مطالب دورژانس

جک برقی چیست ؟ انواع جک برقی را بیشتر بشناسیم_دورژانس

درب‌های برقی در انواع مختلفی مانند جک برقی ، درب کشویی، درب تاشو و غیره تولید شده‌اند. جک برقی یکی از عناصر مهم درب اتوماتیک و برقی از جمله درب‌های پارکینگ است. حال با خود می‌گویید جک برقی چیست؟ اگر بخواهیم به زبان ساده تعریفی برای جک برقی ارائه دهیم؛ باید بگوییم انسان با جایگزین کردن درب‌های اتوماتیک، کار خود را راحت‌تر کرد. در نتیجه هربار نیازی به باز کردن درب پارکینگ و سایر درب‌ها بصورت دستی نیست و شما می‌توانید با استفاده از جک برقی که عنصر مهمی در درب‌های برقی است، شاهد باز شدن درب اتوماتیک باشید.

درب اتوماتیک پارکینگی علاوه بر امنیت بالایی که دارند موجب راحتی انسان نیز شده‌اند. جک برقی مانند ماهیچه انسان عمل می‌کند؛

وقتی فرمانی به آن داده می‌شود با کشیده شدن درب را باز کرده یا می‌بندد. پس درواقع می‌توان گفت جک برقی جایگزین دست انسان شده و مانند آن عمل می‌کند.

در ادامه به بررسی انواع جک برقی، اجزای تشکیل دهنده جک برقی و غیره خواهیم پرداخت؛ پس با دورژانس همراه باشید.

کاربرد جک برقی

حال که متوجه شدید جک برقی چیست؛ بهتر است از کاربرد آن نیز آگاهی داشته باشید.

جک برقی یکی از انواع درب‌های اتوماتیک است که از محبوبیت بالایی نیز برخوردار است که خود نیز انواع مختلفی دارد. کاربرد جک برقی بیشتر برای درب‌های پارکینگ‌ها، مغازه‌ها، فروشگاه‌ها و مجتمع‌های تجاری بزرگ است که هم امنیت بیشتری فراهم می‌کند و هم باعث رفاه می‌شود.

با به کار بردن جک‌های برقی، نتیجه‌‌هایی مانند تسریع کردن کارها، مصرف انرژی بهینه، بالا بودن امنیت و جایگزین کردن آن به جای نیروی انسانی را در بر دارد.

اجزای تشکیل دهنده جک برقی

یکی از سوالات مهم در نصب و خرید جک برقی این است که اجزای تشکیل دهنده جک برقی چیست؟

جک برقی از اجزای مهم و مختلفی تشکیل شده است که نبود هرکدام از آنها نوعی ضعف به شمار می‌آید.

جک برقی از یک جفت جک و قفل خلاص کننده، استاتور جک برقی درب، رتور جک پارکینگ، قفل برقی، تکیه‌گاه‌های دوبازو، لامپ چشمک‌ زن، ریموت کنترل، ریموت، مدار فرمان و چشمی مادون قرمز تشکیل شده‌است. هرکدام از این اجزا وظایف خاص خود را دارند.

البته کم و بیش شدن این اجزا در هر نوع از جک‌های برقی امکان‌پذیر است.

انواع جک برقی

با بررسی جک برقی متوجه شدیم که جک برقی از انواع مختلفی برخوردارند که هر کدام از آنها با کاربرد و ویژگی‌های خاص و منحصر بفردی طراحی و تولید شده‌اند. انواع جک‌های برقی را می‌توان به 7 دسته جک آرام بند، جک برقی ریلی، جک برقی بازویی، جک برقی الکترومکانیک، جک برقی هیدرولیک، جک برقی پنوماتیک و جک برقی موتور سقفی بالارونده تقسیم کرد. هرکدام از این جک‌های برقی در مکان‌های مختلفی استفاده می‌شوند. حال در ادامه به بررسی هرکدام از این جک‌های برقی می‌پردازیم:

· جک برقی الکترومکانیک چیست؟

احتمالا هنگام تحقیق درباره جک برقی اسم این نوع زیاد به گوشتان خورده است. در جواب جک برقی الکترومکانیک چیست باید بگوییم این نوع یکی از انواع جک برقی است که در درب‌های پارکینگ ساختمان‌های مسکونی کم تردد که دارای واحدهای کمی هستند به کار می‌رود. جک برقی الکترومکانیک همانطور که از اسمش پیداست بر اساس الکترونیک و مکانیک کار می‌کند. این نوع جک برقی در چند ولتاژ دیده می‌شود. معمولا جک برقی الکترومکانیک برای درب‌هایی که دارای عرض کمتری هستند قابل استفاده قرار می‌گیرد. در کل این نوع جک برقی دارای توان محدودی نسبت به جک برقی هیدرولیکی است.

·  جک برقی هیدرولیک چیست؟

جک برقی هیدرولیکی یکی از پرفروش‌ترین نوع جک برقی به شمار می‌آید که با فشار روغن داخلی کار می‌کند و در درب‌هایی با وزن سنگین و پرتردد دیده می‌شود. ویژگی برتر آن نسبت به سایر جک‌های برقی این است که در دمای کم هم برخلاف برخی از جک‌های برقی که به مشکل برمی‌خورند به راحتی کار می‌کند و دلیل آن وجود فشار روغن است.

از دیگر مزایای آن می‌توان به استهلاک پایین و صدای کم آن اشاره کرد. از معایب این نوع جک برقی می‌توان به قیمت بیشتر آن نسبت به سایر جک‌های برقی و نیاز به سرویس دوره‌ای و فصلی آن اشاره کرد. جک برقی هیدرولیکی در دو نوع ریلی یا همان کشویی و بازویی تولید و روانه بازار شده‌ است که در ادامه به نقد و بررسی آنها نیز می‌پردازیم.

جک برقی ریلی چیست ؟

امروزه یکی از رایج‌ترین کاربردهای درب‌های اتوماتیک، در درب‌های پارکینگ است. جک برقی ریلی یکی از انواع جک‌های برقی است که از محبوبیت خاصی نیز برخوردار است. این نوع جک برقی برای درب‌های تک لنگه و دو لنگه در ابعاد و وزن‌های متفاوت کاملا مناسب بوده است. معمولا از جک برقی ریلی در مکان‌هایی با درب‌های بزرگ مناسب بوده و یا در فضاهایی که جایی برای باز شدن درب‌ها بصورت لولایی امکان‌پذیر نیست استفاده می‌شود.

  • جک برقی بازویی چیست ؟

جک بازویی همانطور که از نامش پیداست مانند بازوی انسان عمل می‌کند. جک بازویی در دو نوع درب قابل استفاده است. جک برقی بازویی برای درب‌های تک لنگه که این درب‌ها کلا یک تکه هستند و وظیفه باز کردن و بستن این درب به عهده جک برقی بازویی است. نوع دیگر درب‌ها که دو تکه هستند و از وسط باز می‌شوند نیز از جک برقی بازویی استفاده می‌کنند و این نوع درب‌ها بسیار رایج است. مقاوم بودن این نوع جک برقی و قابل استفاده بودن آن بر روی انواع درب‌ها از مزایای این جک برقی به شمار می‌آید.

· جک برقی پنوماتیک چیست ؟

حال با دیدن این تیتر با خود می‌گویید جک برقی پنوماتیک چیست؟ باید بگوییم جک برقی پنوماتیک نیز یکی از انواع جک برقی است که قدیمی‌ترین نوع آن می‌باشد. این جک برقی دارای سیستم کنترل سرعت است. این جک برقی به دلیل قدیمی بودن فناوری آن جای خود را به جک‌های برقی الکترومکانیک و هیدرولیک داده است.

نکات مهم در خرید جک برقی چیست؟

بهتر است هنگام خرید جک برقی نکاتی را رعایت کنید و خریدی آگاهانه داشته باشید.

یکی از نکات مهم در خرید جک برقی، توجه به میزان تردد است. همانطور که گفته شد هرکدام از جک‎‌های برقی دارای کاربرد منحصربفردی هستند و در مکان‌های متفاوتی به کار می‌روند.

برای مثال بهتر است در مکان‌های پرتردد از جک برقی هیدرولیکی استفاده شود.

علاوه بر میزان تردد نکاتی همانند شمالی یا جنوبی بودن درب، بزرگی و وزن درب، محل نصب جک؛ تک لنگه یا دولنگه بودن درب و نوع باز شدن درب (باز شدن به داخل و یا باز شدن به بیرون) توجه ویژه‌ای داشته باشید.

شرکت فنی مهندسی دورژانس با 27 سال سابقه درخشان در زمینه فروش،نصب و تعمیر انواع درب های اتوماتیک  ایرانی و خارجی و نماینده انحصاری محصولات ایتالیا در ایران مفتخر است که بصورت 24 ساعته در حال خدمت رسانی به شما عزیزان میباشد.

شما میتوانید از طریق وبسایت ما با محصولات ما و تیم دورژانس یبیشتر آشنا شوید و همچنین جهت دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان دورژانس با شماره زیر تماس بگیرید

69 33 00 91 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *