مطالب دورژانس

دوربین پلاک خوان

قابلیت پلاک خوانی خودکار ، یک الگوریتم هوشمند به منظور خواندن و تشخیص کاراکترهای پلاک است که به وسیله دوربین های پلاک خوان و نرم افزار پلاک خوان صورت می گیرد .

یکی از ابزارهای مهم و کاربردی در سامانه پلاک خوان، دوربین پلاک خوان با کیفیت بالامی باشند که میتوانند تصویر مناسب را به نرم افزار پلاک خوان ارسال کند و به راحتی عملیات پلاک خوانی صورت گیرد .

دوربین های پلاک خوان دارای کاربرد های مختلفی هستن که در طیف وسیعی از پروژه ها استفاده شده اند، از جمله کاربرد های این دوربین ها می توان به موارد زیر اشاره کرد :

سامانه های مدیریت پارکینگ عمومی و خصوصی

سامانه های مدیریت باسکول

سامانه های کنترل تردد جاده ای

    ثبت تردد جاده ای شهری و روستایی

    ثبت تخلف سرعت لحظه‌ای

    ثبت تخلف ورودی به محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد

    ثبت تخلف عبور از چراغ‌قرمز

کنترل خطوط بی آر تی و ثبت تخلف تردد غیرمجاز در مسیرهای ویژه

ثبت تردد ورود خودروهای سنگین

کشف خودروهای تحت تعقیب

ثبت اطلاعات و آمار ترافیکی

کنترل گذرگاه یک‌طرفه و ورود ممنوع

خودروی پلاک خوان جهت ثبت تخلفات پارک حاشیه‌ای

سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض

دوربین پلاک خوان

 از مزیت های یک دوربین پلاک خوان قابلیت خواندن پلاک ها در شب می باشد. اگر دوربین دید در شب مناسبی داشته باشد می تواند کمک کند پلاک خودرو را واضح تر و دقیق تر ثبت کند .

ویژگی‌های مهم دوربین پلاک خوان :

کیفیت تصویر : خصوصیت بارز دوربین پلاک خوان کیفیت تصویر بالای آن است. این به این دلیل است که توانایی دوربین برای ثبت جزئیات بیشتر ارتباط مستقیمی با رزولوشن آن دارد. هر چه رزولوشن دوربین بالاتر باشد کیفیت تصویر بهتری ارائه داده که تمامی جزئیات در آن به خوبی نمایان خواهد بود .

امکان دید در شب : دوربین‌های پلاک خوان به قابلیت دید در شب مجهز هستند. یک خصوصیت مهم درباره قابلیت دید در شب دوربین مداربسته، برد آن است. برد دید در شب دوربین پلاک خوان باید به اندازه برد پلاک خوانی آن باشد. یعنی چنانچه دوربین مسافت دور را تصویربرداری کند و برد دید در شب دوربین کمتر از این مسافت باشد در شب تصویربرداری دچار مشکل خواهد شد .

زاویه افقی و عمودی دوربین

در نصب دوربین های پلاک خوان ، در نظر گرفتن ارتفاع و زاویه دوربین بسیار حائز اهمیت است. اگر دوربین در ارتفاع بسیار زیاد نصب گردد و در عین حال از لنز مناسب استفاده نشود و یا اگر زاویه افقی و عمودی نسبت به پلاک بسیار زیاد باشد، پلاک خوانی خودکار توسط نرم افزار می تواند دچار مشکل شود. تصویر۱ زاویه دوربین نسبت به خودرو در ارتفاع های مختلف را نشان می دهد .

دوربین پلاک خوان

زاویه پلاک خودرو

پس از نصب صحیح دوربین و تعیین بهترین زاویه دید، باید دقت داشت که زاویه افقی پلاک دیده شده نباید بیشتر ۵درجه باشد در غیر اینصورت ممکن نرم افزارهای پلاک خوان در خوانش پلاک با مشکل روبرو شوند.

دوربین پلاک خوان

ارتفاع مناسب دوربین پلاک خوان

با توجه به ارتفاع خودروها، در پروژه های ترافیکی باید دوربین ها را در ارتفاع بالاتر از ۵٫۵متر نصب نمود. در پروژه های پارکینگی می توان دوربین ها را در ارتفاع کمتر از ۱٫۵متر نصب نمود .

گیت کنترل تردد و پلاک خوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *