مطالب دورژانس

تفاوت راهبند میله ای با راهبند ستونی | درب سازان ایمن فک | نماینده انحصاری محصولات فک

تفاوت بین راهبند میله ای و بولارد درب ساززان ایمن فک

انواع راهبند میله ای و ستونی و تفاوت آنها 

یکی از مهم ترین ابزار هایی که برای محافظت از ساختمان و کنترل رفت و آمد ها به‌کار می‌رود، راهبند می باشد. این محصول که در دو مدل کلی راهبند ستونی ( بولارد ) و راهبند میله ای تولید می شود برای موقعیت ها و شرایط گوناگونی استفاده می شود که در این مطلب به معرفی آن‌ها می‌ پردازیم . در این مقاله از وب سایت درب سازان ایمن فک بر آن شدیم که در مورد این راهبند ها بیشتر صحبت نماییم و تفاوت راهبند میله ای با راهبند ستونی را بیانن نماییم. با شرکت درب سازان ایمن فک نماینده انحصاری محصولات فک ایتالیا همراه باشید. در وحله ی اول خود راهبندها و نکات مربوط به آنها را شرح می دهیم و در ادامه به موارد دیگر می پردازیم.

تفاوت راهبند میله ای با ستونی

 

 

راهبند چیست؟

راهبند ها همان‌ طور که از نام شان پیدا است برای مسدود کردن و در واقع کنترل کردن مسیر ورودی طراحی و استفاده می شوند و اصولا برای فضا هایی به‌ کار می‌روند که رفت و آمد بالایی از آن صورت می‌ گیرد. در این نوع پارکینگ‌ ها‌ اگر از جک پارکینگی استفاده شود، به‌ علت تعدد کارکرد، منطقی نیست که مدام مسیر تردد به‌ وسیله یک در، کاملا باز یا بسته شود؛ چرا که ممکن است باعث سوختن برد آن شود. از طرف دیگر استفاده از راهبند را می‌ توان برای موقعیت‌ هایی که امنیت بالاتری از مجموعه در نظر داریم به کار بریم. در این حالت می ‌توان یک اتاقک نگهبانی در ورودی ساختمان یا مجتمع قرار داد تا تنها خودروهایی که نگهبانی آن‌ها را مجاز به تردد تشخیص می‌ دهد، اجازه ورود به ساختمان پیدا کنند. در نظر داشته‌ باشید که با استفاده از راهبند، امکان تردد عابر پیاده بسیار ساده‌ تر از خودرو ها صورت می‌ گیرد.

همچنین می‌ توانید سیستم تردد خودکار خودرویی را هم به سیستم راهبند متصل کنید تا درصد خطای انسانی را تا حد قابل توجهی کاهش دهید. این سیستم که با تعریف خودرو ها یا پلاک آن‌ ها برای مجموعه عمل می‌ کند، تا اندازه زیادی کار تردد را ساده کرده‌ است. به این شکل که با نزدیک شدن خودرو به ورودی ساختمان و تشخیص آن توسط دستگاه، راهبند به‌ طور اتوماتیک باز می‌ شود. راهبند می ‌تواند در دو دسته‌ ی کلی به‌ شکل راهبند بوم ساده یا راهبند ستونی (بولارد) باشد. در ادامه این دو نوع راهبند را معرفی و با یکدیگر مقایسه می ‌کنیم. همچنین خالی از لطف نیست که بدانید 

تفاوت راهبند میله ای با راهبند ستونی 

اصلی ترین تفاوت راهبند میله ای با راهبند ستونی در نحوه باز و بسته شدن آن می باشد. راهبند میله ای دارای میله یا بوم با اندازه های مختلف می باشد که با بالا و پایین آمدن میله باعث کنترل تررد به یک مکان می شود. در مقابل راهبند های میله ای درون زمین جایگذاری می گردد و در هنگام کنترل تردد با فشردن یک دکمه راهبندهای ستونی در کسری از ثانیه بالا آمده و از ورود وسیل نقلیه جلوگیری می نمایید. 

راهبند بوم ( راهبند میله ای )

ساده ‌ترین و قدیمی ‌ترین راهبند ها از نوع بوم یا میله‌ ای هستند. این محصول دارای یک پایه ستونی به ارتفاع حدودا یک متر است که موتور اصلی حرکت راهبند به ‌شمار می ‌رود. در سمت راست یا چپ این بدنه، یک بوم یا میله قرار دارد که اندازه‌ ی آن به عرض ورودی شما بستگی دارد و می‌ توان بین ۲ تا ۸ متر متغیر باشد. با دریافت فرمان حرکت از نگهبانی، بوم راهبند به بالا حرکت می‌ کند و مسیر حرکت را برای عبور و مرور باز می‌ کند. برای نصب این محصول که با نام راهبند بازویی هم شناخته می ‌شود، باید دقت زیادی به‌ خرج داد؛ چرا که ممکن است در اثر وزش باد های شدید، راهبند دچار تنش بالایی شود .

راهبند های بوم دارای تنوع زیادی در برند های سازنده و و اندازه بوم ها هستند که باعث می‌شود دست کاربر برای خرید راهبند باز باشد. همچنین این بوم‌ ها دارای مدل‌ های مختلفی هم هستند که بسته به موقعیت شما، قابلیت به‌ کارگیری دارند: ساده ‌ترین نوع راهبند، همان مدلی است که عموما در راهبند ها مشاهده می ‌کنیم و یک بوم ثابت با اندازه مشخص برای آن به‌ کار می ‌رود. نوع دیگر آن، راهبند تلسکوپی است که اندازه بوم متغیری دارد و مثلا می ‌توان آن را بین ۴ تا ۶ متر و بسته به اندازه ورودی، تغییر داد.

یکی دیگر از مدل ‌ها در این مجموعه با نام راهبند تاشو شناخته می‌ شود. این محصولات برای پارکینگ ‌ها و ورودی ‌هایی با عرض بالا به کار می‌روند؛ زیرا در این نوع ورودی ‌ها، برای باز شدن کامل راهبند، نیاز به فضای زیادی در ارتفاع سقف وجود دارد، به ‌همین خاطر بوم این راهبند ها با ایجاد زاویه ۹۰ یا ۱۸۰ درجه بر روی خود جمع می‌ شود تا فضای کمتری برای باز شدن اِشغال کند .

راهبند ستونی

راهبند ستونی یا بولارد نوع دیگری از مسدود‌کننده‌ های ورودی است که به واسطه عملکرد نسبتا ویژه ‌ای که دارد، برای اماکن خاص و با میزان امنیت بالا به‌ کار می‌ رود. همان‌ طور که از نام این محصول پیداست ستون‌ هایی به ارتفاع حدودا یک متر به ‌عنوان مسدود کننده در ورودی ساختمان قرار می‌ گیرند و برای هر ستون یک محفظه درون زمین تعبیه شده ‌است. با دریافت فرمان حرکت، ستون‌ ها به درون زمین فرو می ‌روند و هم ‌سطح زمین می‌ شوند و به ‌این ‌ترتیب مسیر تردد باز می‌ شود .

برای خرید این محصولات با نمایندگی انحصاری فک ( دورژانس ) تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *