مطالب دورژانس

رفع مشکلات رایج درب اتوماتیک با دورژانس

مشکلات رایج درب اتوماتیک چیست؟

درب های اتوماتیک طی مدت کارکرد خود ممکن است به دلایل گوناگون، دچار انواع نقص های فنی شوند. برخی از این مشکلات، به طور رایج در انواع درب های اتوماتیک رخ می دهد و بنابراین تشخیص و عیب یابی سریع هر یک از این مشکلات رایج، می تواند در کارکرد دوباره درب اتوماتیک بسیار موثر باشد. درب اتوماتیک دورژانس برای این منظور در ادامه به توضیح انواع مشکلات رایج درب های اتوماتیک پرداخته است.

1. مشکل در زمان باز ماندن درب اتوماتیک

یکی از مشکلات رایج درب های اتوماتیک، باز ماندن درب اتوماتیک به مدت طولانی تر از حالت معمول است. با توجه به نوع اپراتور به کار رفته در درب اتوماتیک، رفع این مشکل متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال، در بعضی از انواع اپراتور برای رفع مشکل تاخیر در بسته شدن درب، متخصصان درب اتوماتیک دورژانس برای رفع چنین مشکلی از کلید تعبیه شده استفاده می نمایند و در بعضی دیگر از اپراتورهای درب اتومایک، لازم است تا با باز کردن کاور دستگاه و اعمال تنظیمات بر روی پتانسیو اقدام به رفع این مشکل نمود.

2. مشکلات ناشی از ضربه خوردن درب اتوماتیک

در طول مدت کارکرد درب اتوماتیک، ممکن است به هر دلیلی به صورت ناخواسته به درب اتوماتیک ضربه وارد شود. با توجه به اینکه درب اتوماتیک به چه صورت و با چه شدتی ضربه خورده است، مشکلات متفاوتی ممکن است برای درب اتوماتیک رخ دهد و باعث مختل شدن عملکرد صحیح درب اتوماتیک شود.

به عنوان مثال، اگر ضربه وارد شده به درب اتوماتیک، به دلیل برخورد افراد یا اشیا باشد و در اثر این ضربه، درب اتوماتیک هنگ کند و به درستی باز و بسته نشود، متخصصان دورژانس با توجه به اپراتور به کار رفته در درب اتوماتیک یکی از دو روش زیر را برای رفع این مشکل به کار می گیرند:

اولین راه حلی که متخصصان دورژانس ممکن است مورد استفاده قرار دهند، ریست کردن دستگاه از طریق کلید تعبیه شده است. با اینکار درب اتوماتیک به حالت اولیه خود بر می گردد و مجددا به صورت قبل کار می کند.

دومین راه حلی که متخصصان دورژانس توجه به اپراتور درب اتوماتیک به کار می گیرند، خاموش کردن و سپس روشن کردن درب اتوماتیک است که باعث بازگشت به عملکرد صحیح درب اتوماتیک می شود.

درصورتیکه ضربه وارد شده به درب اتوماتیک، باعث خارج شدن هنگرها از جای خود شود، برای بازگشت به کارکرد صحیح درب اتوماتیک، کافی است تا متخصصان دورژانس، مجددا هنگرها را در جای اصلی انداخته و تنظیم نمایند.

همچنین ممکن است در اثر ضربه ای که به درب اتوماتیک وارد می شود، راهنمای کف، دچار شکستگی شود. در این صورت با تعویض این قطعه، درب اتوماتیک به درستی کار خواهد کرد.

3. مشکلات ناشی از نوسانات برق

با توجه به اینکه اپراتورهای درب های اتوماتیک با یکدیگر تفاوت هایی دارند، مشکلات ناشی از نوسانات برق در برخی از درب های اتوماتیک، می تواند منجر به مشکلات جدی از جمله سوختن و از کار افتادن کامل درب اتوماتیک شود و در برخی از درب های اتوماتیک، باعث آسیب رسیدن به منبع تغذیه ی اپراتور درب اتوماتیک شود.

4. مشکلات ناشی از اختلال در عملکرد سنسورهای درب اتوماتیک مشکلات ناشی از نوسانات برق

مشکلات ناشی از اختلال در عملکرد سنسورهای درب اتوماتیک، باعث می شود تا درب اتوماتیک بسته نشود. چنین مشکلی ممکن است به علت آب خوردگی هنگام شستن و تمیز کردن درب اتوماتیک رخ دهد یا اینکه در اثر ضرب خوردگی عملکرد سنسورها دچار اختلال شده باشد. برای رفع چنین مشکلی متخصصان درب اتوماتیک دورژانس با تعویض سنسورها یا در بعضی موارد با تنظیم مجدد سنسورها، عملکرد عادی درب اتوماتیک را فراهم می نمایند.

5. مشکل تولید صدا در حین کارکرد درب اتوماتیک

در حالت عادی، درب های اتوماتیک در زمان کارکرد خود هیچگونه صدایی تولید نمی کنند. اما ممکن است پس از گذشت مدتی از کارکرد درب اتوماتیک، در هنگام باز و بسته شدن درب اتوماتیک صدای جیر جیر شنیده شود. این مشکل می تواند علت های مختلفی داشته باشد:

یکی از علت هایی که ممکن است باعث بروز چنین مشکلی شود، شل شدن یا پاره شدن تسمه است. در صورتیکه جنس تسمه نامرغوب باشد، پس از گذشت مدتی ممکن است باعث بروز چنین مشکلی شود.

از علت های دیگری که ممکن است توسط متخصصان دورژانس تشخیص داده شود، از بین رفتن هنگرها به دلیل تردد بالا و یا تمام شدن عمر مفید آن باشد. مورد دیگری که ممکن است باعث تولید صدای درب اتوماتیک در هنگام عملکرد آن شود، نصب کردن لت های متحرک بزرگ و غیر استاندارد است.

گرد و خاک نشسته بر روی ریل ها و هنگرها عامل دیگری برای تولید صدا هنگام کارکرد درب اتوماتیک محسوب می شود که با تمیز کردن ریل ها و هنگرها می توان به راحتی مشکل را رفع کرد.

شرکت فنی مهندسی دورژانس با 27 سال سابقه درخشان در زمینه فروش،نصب و تعمیر انواع درب های اتوماتیک  ایرانی و خارجی و نماینده انحصاری محصولات ایتالیا در ایران مفتخر است که بصورت 24 ساعته در حال خدمت رسانی به شما عزیزان میباشد.

شما میتوانید از طریق وبسایت ما با محصولات ما و تیم دورژانس یبیشتر آشنا شوید و همچنین جهت دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان دورژانس با شماره زیر تماس بگیرید

69 33 00 91 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *