری داره ، به نظرم جک رو دستش نیومده
    ده ساله خریدم ، آخ نگفته

    1. Admin گفت:

      سلام دوست عزیز
      ممنون بابت ثبت نظرتون
      بله جک لولایی 412 جزو بهترین و با کیفیت ترین جک های پارکینگی برند faac هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *