مقالات

معرفی موتور درب اتوماتیک

معرفی موتور درب اتوماتیک

در این مقاله قصد داریم به معرفی موتور درب اتوماتیک و موتور دانکر و موتور توبلار و موتور کرکره ساید بپردازیم. موتور های موتور درب اتوماتیک یکی از اجزای اصلی درب برقی است. در واقع این موتور است که نیروی الکتریکی را به نیروی مکانیکی تبدیل می کند و باعث می شود لت درب ها در جهات مختلف حرکت کنند و در نهایت در باز و بسته می شود.

همانطور که می دانید درب های اتوماتیک بدون دخالت دست به صورت خودکار باز و بسته می شوند. سنسور درب برقی نزدیک شدن افراد به درب را تشخیص می دهد سپس جعبه کنترل باعث حرکت دنده می شود و با قدرت موتور درب اتوماتیک درب باز می شود.

انواع موتور درب اتوماتیک

معرفی موتور درب اتوماتیک ریلی: درب های صنعتی درب هایی با وزن حدود 1000 کیلوگرم هستند که در داخل یک ریل به چپ و راست می لغزند. با توجه به وزن و تردد این درب های اتوماتیک باید از موتورهای مخصوص استفاده شود. برای باز و بسته شدن خودکار استفاده می شود. موتورهای درب ریلی فک، نایس و Came از جمله موتورهای قدرتمند ایتالیایی هستند که درب هایی با طول 13 تا 28 متر را پشتیبانی می کنند.
معرفی موتور درب شیشه ای اتوماتیک: پس از تشخیص بصری درب برقی، فرمانی به جعبه کنترل ارسال می شود، مدار کنترل آن را آنالیز می کند و سپس موتور فرمان باز شدن را می فرستد. متصل می شود و با چرخاندن گیربکس لت ها را به طرفین حرکت می دهد. تنظیم سرعت موتور توسط برد مدار اپراتور درب اتوماتیک شیشه ای قابل تغییر است. یکی از معروف ترین موتورهای درب شیشه ای برقی موتور Danker است.
معرفی موتور درب اتوماتیک پارکینگی: موتور درب اتوماتیک پارکینگ با توجه به نوع درب می تواند متفاوت باشد. یکی از پرکاربردترین انواع درب اتوماتیک پارکینگ درب کرکره ای می باشد که از دو نوع موتور لوله ای و موتور ساید استفاده می شود.

موتور دانکر درب اتوماتیک

موتور درب اتوماتیک دانکر به عنوان بهترین برند تولید کننده موتور درب اتوماتیک در جهان شناخته می شود. تمامی موتورهای دانکر دارای کد خاصی هستند و روی بدنه آنها عبارت «ساخت آلمان» حک شده است. فروش بی نظیر محصولات دانکر باعث شده تا نمونه های تقلبی به وفور در بازار پیدا شود و با قیمت کمتری روانه بازار شود. اما کیفیت پایین این موتورها باعث شده که درهای اتوماتیک در مدت زمان کوتاهی خراب شده و باز و بسته نشوند. متاسفانه در چنین مواقعی موتور حتی قابل تعمیر نیست و باید تعویض شود.

قیمت موتور دانکر درب اتوماتیک

قدرت گشتاور موتور دانکر این موتور را برای انواع درب اتوماتیک شیشه ای حتی خارج از ابعاد استاندارد مناسب کرده است. موتور 24 ولت دانکر با توان 100 وات بسیار قدرتمند و سازگار با اکثر اپراتورهای ایرانی می باشد. استفاده از مواد درجه یک در ساخت موتور دانکر باعث افزایش چندین برابری راندمان این موتور و کاهش استهلاک آن شده است به همین دلیل استفاده از این نوع موتور برای مکان های پرتردد مانند بانک ها و بیمارستان ها و … توصیه می شود زیرا سال ها بدون هیچ ایرادی کار می کند. به همین دلیل قیمت موتور دانکر به دلیل نوسانات ارز در بازار ثابت نیست. لذا برای دریافت لیست قیمت موتور درب اتوماتیک می توانید با کارشناسان ما در واحد فروش تماس حاصل فرمایید.

موتور کرکره توبلار

یکی از پرکاربردترین انواع موتورهای کرکره برقی، موتور کرکره لوله ای می باشد. موتور توبولار برای مکان هایی که تردد کمتری دارند و طول و عرض کمی دارند مناسب است. زمانی که شاتر به دلیل وجود سنسور حرارتی داخل موتور بیش از حد باز و بسته می شود، موتور خاموش می شود و تا زمانی که خنک نشود روشن نمی شود. به همین دلیل این نوع موتور برای مکان های پر تردد انتخاب مناسبی نیست.

موتور لوله ای داخل یک لوله آهنی قرار دارد و زمانی که کرکره برقی در حال باز شدن است، رول کرکره روی لوله را می پوشاند. برای محافظت موتور در برابر باران و رطوبت بهتر است از روکش استفاده کنید. موتورهای لوله ای وزن سبکی دارند و به راحتی نصب می شوند، قیمت موتورهای لوله ای نسبتا ارزان تر است و همچنین صدای کمی ایجاد می کند.

از انواع موتورهای لوله ای می توان به موتورهای صنعتی سنگین و موتورهای سبک اشاره کرد. موتورهای سنگین برای جاهایی هستند که رفت و آمد بیشتر است و عرض زیادی دارند. موتورهای سبک برای جاهایی هستند که رفت و آمد کمتری دارند و عرض کمی دارند.

موتور کرکره ساید

موتور کرکره برقی جانبی در یک طرف درب قرار می گیرد و مخصوص درب های کرکره ای سنگین مانند سوله، مغازه و درب اتوماتیک پارکینگ های پرتردد می باشد. موتورهای ساید دو برابر موتورهای لوله ای فضایی را اشغال می کنند، بنابراین این موتور برای مغازه های کوچک و پارکینگ ها مناسب نیست. دو نوع ساید موتور معمولی و با یو پی اس داریم که در نوع یو پی اس دارای باتری پشتیبان علاوه بر زنجیر دستی در زمان قطع برق می باشد. از مزایای ساید موتور می توان به قدرتمند بودن و بی صدا بودن آن اشاره کرد. همچنین این نوع موتور از شفت خارج می شود، بنابراین در هنگام آسیب دیدن یا تعمیر موتور نیازی به پایین آوردن تیغه نیست. قیمت سمت موتور گرانتر از نوع لوله ای است.

در پایان در صورتی که نیاز به ارایه خدمات تعمیر موتور درب اتوماتیک پارکینگ داشتید می توانید با واحد دورژانس با شماره 02172239 در تماس باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *