مقالات

اجزای درب اتوماتیک پارکینگ

با توجه به استفاده گسترده از درب های اتوماتیک برای پارکینگ، بهتر است اجزای درب اتوماتیک پارکینگ را بشناسید.

اجزای درب اتوماتیک پارکینگ

غلتک ها: هنگامی که در باز و بسته می شود، غلطک ها باعث می شوند که درب به راحتی و روان روی ریل حرکت کند.

ریل: درب اتوماتیک پارکینگ دارای سه ریل می باشد. دو ریل در دو طرف در و یک ریل در وسط که درایو قرار دارد وجود دارد.

تسمه، زنجیر یا پیچ: سیستم های مختلف از نظر داشتن این اجزا با هم تفاوت دارند. برخی از سیستم ها از زنجیر، برخی از سیستم ها از تسمه و برخی از پیچ برای باز و بسته کردن در استفاده می کنند. این قطعات به همراه درایو، موتور و فنرها برای باز و بسته کردن درب کار می کنند. درب‌های زنجیردار قدیمی‌ترین و ارزان‌ترین انواع درب‌های اتوماتیک پارکینگی هستند، در حالی که درهای با تسمه یا پیچ کمی صاف‌تر و ارزان‌تر هستند.

بازوی خم شده: همانطور که زنجیر، تسمه یا پیچ روی ریل حرکت می کند، بازوی خم شده نیز حرکت می کند. وظیفه این بازو اتصال درب به درایو است.

فنر پیچشی: فنر پیچشی یکی از اجزای اساسی درب اتوماتیک پارکینگ است. این چشمه یک چشمه مرکزی است که درست بالای در قرار دارد. فنر پیچشی به درام ها و کابل ها متصل می شود و با باز و بسته شدن در فشرده شده و آزاد می شود.

درام و کابل: این قطعات از دو طرف بالای درب نصب می شوند. هنگامی که فنر پیچشی فشرده یا آزاد می شود، هر دو درام می چرخند. کابل ها به دور درام ها پیچیده می شوند، بنابراین همزمان با باز و بسته شدن فنر پیچشی، باز و بسته می شوند تا درب به آرامی بالا و پایین شود.

سنسور حرکت معکوس: این یک سنسور ایمنی است که وظیفه آن تشخیص اجسام و اجسام نزدیک در است. اگر هنگام بسته شدن درب چیزی در مسیر وجود داشته باشد، سنسور آن را تشخیص داده و فرمان حرکت معکوس، یعنی حرکت به سمت بالا را صادر می کند.

دستگیره اضطراری: هنگامی که سنسور حرکت معکوس کار نمی کند، می توانید دستگیره قرمز رنگ اضطراری آویزان شده از ریل میانی را بکشید تا حرکت درب را به صورت دستی تنظیم کنید.

معرفی قطعات و اجزای جک پارکینگی

جک پارکینگی از قطعات و قطعات مختلفی تشکیل شده است که در این قسمت به معرفی برخی از این قطعات جک پارکینگ می پردازیم

قطعات درب اتوماتیک پارکینگ

استاتور (سیم پیچ)

استاتور جک پارکینگ قسمت ثابت موتور است .استاتور از چند لایه فلزی ساخته شده که به شکل یک استوانه توخالی بهم وصل شده اند.شیارهایی روی ورقه ها وجود دارند و سیم پیچ هایی درون این شیار ها جا می شوند. به هر کدام از سیم پیچ ها کلاف هم گفته می شود.نقش استاتور برای تولید میدان مغناطیسی و پشتیبانی مکانیکی موتور است. استاتور موتور از استاتور، سیم پیچ استاتور و قاب تشکیل شده است.

سیم پیچ استاتور در هسته استاتور تعبیه شده و نیروی الکترومغناطیسی القا می شود را زمانی که جریان از طریق استاتور برای رسیدن به انرژی انرژی تولید می شود می تواند تولید کند. این قطعات به صورت یک سیلندر تو خالی به همگنه و محکم شده اند(هسته استاتور) با شیارهایی که در شکا یک نشان داده شده است. شیارها جاسازی شده اند.

رتور جک پارکینگ

روتور یا چرخ قسمت متحرک موتورهای الکتریکی یا ژنراتورهای الکتریکی است. این چرخ از یک هسته چند تکه و استوانه ای استفاده می کند که دارای محوری با شکاف های موازی است تا هادی های مورد نیاز خود را در بر گیرد. هر شکاف یک میله است که از مس یا آلومینیوم یا آلیاژی از فلزات ساخته شده است. انتهای این میله ها همیشه به وسیله پیچ ها اتصال کوتاه دارند.

رتور

انتهای رتور جک پارکینگ قسمتی بصورت مارپیچ وجود دارد که حرکت رتور را به چرخ دنده برنجی منتقل می کند. اصولا جنس رتور باید از دنده برنجی سخت تر باشد تا در طول زمان دنده برنجی از بین برود ولی رتور سالم بماند و در هنگام تعمیر جک پارکینگ فقط چرخ دنده تعویض شود تا هزینه تعمیر کاهش یابد.راگزای درب اتوماتیک پارکینگ.

دنده برنجی جک درب پارکینگ

چرخ دنده ها قطعاتی هستند که برای انتقال یا تغییر جهت نیرو بین دو محور استفاده می شوند. در محیط چرخ دنده دندانه هایی با فاصله مساوی وجود دارد. این دندانه ها پس از درگیر شدن با دندانه های چرخ دنده مجاور، نیرو را بین یکدیگر انتقال می دهند. قطعات درب اتوماتیک پارکینگ

روتور که داخل استاتور است با خاصیت مغناطیسی حرکت می کند و چرخ دنده را می چرخاند که می تواند از برنج یا پلاستیک باشد. چرخ دنده که به شفت گیربکس متصل است، حرکت چرخشی را به دوک انتقال می دهد و آن را می چرخاند. دوک مانند یک پیچ بزرگ عمل می کند و مهره محوری را فشار می دهد، که آن نیز مانند یک محور بزرگ است اما ثابت (چرخش خارجی)، به جلو یا عقب است. شفت جک فولادی نیز به مهره محوری متصل است. همانطور که مهره محوری به جلو و عقب حرکت می کند، روی محور حرکت می کند. و در را باز و بسته می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *